Lalovca brine javni dug, nada se monetizaciji autocesta do kraja godine

Ministar financija Boris Lalovac danas je kazao da ga hrvatski javni dug zabrinjava jer njegovo povećanje podrazumijeva provođenje puno težih reformi u budućnosti, te je izrazio nadu da će se do kraja godine provesti monetizacija autocesta kako bi se dug smanjio.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Javni dug me svakako brine. Svako povećanje javnog duga znači puno teže reforme koje se trebaju provesti u budućnosti. A kad premaši 60 posto BDP-a svakako da vam nije lako, nego kad je na 40 posto”, rekao je Lalovac uoči sjednice Vlade, odgovarajući na upit novinara.

Prema jučer objavljenim podacima Eurostata, hrvatski javni dug dosegnuo je u prvom tromjesečju 221,8 milijardi kuna, što je za 1,6 milijardi više nego u prethodnom kvartalu. To čini 68 posto BDP-a, što je za 0,6 postotnih bodova više nego na kraju zadnjeg lanjskog tromjesečja.

Početkom ove godine Hrvatska je potpala pod proceduru prekomjernog deficita (EDP), mehanizam EU-a osmišljen kako bi se proračunski manjak članica vratio ispod dopuštenih 3, a javni dug ispod 60 posto BDP-a, kako nalažu kriteriji iz Maastrichta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Odgovarajući na pitanje novinara hoće li se provesti monetizacija autocesta, Lalovac je izrazio nadu da će se to napraviti do kraja godine te da je cilj da se tako smanji javni dug.

“Cilj je da se monetizacija isključivo koristi za smanjivanje javnog duga. Proračunski deficit neće biti takav problem u budućnosti, međutim javni dug svakako hoće. Znate, dva su kriterija za EDP proceduru, jedan je spuštanje proračunskog deficita na 3 posto BDP-a, a javnog duga na 60 posto. Nadamo se da će do kraja godine biti završena monetizacija autocesta”, izjavio je Lalovac, dodavši da se intenzivno razgovara s ministrom prometa, pomorstva i infrastrukture Sinišom Hajdašem Dončićem oko novih ponuda.

Pritom procjenjuje da bi se monetizacijom moglo dobiti otprilike 3 milijarde eura, pa bi se za toliko smanjio i javni dug.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Analitičari upozoravaju da bi tijekom ove i iduće godine razina javnog duga mogla nastaviti rasti. Već jesenska promjena metodologije obuhvata duga opće države, u skladu s novom metodologijom ESA 2010, mogla bi značajno statistički utjecati na snažan rast javnog duga i njegovog udjela u BDP-u, s obzirom na to da postoji mogućnost da u obuhvat budu uključeni Hrvatske autoceste i Autocesta Rijeka-Zagreb s popriličnim obvezama.

Uključe li se i dugovi autocesta, kao i HBOR-a u izračun ukupnog javnog duga, njegov udjel mogao bi, kažu pojedini analitičari, premašiti i 80 posto BDP-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.