Njemačka nudi vlasnicima dizelaša izbor između ugradnje nove opreme i zamjene vozila

Foto: fah

Vlasnici starijih dizelskih automobila u njemačkim gradovima s izrazito zagađenim zrakom trebali bi biti u mogućnosti birati između poticaja za zamjenu vozila i ugradnje nove opreme, dogovor je vladajuće koalicije prema dokumentu koji je Reuters dobio na uvid.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nakon maratonskih noćnih pregovora kancelarka Angela Merkel i čelnici koalicijskih partnera njezinog CDU-a objavili su jutros da su postigli dogovor o metodi smanjenja zagađenja zraka u gradovima, koja neće uključiti nepopularnu zabranu vožnje.

Prema dokumentu koji je Reuters dobio na uvid prije službene objave dogovora, njemački su proizvođači automobila pristali vlasnicima dizelskih automobila sa starijim standardima emisija Euro 4 i Euro 5 ponuditi program zamjene autombila.

Novi je standard emisije za dizelaše Euro 6.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Koalicijski su partneri u dokumentu istaknuli da bi trenutno uvođenje takvih poticaja za kupnju omogućilo svim vlasnicima automobila sa standardima Euro 4 i 5 nabavu drugog vozila prije mogućeg uvođenja zabrane prometovanja vozila s višom razinom zagađenja.

U slučaju da vlasnici modela Euro 5 žele ugradnju suvremene opreme, takozvanog sustava selektivne katalitičke redukcije (SCR), pod uvjetom da je to rješenje dostupno i prikladno, njemačka vlada očekuje od proizvođača automobila da pokriju troškove te mjere, stoji u dokumentu.

Vlada će pak subvencionirati do 80 posto troškova ugradnje sustava SCR u dostavna vozila i kombije, stoji u dokumentu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Od ukupno 46,5 milijuna automobila na njemačkim cestama njih 3,1 milijun dizelski su modeli sa standardom Euro 4, dok je onih sa standardom Euro 5 5,7 milijuna.

Ako se kao referentna vrijednost uzme 2.400 eura po automobilu koliko je Volkswagen (VW) pristao izdvojiti za ugradnju suvremene opreme, računica pokazuje da bi ugradnja industriju mogla stajati do 13,7 milijardi eura kada se isključi 1,29 milijuna komercijalnih vozila sa standardom Euro 5.

Veliki njemački proizvođači Volkswagen, Daimler i BMW nisu odmah komentirali sporazum vladajuće koalicije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Francuski je Renault jutros objavio da vlasnicima starijih dizelskih vozila u Njemačkoj nudi poticaje u iznosu do 10 tisuća eura za zamjenu starih za novije, čišće automobile. Time je postao prvi strani proizvođač automobila koji je odlučio sudjelovati u njemačkim nastojanjima da se spriječi daljnje zagađenje zraka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.