Ministarstvo se oglasilo o ‘poplavi’ sajmenih dana: To nije rupa u zakonu, predvidjeli smo tu mogućnost

Ministarstvo
Fah

Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja osvrnulo se na proglašavanje sajmenih dana od strane niza jedinica lokalne samouprave među kojima su i Split i Zagreb, kojima se želi doskočiti novoj regulaciji rada nedjeljom i blagdanima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ministarstvo u priopćenju ističe kako se reguliranjem rada nedjeljom omogućava balans između poslovnoga i obiteljskog života, a davanjem mogućnosti trgovcima da samostalno odrede 16 radnih nedjelja vodi se računa o gospodarskim aktivnostima, kao i potrebama u razdoblju turističke sezone. Upravo je 16 radnih nedjelja i predviđeno zbog intenzivne turističke sezone u Hrvatskoj.

>Tomašević hini’ brigu’ za proslavu Velike Gospe?! 15. kolovoza i on proglasio sajmenim danom

Zakonom je predviđena i mogućnost prigodne prodaje na sajamskim manifestacijama, poput tradicionalnih vjerskih (npr. prigodom blagdana Velike Gospe), specifičnih lokalnih manifestacija (npr. Špancirfest), te svih drugih manifestacija koje imaju značaj za stanovništvo, odnosno za koje postoji potreba u jedinicama lokalne samouprave. 

Sukladno stavku 6. članka 57. Zakona o trgovini, odredbe stavka 1. do 4. članka 57., kojima se propisuje da su prodajni objekti zatvoreni nedjeljom i u dane blagdana, ne primjenjuju se na otkup primarnih poljoprivrednih proizvoda, prodaju vlastitih poljoprivrednih proizvoda na štandovima i klupama na tržnicama na malo i prodaju vlastitih poljoprivrednih proizvoda na štandovima i klupama na tržnicama na veliko, prigodnu prodaju na sajmovima i javnim manifestacijama, prodaju putem automata i prodaju na daljinu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
>Dr. Željka Markić o navodnoj ‘pobuni’ gradova protiv neradne nedjelje: Ako to nisu sajamski dani, ne znam što jest

Prigodna prodaja definirana je u članku 2. stavku 11. Zakona  o trgovini koji kaže:

 „prigodna prodaja“ je prodaja organizirana u sklopu održavanja sajmova, priredaba i izložbi. Prigodnom prodajom dopuštena je prodaja samo proizvoda i robe koji su predmet i svrha organiziranja spomenutih manifestacija i može trajati najduže do 60 dana u tijeku jedne kalendarske godine, neovisno o vremenu održavanja manifestacije.

To nije rupa u zakonu već predviđena mogućnost

Zakonom je predviđeno kako je prigodna prodaja na sajamskim manifestacijama od osobitog značaja za jedinice lokalne samouprave, kojima je ostavljena mogućnost da proglase sajamske dane, sukladno Zakonu o lokalnoj i regionalnoj samoupravi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stoga proglašavanje sajamskih dana i javnih manifestacija nije nepoštivanje Zakona i odredbi o neradnoj nedjelji. Ne radi se o tzv. rupi u Zakonu, već obrnuto, o korištenju mogućnosti koju su Vlada Republike Hrvatske i Hrvatski sabor svjesno propisali vodeći računa o tradiciji, običajima i potrebama jedinica lokalne i regionalne samouprave i građana.

Napominjemo da nisu dozvoljene zlouporabe i kršenje Zakona o trgovini na način da se mimo predviđenih iznimki prisiljava radnike da rade nedjeljom. Sukladno članku 66. stavku 2. Zakona o trgovini inspekcijski nadzor nad provedbom ovoga Zakona i propisa donesenih na temelju ovoga Zakona obavljaju tržišni inspektori tijela državne uprave nadležnog za inspekcijske poslove u skladu s ovlastima određenim posebnim zakonom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.