Pilsel prozvao predsjednicu da je lišena osjećaja za moral: Sjećate li se da je njegov portal novac dobivao iz državnog proračuna mimo natječaja?

Foto: fah

Drago Pilsel, glavni urednik portala Autograf.hr u svojoj kolumni na tom se portalu obrušio na hrvatsku predsjednicu Kolindu Grabar-Kitarović nazivajući je “bezosjećajnom”, “neodgovornom” i još mnogim drugim pridjevima.

Pilsel predsjednici države: ‘Ta gadura svojim ponašanjem potvrđuje da je u potpunosti neiskrena’

Zanimljivo je da Pilsel proziva predsjednicu i govori za nju da je „neodgovorna vrhovna zapovjednica lišena svakog osjećaja solidarnosti i morala,” a njegov portal autograf.hr se godinama financirao iz džepa poreznih obveznika i to bez javnog natječaja.

Tadašnja ministrica kulture Andrea Zlatar Violić dodijelila 70.000 kuna ovom portalu, ‘jer im je obećala’. Podsjetimo, Upravni sud Republike Hrvatske potvrdio je da je bivša ministrica kulture Andrea Zlatar Violić (HNS) bila u sukobu interesa, odnosno da je zloupotrijebila svoje diskrecijske ovlasti kad je portalu Autograf dodijelila 70.000 kuna, radi čega ju je Povjerenstvo za odlučivanje o sukobu interesa kaznilo sa šest tisuća kuna.

Bivša se ministrica naravno žalila na tu odluku Upravnom sudu. Upravni sud RH odbio je, naime, zahtjev Zlatar Violić da se poništi rješenje Povjerenstva da je bila u sukobu interesa i da mora platiti kaznu od šest tisuća kuna, po dvije tisuće kuna tri mjeseca uzastopno.

Ocjena je Suda da Povjerenstvo nije pogriješilo kada je utvrdilo da je Zlatar Violić zlouporabila posebna prava dužnosnika. Sud, kao ni Povjerenstvo, ne osporava pravo ministrice da odlučuje diskrecijski, no drže da nije smjela proširiti okvir zadan javnim natječajem, a po kojemu su za nove medijske projekte 2014. trebale biti isplaćene tri potpore od po 70.000 kuna, a ne četiri kako je naknadno odlučila bivša ministrica.

Tko stoji iza Autografa – portala kojem je Zlatar Violić dodijelila 70.000 HRK, ‘jer im je obećala’

Drago Pilsel je inače u jako dobrim odnosima s bivšim predsjednikom Ivom Josipovićem koji je i kolumnist na njegovom portalu. Josipović ga je pozvao da bude njegov savjetnik i bio je predstavljen kao jedan od njegovih ljudi iz Ureda predsjednika na početku mandata, ali je već nakon mjesec dana odstupio.

Otišao je iz tog ureda kako bi se smirila afera zbog kolumne koju je objavio na istarskom portalu Regional express. U toj se kolumni neočekivanim rječnikom, koji su mnogi okarakterizirali i kao prostački zbog raznih psovki i izraza, Pilsel obračunavao s drugim kolumnistima. No, pojavilo se pitanje smije li osoba koja radi za predsjednika Republike pisati kolumnu i smije li je pisati na taj način.

Što je to Josipović pisao predsjednici u pismu objavljenom na portalu kojem je Zlatar Violić dala novac?

Što je Autograf.hr?

Portal Autograf u listopadu 2013. godine pokrenuo je njegov glavni urednik Drago Pilsel.

Tim je povodom istaknuo kako je okupio pedesetak vrsnih autorskih imena koji će pokušati promijeniti lošu medijsku sliku Hrvatske.

Zanimljivo je da je tadašnji predsjednik Ivo Josipović u svoj ured primio urednike portala i rekao kako će “autograf.hr proširiti medijski prostor u Hrvatskoj i regiji jer udružuje velik broj uglednika iz kulturnog i medijskog područja koji su podržali ovaj projekt”.

“Nemamo iluzija, ali ako medijsku sliku Hrvatske promijenimo samo za jedan posto uvjeren sam da ćemo učiniti puno”, poručio je Pilsel na konferenciji za novinare.

“Portal autograf.hr uvijek će se boriti za napredak, za građansku i europsku Hrvatsku, ne tolerirajući nepravdu, suprotstavljajući se demagozima svih vrsta i definirajući svoj novinarski angažman izvan svakog stranačkog ili partikularnog interesa. Zalaganje za pravnu državu implicira borbu protiv privilegija, odanost načelima općeg dobra te senzibiliziranost za siromašne i socijalno deprivirane, pogotovo stoga što su takve i slične vrijednosti posljednjih godina prilično zanemarene”, istaknuli su na svojim stranicama.

“Zato redakcija, okupljena od strane članova građanske Udruge Novum, sastavljena je od široke palete suradnika, pisaca, publicista i intelektualaca svih vrsta koji imaju što ponuditi javnosti, ali iz ovih ili onih razloga nisu u dovoljnoj mjeri prisutni na medijskoj i inoj sceni. Samo tako moći će kreirati portal koji neće imati nacionalistički, nego nacionalni i kozmopolitski karakter, koji će biti lokalan i univerzalan i koji će u kolopletu prezentiranih sadržaja naći mjeru nove i europski postulirane Hrvatske kao zemlje koja s povjerenjem gleda u svoje susjede a s nadom u svoje obaveze”, pojašnjavaju.

Portal je to kojem je tadašnja ministrica kulture Andrea Zlatar Violić dodijelila 70.000 kuna. Zlatar Violić dodijelila je portalu Autograf potporu od 70.000 kuna, iako ga Stručno Povjerenstvo za neprofitne medije po obavljenom javnom natječaju nije uvrstilo među dobitnike potpore.

Tko je Drago Pilsel?

Drago Pilsel u novinarstvu je od rujna 1979., kada je počeo surađivati s lokalnim radijom i televizijskim Canal 9, u patagonijskom gradu Comodoro Rivadavia. U Hrvatskoj, kao novinar uređivao je i vodio emisije na OTV-u (od ožujka 1992. do studenog 1994.), pisao je za Novi list (od travnja 1995. do kolovoza 2009.), Slobodnu Dalmaciju, Nedjeljnu Dalmaciju, Feral Tribune, Globus, Zarez, Glas Koncila, Kana, Svjetlo riječi, Erasmus, Novi Plamen, Vjesnik, Identitet, Politička misao, Forum, itd. Bio je komentator i vanjski suradnik sarajevskog Oslobođenja te sarajevske NTV Studio 99. Bio je dopisnik španjolske radijske mreže COPE, katoličkog tjedniva Vida Nueva iz Madrida te španjolskog vodećeg dnevnika El Pais, a povremeno se javljao i za BBC i Radio Slobodna Evropa. Objavljivao je i u crnogorskom tjedniku Monitor, u beogradskom dnevniku Danas, u banjalučkim Nezavisnom novinama, a bio je dopisnik ljubljanskog tjednika Mladina i dnevnog lista Dnevnik.

Vodio je program na prvom Gay Prideu u Zagrebu 29. lipnja 2002. godine.

Izbačen je iz članstva Hrvatskog društva katoličkih novinara, 25. siječnja 2002. Na sjednici je 41 od 49 novinara glasovalo protiv njega. Nekoliko dana prije izbacivanja, više je puta vrlo kritički napao biskupe, a za Katoličku Crkvu u Hrvatskoj izjavio je, da je “kao mala neljudska, nacionalistička i žalosna katolička sekta, od koje želi ostati daleko”.

Na haaškom suđenju, hrvatskim generalima Anti Gotovini, Ivanu Čermaku i Mladenu Markaču, u veljači 2009., odvjetnik Luka Mišetić, izjavio je, da je Drago Pilsel, poslije Operacije Oluja, tada član HHO-a, pod pseudonimom Vjeran Grković intervjuirao predsjednika HHO-a Petra Mrkalja. Svjedok tužiteljstva Žarko Puhovski, rekao je, da ne zna za to. Pilsel je to demantirao u emisiji Nedjeljom u 2 u kojoj je gostovao Žarko Puhovski.

Sudjelovao je u predsjedničkoj kampanji Ive Josipovića na izborima 2009./2010. godine. Nakon njegove pobjede na izborima, bio je predstavljen kao jedan od ljudi Ureda predsjednika, kao voditelj Odjela za analitiku. Nakon kolumne, koja je objavljena na istarskom portalu Regional express, početkom ožujka 2010., u kojoj je koristio psovke i neprimjerene izraze, nakon čega je nastala afera, otišao je iz Ureda predsjednika. Pilsel tvrdi da je odluka o napuštanju Ureda donešena ranije.

Član je hrvatskog P.E.N. centra, Hrvatskog novinarskog društva, Sindikata novinara Hrvatske, Saveza antifašista Republike Hrvatske (član predsjedništva) i Savjeta saveza antifašista Republike Hrvatske (podpredsjednik), Koalicije za REKOM, PfP Consortium (Akademija za nacionalnu obranu – Institut za mir i rješenje sukoba Ministarstva obrane Republike Austrije) kao član studijsko-istraživačke grupe za menadžment krize na Balkanu (Jugoistok Europe), Instituta Vlado Gotovac, HKD Napredak te Sabora stranke Naprijed Hrvatska – Progresivni savez.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.