“Nama nitko ne garantira da poslije Siska neće doći Rijeka, ili bilo kakva druga štetna odluka za Inu, a u krajnoj liniji za energetsku sliku Hrvatske. Ja se borim s time već gotovo godinu dana, pokušavam i hrvatskoj javnosti i kolegama iz MOL-a reći da tako neće moći završiti svoj posao. Dakle mi ćemo u okviru svojih ovlasti, koje imamo, iako nemamo danas u upravi ovlasti da blokiramo njihove odluke”, rekao je ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak, a prenio HRT.
„Treba reći da je u ugovoru iz 2003. godine strateški partner MOL obećao investirati u rafinerije i povećati njihove kapacitete. Sada, nakon 11 godina najavljuju zatvaranje. Nakon toga su korupcijom, gdje su platili Sanadera, došli do upravljačkih prava. Njih koriste tako da je samo u šest mjeseci ove godine proizvodnja plina pala za 20 posto, a proizvodnja derivata za 18 posto. Očito, ili ne znaju kako razviti Inu, ili ju žele uništiti sa namjerom“, ocijenio je ministar ponašanje MOL-a.
Hrvatska je strana spremna razgovarati o budućnosti sisačke Rafinerije, ali tek nakon što se obnovi ona riječka. U nju bi u drugoj fazi trebalo uložiti oko 2 i pol milijarde kuna, no njezina modernizacija znatno kasni, tvrdi HRT prema neslužbenih informacijama.
Iz Ine je kratko priopćeno da kompanija provodi stratešku analizu situacije na rafinerijskom tržištu te analizu svog rafinerijskog sustava. „To je dio redovitog poslovnog procesa. U ovom trenutku sve mogućnosti vezane za potencijalne promjene u rafinerijskom poslovanju su otvorene. Ako i kad relevantna tijela kompanije donesu odluku, ona će biti pravodobno komunicirana javnosti“, stoji u priopćenju iz Ine.
Ina analizira rafinerijsko tržište i sve su opcije moguće, poručeno je iz te naftne kompanije nakon napisa u medijima kako bi idućega tjedna uprava tvrtke mogla donijeti odluku o zatvaranju rafinerije Sisak, no kako piše HRT, završena je strategija prema kojoj se zbog gubitka tržišta i krize u Europskoj uniji planira zatvaranje sisačke Rafinerije.
Tekst se nastavlja ispod oglasa