Istraživanje pokazalo: Hrvatski učenici imaju iznad prosjeka građanske kompetencije

Foto: Thinkstock

Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja na svojim je stranicama objavio rezultate Međunarodnog istraživanja građanskog odgoja i obrazovanja, a prema njemu se učenici iz Hrvatske nalaze se iznad prosjeka zemalja sudionica istraživanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Projekt ICCS

ICCS 2016. (International Civic and Citizenship Study) je program institucije IAE- međunarodnog udruženja nacionalnih istraživačkih institucija, agencija i analitičara koji djeluju na evaluaciji, razuijevanju i poboljšanju obrazovanja u svijetu.

ICCS je komparativni istraživački program koji proučava načine na koji su mladi spremni preuzeti svoje građanske uloge.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Republika Hrvatska pridružila se aktualnom ICCS ciklusu u prosincu 2014. godine, a projekt je djelomično financiran sredstvima Europske komisije.

Program ICCS 2016. provodio se u 42 zemlje sudionice, među kojima su europske: Belgija, Bugarska, Danska, Estonija, Finska, Hrvatska, Italija, Latvija, Litva, Malta, Nizozemska, Norveška, Njemačka, Slovenija i Švedska, azijske: Kineski Taipei, Hong Kong, Republika Koreja i Rusija te latinoameričke zemlje: Čile, Dominikanska Republika, Kolumbija, Meksiko i Peru.

U Hrvatskoj je oko 4000 učenika ispunjavalo ispit znanja, upitnik za učenike (međunarodna inačica) i europski upitnik za učenike (regionalna opcija za 14 zemalja sudionica iz Europe). Također, u istraživanju je sudjelovalo oko 3000 učitelja i 176 ravnatelja osnovnih škola.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Rezultati istraživanja

U svim zemljama sudionicama istraživanja ICCS 2016 u prosjeku je 3 % učenika pokazalo znanje ispod razine D, 10 % učenika postiglo je razinu D, 21 % učenika postiglo je razinu C, razinu B postiglo je 32 % učenika te je razinu A postiglo 35 % učenika. U Republici Hrvatskoj najveći broj učenika (40 %) postigao je razinu B, a preko trećine učenika postiglo je razinu A (36 %).

U Republici Hrvatskoj najveći broj učenika (40 %) postigao je razinu B, a preko trećine učenika postiglo je razinu A (36 %) te se time nalaze iznad prosjeka zemalja sudionica istraživanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Također, hrvatski učenici imaju iznadprosječan osjećaj pripadnosti europskome identitetu kao i iznimno pozitivan stav prema Europskoj uniji, dok su pokazali manjak povjerenja u javne institucije- vladu, parlament, političke stranke i medije u odnosu na ostale zemlje.

Je li u Hrvatskoj potreban građanski odgoj kao zaseban školski predmet?

Sveukupno, hrvatski učenici u ovom istraživanju pokazuju natprosječno znanje.

Takvi rezultati trebali bi ukazivati na to da je postojeći sustav obrazovanja o temama iz područja građanskih kompetencija dobar.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Rezultati ovih istraživanja zasigurno se ne bi smjeli zanemariti u raspravama koje naglašavaju ideje o uvođenju građanskog odgoja kao zasebnog predmeta u škole.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.