HSLS podupire održavanje referenduma protiv monetizacije autocesta i poziva sve građane da se pridruže potpisivanju peticije za referendum, poručio je danas predsjednik stranke Darinko Kosor s konferencije za novinare koja je održana na Trgu svetog Marka.
Pozvao je i sve druge političke stranke, posebno iz “svoje” koalicije, da podrže potpisivanje zahtjeva za referendumom jer je to nadstranačko pitanje.
Kosor je komentirao ocjenu premijera Zorana Milanovića da je referendum opstrukcija Vladine politike tvrdnjom da bi monetizacija predstavljala “opstrukciju nacionalnih interesa”.
“Prodajemo nešto što vrijedi 20 milijardi eura za 20 milijardi kuna. Nema nikakve logike u tome”, rekao je.
Novinarima je podijelio materijale HSLS-ova ekonomskog tima u kojima se razrađuju mogućnosti smanjenja troškova poslovanja i povećanja prihoda HAC-a i ARZ-a, te reprogramiranja kredita.
Te tvrtke treba restrukturirati, a ne monetizirati, smatra Kosor koji je te prijedloge proslijedio premijeru Milanoviću i ministru pomorstva, prometa i infrastrukture Siniši Hajdašu Dončiću.
Upitan kakva je korist od referenduma s obzirom da bi monetizacija autocesta trebala uslijediti vrlo skoro, Kosor je podsjetio na Milanovićevu izjavu da je prikupljanje potpisa legitimno. Skupimo li dovoljno potpisa neće biti koncesioniranja, odnosno monetizacije, tvrdi Kosor.
Prometni stručnjak Željko Marušić istaknuo je kako su autoceste puno više od prometne infrastrukture, jer izravno utječu na gospodarstvo, posebice na turizam, i sigurnost.
“Monetiziramo li autoceste koncesionar će voditi interesa samo o profitu i zanemariti održavanje, koristit će klauzulu minimalnog prometa i vratit će nam ‘ruinu’. U međuvremenu ćemo svake godine gubiti desetke života više, jer će kamione visokim cestarinama potjerati na lokalne ceste gdje ćemo imati znatno lošiju prometnu situaciju”, rekao je Marušić.
Podsjetio je na loša iskustva s dosadašnjim koncesioniranjem autocesta, spomenuvši Bina Istru i Zagreb-Macelj, gdje je i do 70 posto skupljom cestarinom kamionski promet preusmjeren na lokalne ceste, koje se održavaju proračunskim novcem, a građani tamo ginu pretječući kamione.
Nezavisni zagrebački gradski zastupnik Vladimir Ferdelji ocijenio je da su autoceste u problemima zbog otplate nepovoljnih kredita i neracionalnog načina upravljanja.
Kada se ništa ne bi promijenilo, tada bi osim četiri milijarde eura glavnice trebalo vratiti i 5,2 milijardi eura kamata. Rješenje je u racionalizaciji poslovanja i zamjeni loših poslovnih poteza dobrima, odnosno u promjenama za koje sadašnja Vlada nema hrabrosti, a ne znam hoće li je imati i iduća, kaže Ferdelji.
Tekst se nastavlja ispod oglasa