Na Školi za život zaradili enormne iznose: Za sindikat besramno, za Plenkovićevu ministricu – ‘Ništa sporno’

Foto: snimka zaslona, Fah; fotomontaža: Narod.hr

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak izjavila je u srijedu da do kraja godine raspolaže s još 20 milijuna kuna europskih sredstva rad na reformi i zauzela se da se pod jednakim uvjetima vrednuje rad domaćih i stranih stručnjaka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U sindikatu Preporod ovime nisu iznenađeni.

“Gotovo je besramno ovo što smo čuli da su pojedinci, raznorazni autori i autorčići podigli za metodičke priručnike iznose koji odgovaraju visini dvogodišnje učiteljske ili nastavničke plaće”, kazao je predsjednik Školskog sindikata „Preporod” Željko Stipić za RTL Danas.

Iznos od 27.896 kuna primila je i Snježana Koren, profesorica Filozofskog fakulteta u Zagrebu

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Pala mi je vilica kad sam vidjela iznos”, “Sad je jasno zašto ti ljudi hvale reformu”, “I ja bih šutio da sam primio toliki honorar”, dio je reakcija iz zbornica na honorare koje primaju njihove kolege, navodi Jutarnji list.

“Nemam se pred kim pravdati, moja savjest je čista”, odgovor je nastavnice čije se ime našlo u objavljenoj tablici, a primila je honorar veći od sto tisuća kuna.

> (FOTO) Stipo Mlinarić: Udžbenik iz povijesti po srpskom programu 2. svjetski rat obrađuje na 50-ak stranica, Vukovar i Dubrovnik u jednoj rečenici

Tekst se nastavlja ispod oglasa

> Prof. Vjera Brković, članica SRS, odgovara na napade Budaka i povjesničara s Filozofskog na kurikul iz povijesti

> Skandalozan potez HNS-ove ministrice Divjak: Filozofski fakultet upravljat će obrazovnom reformom

Iznos od 27.896 kuna, vidljivo je u tablici, primila je profesorica Filozofskog fakulteta u Zagrebu, Snježana Koren. U rad na reformi bila je uključena od rujna 2015. do lipnja 2016. Ponovo je aktivirana od listopada 2017. do ožujka 2018. i radila je pro bono.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Iznos koji spominjete primila sam za metodički priručnik vezan uz Školu za život, te za poslove mentoriranja. Iako je moj udio u radu na metodičkom priručniku bio manji, s punom odgovornošću mogu reći da su se ostali kolege iz skupine za povijest debelo naradile”, kaže Snježana Koren. Rezultat njihove skupine, čiji su članovi primili honorare različitih iznosa (od 3900 do 77 tisuća kuna) su dva metodička priručnika od 500, odnosno oko 600 stranica.

“Radili su to cijelo ljeto, paralelno pripremali materijale za edukaciju, mentorirali, išli u savjetničke posjete školama. Hoću reći, zavrijedili su taj iznos”, smatra Koren, po čijemu sudu prije javnoga linča treba vidjeti koliko su svi ti ljudi uistinu radili i kakva je kvaliteta priručnika. Iako su je iznenadili pojedini iznosi, u redu je, kaže Koren, da ljudi budu plaćeni za posao koji rade jer je izrada kvalitetnog metodičkog priručnika zahtjevniji posao od izrade udžbenika.

60 milijuna kuna

“Nisam znala koliki ću iznos primiti jer mi to nije rečeno, a visina honorara me iznenadila”, priznala je uz uvjet anonimnosti za Jutarnji list jedna od učiteljica s popisa, upućujući da za sve ostalo pitamo Ministarstvo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz ministarstva HNS-ove ministrice Blaženke Divjak ističu da u ovim brojkama nema ništa sporno.

U MZO-u ne opovrgavaju iznose, već navode kako je sve u skladu s pravilima Europskog socijalnog fonda za angažiranje stručnjaka na projektima. Objašnjavaju da je nakon donošenja kurikuluma otvoren javni poziv za izradu dijelova metodičkih priručnika za što je u ovoj i idućoj godini osigurano 60 milijuna kuna.

Za Plenkovićevu ministricu ništa sporno

Portal Srednja.hr objavio je da je za pripremu Škole za život i uvođenje obvezne informatike kroz autorske ugovore u devet mjeseci isplaćeno 10,6 milijuna kuna neto, te da je jednoj nastavnici matematike za rad na jednom priručniku kroz dva ugovora isplaćeno 205 tisuća kuna neto.

“To su sredstva Europskog socijalnog fonda koja su namijenjena reformi, metodički priručnici su propisani Strategijom odgoja i obrazovanja i na njima su radili članovi radnih skupina za izradu kurikula ili su radili na edukaciji za eksperimentalne škol”, kazala je ministrica Divjak i dodala da je sve rađeno transparentno.

“Cijena po jednoj nastavnoj jedinci je otprilike 1500 kuna neto, za što je potrebno oko 20 sati rada. Time se plaća prenošenje autorskih prava na Ministarstvo pa ih svaki učitelj u Hrvatskoj može koristiti u nastavi”, kazala je.

“Da su ta sredstva dana nekom iz financijskog sektora ili međunarodnim stručnjacima, onda se nitko ne bi čudio da je to puno. Ali kad ih damo učiteljima, dovodimo to u pitanje”, kazala je.

“U prvom projektu smo imali na raspolaganju 155 milijuna kuna i do sada je utrošena jedna sedmina svih sredstava koja je namijenjena za to”, kazala je i dodala da je na novi natječaj stiglo 530 prijava koje će proći recenzije.

Ne slaže se da su neki autori privilegirani, a neki diskriminirani, navodi Tportal.

“Ovim iznosima otkupili smo autorska prava, a svi učitelji koji su sudjelovali uložili su sate i sate rada”, tumači ministrica.

Pomoćnica ministrice Lidija Kralj u ožujku je pak poručila da trenutne inačice metodičkih priručnika ne udovoljavaju ciljevima i zahtjevima koji su postavljeni pred autore niti predstavljaju dovoljnu vrijednost za novac. Najavila je da će se priručnici prepraviti u skladu sa svjetskim primjerima dobre prakse, piše Tportal.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.