Austrijska teologinja i povjesničarka Anna Maria Gruenfelder bila je gošća N1 Studija uživo na sam blagdan Velike Gospe. Miljenica lijevih medija i ovaj puta je, kao i inače, komentirala svoje viđenje Katoličke crkve i događaja vezanih za nju. Među ostalim, Gruenfelder je prozivala molitelje na trgovima i upitila ih “da rade nešto korisno”.
“Crkva se o njima nije uopće očitovala, što mi je čudno. Oni se mole za nekakve nakane koje su zaista bizarne pa bih im onda poručila – ako se misle javno moliti – da mole za nešto konkretno, za društvo”, rekla je Gruenfelder.
Ova teologinja smatra da bi Crkva molitelje “trebala uputiti da rade nešto korisno”.
“Neka se socijalno angažiraju. Neka se brinu o beskućnicima, siromašnima, osamljenima… To bi bilo realno kršćanstvo”, kazala je.
>Andrijanić o austrijskoj teologinji koja je napala kardinala Puljića: ‘Umjesto katarze, imamo one koji rade teološki okvir za ratne zločine’
Medijski ‘alat’ protiv Crkve i vjernika
Mediji u Hrvatskoj, osobito posljednjih godina, pojačali su svoj negativni narativ usmjeren ne samo protiv Crkve, već i vjernika općenito. To je dodatno došlo do izražaja pojavom molitelja na trgovima diljem Hrvatske. Negativni narativ postao je glavni medijski ‘alat’ u borbi protiv vjerskih krugova, kao i pojedinaca te Katoličke crkve u cjelini.
Mišljenje i stavovi određenih teologa, među kojima je i teologinja Gruenfelder, u hrvatskim su medijima neskriveno prenaglašeni. Gruenfelder mediji nerijetko pozivaju kao relevantnu sugovornicu o crkvenim temama. No, ona tu svoju poziciju koristi kako bi Crkvu stavljala isključivo u negativni kontekst. I ovaj put, gostujući na N1, na jedan od najvećih blagdana Crkve – Veliku Gospu.
No, ovoj teologinji nije prvi put da se javno dotiče vjernika u Hrvatskoj. Štoviše, Marijine uloge u životu hrvatskih vjernika. Gruenfelder je, naime, još u kolovozu 2021. na portalu Autograf neargumentirano i s evidentnim predrasudama prozvala stotine tisuća hodočasnika rekavši da ne razumiju smisao svog hodočašća u marijanska svetišta na Veliku Gospu.
Ova austrijska teologinja je tada dovela u pitanje osobnu pobožnost ‘hrvatskih hodočasnika’. “Usuđujem se ustvrditi da ni kod hrvatskih hodočasnika i hodočasnica nisam primijetila produbljeno razmišljanje o smislu njihove odluke da propješače kilometre i kilometre, neki bosi, u pokretu u mrkloj noći. Biskupi i propovjednici će propovijedati ono što moraju”, napisala je.
Sada, prozivajući molitelje krunice, javno dovodi u pitanje ‘korisnost molitve’ koja je, prema svim teološkim postavkama, temelj odnosa Boga i čovjeka. Molitvene nakane muškaraca na trgovima nazvala je znakom “nedorasle, neobrazovane i neosviještene vjere”.
Medijsko stvaranje slike o Crkvi i vjernicima
U rujnu 2023. godine u Hrvatskom saboru održan je okrugli stol koji su organizirali udruga U ime obitelji i saborski zastupnik Stephen Nikola Bartulica. Na okruglom stolu predstavili su Izvješće o netrpeljivosti i napadima na Katoličku crkvu i katoličke vjernike u Hrvatskoj u 2021. i 2022. godini,
U njemu se, između ostaloga, pojašnjava i uloga medija i njihovo stvaranje slike o Katoličkog crkvi i vjernicima. Tome u prilog ide i forsiranje određenih osoba u medijskom prostoru kako bi se javnosti prezentirao željeni, jednostrani narativ.
Prema Izvješću, “radi se o svojevrsnoj medijskoj manipulaciji kojom se nadreprezentacijom stava pojedinih disidentskih teologa stvara dojam da njihovo mišljenje o Katoličkoj Crkvi, njezinom nauku ili nekom pitanju – dijeli većina fratara, teologa ili svećenika. Izostanak jasnog konteksta i namjerno oduzimanje pristupa javnosti mišljenju većine katoličkih teologa, fratara i svećenika podsjeća na jednu od taktika totalitarnih režima”.
Medijska zadaća – difamacija
Nije moguće oteti se dojmu da mediji i u 2024. godini otvoreno posežu za taktikama totalitarnih režima. U pozadini je nastojanje za kreiranjem javnog mnijenja temeljenog na jednoumlju.
Simptomatično je da su Katolička crkva i vjernici u Hrvatskoj, i nakon 45 godina jednoumlja, ali i trideset godina demokracije (!?), i dalje glavni neprijatelji političke i društvene scene.
I kao takve, jedna od glavnih zadaća mainstream medija očito je difamirati ih do daljnjega.
Tekst se nastavlja ispod oglasa