Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak se prije sjednice vlade osvrnula na nove odluke vlade vezane uz Zakon o odgoju i obrazovanju.
Blaženka Divjak izjavila je u četvrtak da je Svjetska banka objavila informaciju u kojoj je Hrvatsku istaknula kao dobar primjer digitalne transformacije škola i obrazovanja i kao država koja je jako dobro odgovorila na izazove obrazovanja u “korona-krizi”.
Zahvaljujem svima koji su doprinijeli jer smo pokazali da u teškim vremenima stvarno možemo, da smo obrazovanje stavili u prvi plan, izjavila je ministrica Divjak, prenosi N1.
Stručnjaci za obrazovanje Svjetske banke Diego Ambasz i Lucia Brajković objavili su na blogu činjenice vezane uz digitalizaciju Hrvatske, koja je počela 2015. godine pilot projektom e-Škola, u okviru kojega je osigurana digitalna oprema i alati za podršku za 150 škola. Slijedila je primjena u cijeloj zemlji koja će obuhvatiti sve škole do 2022. godine. Potom je u rujnu 2018. godine MZO započeo pilot projekt “Škola za život” u sklopu cjelovite kurikularne reforme i to u 74 osnovne i srednje škole diljem Hrvatske, kao prethodnicu frontalnom uvođenju kurikularne reforme u sve škole od rujna 2019. godine.
Reforma je uvelike bila usmjerena na nabavu digitalne tehnologije i opreme za škole te unapređivanje digitalnih kompetencija učenika te učitelja i nastavnika. Više od 50.000 učitelja i nastavnika sudjelovalo je u tim edukacijama tijekom dvije godine. To se iskustvo, ističu, pokazalo ključnim te je omogućilo brzi prijelaz Hrvatske na nastavu na daljinu.
Dva tjedna prije Vladine najave mogućnosti zatvaranja škola Ministarstvo je započelo s pripremama za nastavu na daljinu, koja je uspješno pokrenuta 16. ožujka, istoga dana kada su škole u cijeloj zemlji zatvorene. Virtualne učionice koje su se prethodno koristile za edukaciju učitelja i nastavnika postale su mjesta za komunikaciju s učenicima, dijeljenje informacija s kolegama učiteljima i nastavnicima te kao izravan komunikacijski kanal s Ministarstvom, kažu stručnjaci Svjetske banke.
Divjak je rekla da izlaze u susret ranjivim skupinama učenika koji su možda i inače imali problema u školi.
“Pod utjecajem koronavirusa i potresa učenici od 1. do 4. razreda, bez obzira na ocjene, ne mogu pasti. Za sve od 5. do 8. razreda i u srednjoj školi, do četiri jedinice vam daju pravo da idete na dodatnu nastavu te umjesto dva imamo tri roka”, rekla je ministrica Blaženka Divjak.
Komentirala je i posljednju odluku Ustavnog suda i je li ona naštetila studentima specijalističkih studija.
“Moram poštivati odluku suda, ali mislim da ne smije biti diskriminacije. To je nešto o čemu treba voditi računa. Imamo vremena do kraja godine situaciju zakonski razriješiti, ali loša je poruka i s nekih fakulteta da se neki studenti dijele po kriterijima koji nisu akademski”, kazala je.
U školi u Draganiću četvero učenika ostalo je bez obroka. Divjak kaže, informaciju je vidjela u medijima, a u međuvremenu je reagirala Karlovačka županija.
“Dobro je da se ravnateljica ispričala. Mogla se ta situacija prevenirati. Nedopustivo je u 21. stoljeću da djeca nemaju primjerenu razinu potpore. Sredstva postoje i preko fondova i preko osnivača”, kaže.
Tekst se nastavlja ispod oglasa