Takozvana “monetizacija Autocesta” odnosno davanje istih u koncesiju bio bi slijed velikih investicijskih promašaja novije Hrvatske povijesti. Hrvatske autoceste su se gradile teškim zaduživanjem zemlje i ne bi bilo mudro i razumno dati ih u koncesiju, stoji u priopćenju HSS-a koje potpisuje Ravnateljstvo za energetiku, infrastrukturu, promet i telekomunikacije
“Zasigurno, odabranog novog koncesionara, ne bi zanimalo opće dobro i interes RH nego jedino što veći prihodi i dobit, a što manji rashodi, tj. što manji troškovi održavanja i ulaganja u modernizaciju autocesta. Time bi bio upitan razvitka Hrvatske i prometnog povezivanja svih hrvatskih regija. Matematička logika ne potvrđuje koncesiju HAC-a i ARZ-a”, smatra ravnatelj Ljubomir Majdandžić.
Kao prvo navode kako Vlada očekuju da bi od 30-godišnje koncesije nad autocestama dobili tri milijarde eura kao i da je očekivati porast prihoda od cestarine i veći rast obzirom da je strateški važna grana hrvatskog gospodarstva turizam.
Smatraju kako bi u budućnosti koncesionar određivao cijenu cestarina, opseg održavanja autocesta, valutu plaćanja, broj radnika i slično te da koncesionar sigurno smanjio broj trenutno zaposlenih 3500 radnika.
“Dakle, nikako nije mudro nacionalnu prometnu žilu kucavicu dati u koncesiju za otprilike isti ili malo veći iznos koji bi država u vrijeme trajanja “monetizacije” uprihodila samo od PDV-a. Tko god to napravio loš je gospodar i ne zna gospodariti nacionalnim interesima. Autoceste kao nešto u čemu nema konkurencije ne isplati se davati u koncesiju”, ističe Majdandžić.
Naglasio je kako bi Vlada kratkoročno s tri milijarde eura smanjila javni dug, ali za dugoročnu stabilizaciju javnih financija i otplatu državnog duga ova Vlada je nestručna i nesposobna. Dobiven novac od koncesionara ove godine može popuniti proračun, što je dakako potrebno, ali je kratkoročno, međutim ostavljamo državu bez prihoda slijedećih godina što je dugoročno loše.
“Stoga je jasno, da ovu nakanu Vlade koja namjerava prepustiti nekom drugom gospodarenje jednim od najvažnijim infrastrukturnim objektom Hrvatske, iskren rodoljub i domoljub ne možemo prihvatiti kao opće dobro Hrvatske i u suprotnosti je s nacionalnim interesima Republike Hrvatske”, zaključili su predstavnici HSS-a u priopćenju.