Butković kaže da će se projekt nizinske željezničke pruge vezan uz Luku Rijeka završiti do 2030. godine

Foto: fah

Na panel-raspravi “Potencijali riječke luke” održanoj u petak u riječkom hotelu “Bonavia” rečeno je da su pred tom lukom i riječkim prometnim pravcem velike mogućnosti i niz investicija u infrastrukturu, a zbog lošeg stanja u tvrtki “Luka Rijeka”, koja nema dovoljan promet, treba provesti promjene u upravljačkoj strukturi.

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković ustvrdio je da je riječka luka moderna te ima znatne prednosti zahvaljujući prirodnom položaju. Podsjetio je da je ta luka prošle godine ostvarila 13,5 milijuna tona pretovara tereta, što je povećanje od tri posto u odnosu prema pretprošloj godini, a tome je najviše pridonio rast kontejnerskog prometa od četiri posto. Trend rasta se nastavlja, dodao je, ističući da se “potencijal još ne koristi u pravoj mjeri”.

Koncesija za izgradnju pruge Kinezima?

“Kako bi se bolje koristio, u protekle dvije godine intenzivirano je pokretanje projekata i dovršenje postojećih”, rekao je ministar, a u luku i riječki prometni pravac uloženo je više od 390 milijuna eura, uglavnom dobivenih nepovratno iz europskih fondova. Dovršenjem kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali u svibnju završava se Rijeka Gateway, projekt koji je pokrenut prije 16 godina. Slijedi gradnja pristupne ceste D-403, vrijedna oko 70 milijuna eura, za što će se natječaj raspisati u travnju, najavio je Butković.

>Luka Rijeka mijenja predsjednika uprave: Lani je ostvarila čak 10 puta manje prihode od slovenske luke Koper

>Dok luka Rijeka propada, slovenska luka Kopar se ubrzano širi te postaje središtem srednje Europe

Istaknuo je i važnost željezničke infrastrukture te dodao da je projekt nizinske pruge ključan projekt željezničke infrastrukture u Hrvatskoj.

“Ta pruga namjerava se izgraditi najkasnije do 2030. godine, a njezin kapacitet od 20 milijuna neto tona na godinu trebao bi znatno povećati kapacitet i konkurentnost riječke luke”, rekao je.

“Procijenjena visina ulaganja u gradnju te pruge je milijardu eura, a to se neće moći pokriti europskim novcem pa će se vjerojatno dio graditi koncesijskim modelom, za što su interes pokazali mogući ulagači iz Kine”, rekao je Butković.

Ravnatelj Lučke uprave: ‘Ne treba zamarati prometom Kopra i Trsta’

Gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel rekao je da je dio planiranoga i započetog trebalo već obaviti. “Razumijemo da smo imali rat i gubitak prometa nakon toga, ali sve do 2000. godine država je bila maćeha riječkoj luci”, ustvrdio je. Izrazio je zadovoljstvo intenziviranjem projekata i suradnjom s mjerodavnim ministarstvom, ističući da u bližoj povijesti Rijeke nije bilo toliko ulaganja u riječki prometni pravac i luku.

Župan Zlatko Komadina je kazao da se veliki potencijal te luke propustilo koristiti proteklih desetljeća te je upitao zbog čega ona znatno zaostaje za prometom koparske ili tršćanske luke.

Ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa je rekao da se “ne treba zamarati prometom Kopra i Trsta”, nego se treba orijentirati na velike mogućnosti koje će Rijeci donijeti ulaganja u tijeku.

Rijeka će postati snažan logistički centar, a njezin prometni pravac će donijeti novu dimenziju. Kao jednu od prednosti, istaknuo je novi terminal na Zagrebačkoj obali za brodove s dubokim gazom, dodajući da ni Trst ni Kopar nemaju planirano širenje kontejnerskih kapaciteta.

Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Skorić je rekao da je planirani rok dovršetka ceste D-403 30 mjeseci, a nakon njezina dovršetka bitno će se prometno rasteretiti središte grada, posebno s očekivanim povećanjem prometa zahvaljujući novom terminalu.

Na Brajdici i na Zagrebačkoj obali – intermodalni terminal

Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić među ulaganjima je istaknuo uređenje intermodalnog terminala na Brajdici, vrijedno 36 milijuna eura, koje je u tijeku, te planirano uređenje sličnog terminala na Zagrebačkoj obali.

U nastavku panel-rasprave ocijenjeno je da rezultati poslovanja Luke Rijeka nisu dobri te da bi trebalo učiniti sve što se može kako bi se stanje poboljšalo.

Ministar Butković je istaknuo da je u razgovoru predstavnika države, s njenih zadržanih 25 posto plus jednu dionicu vlasništva Luke Rijeka, i mirovinskih fondova, s kojima zajedno ima većinu vlasništva, a na poticaj radnika i sindikata, utvrđeno da bi trebalo mijenjati sastav Uprave.

“Nakon dolaska nove uprave pratit ćemo što se događa, a ako ni tada ne bude promjena nabolje, spremni smo postaviti predsjednika Uprave iako sam protiv toga da politika imenuje ljude na mjesta na kojima su potrebni stručnjaci”, rekao je.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Po ugovoru, u Luci Rijeka pravo imenovanja Uprave imala je poljska tvrtka partner OT Logistics. Dosadašnji predsjednik Uprave Jedrzej Mierzewski dao je ostavku prije nekoliko dana te se očekuje imenovanje novog čelnika Luke Rijeka.

Izvor: narod.hr/hina