Odvjetnica koja je branila građane u slučaju Franak: Banke neće ukidati prešutna prekoračenja

Foto: snimka zaslona

Ako banka nije obavijestila klijenta kada je odoborila prešutno prekoračenje i nije mu naznačila kakva će biti kamata u tom slučaju bi se moglo potraživati štetu. HNB je trebao ranije reagirati, država je tu mogla jako puno napraviti, a do naglog ukidanja prešutnih prekoračenja ne bi trebalo doći, smatra odvjetnica Nicole Kwiatkowski koja je gostovala u središnjem Dnevniku HTV-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Odvjetnica Nicole Kwiatkowski sudjelovala je u borbi za prava građana u slučaju Franak.

Postavlja se pitanje mogu li građani tužiti banke, a vezano uz prekoračenja na tekućim računima.

– To bi trebalo vidjeti od slučaja do slučaja. Ako banka kada je odobrila prešutno prekoračenje nije obavijestila klijenta o tom odobrenom prešutnom ograničenju i nije mu naznačila kakva je kamata i u kojem vremenskom periodu, onda bi se u svakom slučaju  moglo potraživati štetu, a odnosila bi se na visinu kamatne stope na prešutno prekoračenje, ističe odvjetnica Nicole Kwiatkowski.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Smatra da je HNB trebao ranije reagirati jer da ugovoreno prekoračenje skoro više nije bio bankarski proizvod, oni su odobravali samo prešutna ograničenja.

– Mogli su onda zaračunavati na prešutno prekoračenje, dodaje.

Država bi oko ovoga mogla puno napraviti, smatra, dodajući da bi trebalo raditi redovitije kontrole u bankarskom poslovanju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

– Trebalo bi možda uvesti financijsko opismenjivanje u škole možda kao predmet kako bi se djeca i mladi učili kako u odraslom životu funkcionirati i održavati “zdravima” svoje privatne financije.

Ne misli da neće doći do naglog ukidanja prešutnog prekoračenja od strane banaka.

– To je preveliki reputacijski rizik te to mislim da ne možemo očekivati, dodaje Kwiatkowski.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ne očekuje da će banke pak s druge strane, kada građani budu krpali dugove, pokušati na tome zaraditi.

– U interesu je bankama da sačuvaju potrošače i klijente, oni zapravo žive od građana. Vjerujem da će ova priča imati sretan završetak i da neće završiti sa sudskim epilogom.

Potrošači bi trebali gledati kakve su obavijesti dobili od banke.

– Ako je to bilo naznačeno, onda se tu nema puno napraviti. Banka je ponudila, a netko je taj proizvod kupio.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kwiatkowski dodaje da banke zapravo koriste situaciju da ljudi ne znaju razliku između ugovornog prekoračnja ili odobrenog prekoračenja.

– Ne znaju da su različiti uvjeti. Ponavljam, oni koji nisu dobili obavijest imali bi pravo na obeštećenje, zaključuje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.