Pročitajte što sad ministar Kuščević kaže o provjeri potpisa GI Narod odlučuje i uvidu u potpise koji su proglašeni nevaljanim

Foto: Fah

Ministar uprave Lovro Kuščević u intervjuu za Večernji list progovorio je o izostanku reforme javne uprave, zbog čega je posao provjere potpisa GI Narod odlučuje povjerio APIS-u , o protivljenju promatračima GI Narod odlučuje pri provjeri potpisa te sumnjama u krivolov pod kojima se našao.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Europska komisija prigovara nam da ozbiljno zaostajemo s reformom javne uprave?

Europska komisija prati provođenje strukturnih reformi i u travnju svake godine daje izvješće za prošlu godinu. Potpuno ste u pravu, izvješće za 2017. sadržavalo je ocjenu “no progress” što znači da se u Ministarstvu uprave strukturne reforme, nažalost, nisu provodile. Ministrom sam imenovan krajem lipnja 2017. Zatekao sam potpuno devastirano ministarstvo, zaposlenici po ljetnim godišnjim odmorima, bez ijednog ugovorenog projekta, bez formiranih timova i vizije. Trebalo je osmisliti projekte, zadužiti ljude za provedbu, ali i imenovati državne tajnike i pomoćnike kako bismo konačno krenuli u realizaciju projekata. Već u kolovozu smo izradili strateški plan za 2018. – 2020. te krenuli raditi na projektima kojima želimo ostvariti tri zadana cilja: kvalitetnija i učinkovitija javna uprava, decentralizacija i digitalizacija. Pričekajmo izvješće EK za 2018. i tada ćemo govoriti o radu Ministarstva za prvu godinu mog mandata.

Zastupnica Sonja Čikotić, glavna savjetnica ministra uprave od prosinca 2016. do travnja 2017., kaže da u vašem mandatu ništa nismo vidjeli osim najava.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Gđa Čikotić ništa dobrog nije napravila u Ministarstvu, a negativne ocjene EK odnose se upravo na razdoblje kad je na čelu Ministarstva bio ministar Mosta kojeg je savjetovala. Za njihova mandata nismo vidjeli ni najave projekta, dok danas imamo konkretnu realizaciju i najave za budućnost. Gđa Čikotić je umjesto rada u Ministarstvu odabrala lagodni posao oporbene zastupnice gdje, vođena ideologijom populizma, iznosi neutemeljene kritike koje nemaju veze s realnošću.

I bivšu ministricu uprave Jurlinu Alibegović naljutilo je što ste izjavili kako oni nisu ostavili nikakve projekte. No osigurali su 880 milijuna kuna, od čega ste ugovorili tek sto? Premijer se pohvalio da je ova Vlada povukla 53% sredstava iz EU fondova, u odnosu na ranijih 9%. Ministarstvo uprave s 11% kvari prosjek.

Ponavljam, do dana kad sam preuzeo dužnost ministra uprave nije bio ugovoren ni jedan jedini projekt, a danas ih imamo i pripremamo nove. Kao načelnik općine i ministar graditeljstva i prostornoga uređenja doprinio sam boljem povlačenju sredstava EU i prepoznajem se unutar ugovorenih 53% jer je program energetske učinkovitosti, izrađen u MGIPU-u za mog mandata, osigurao je ugovaranje gotovo dvije milijarde kuna. Isto radim i u Ministarstvu uprave pa je i ovih 11% realizirano za mog mandata, a u roku ćemo povući sva alocirana sredstva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Što ste dosad realizirali u Ministarstvu uprave?

Napravili smo novu sistematizaciju koja je rezultirala boljom organizacijom i ostvarivanjem boljih poslovnih rezultata. Veliku pozornost posvetili smo projektima digitalizacije. Danas u sustavu e-Građani imamo 78 usluga od kojih su 52 dostupne svim našim sugrađanima, 26 koriste razne državne institucije, a u lipnju 2017. imali smo ih 38. Uveli smo novu funkciju e-Novorođenče, konačno smo krenuli s realizacijom projekata te smo potpisali nekoliko ugovora: Uvođenje sustava upravljanja kvalitetom u javnu upravu RH, Razvoj kompetencijskog okvira za zaposlene u javnoj upravi, e-Pristojbe vrijednosti preko 100 milijuna kuna, od kojih se 85% sufinancira sredstvima EU. Kroz značajne normativne aktivnosti poboljšali smo rad ureda državne uprave, podigli razinu suradnje s jedinicama lokalne i regionalne samouprave te svakodnevno radimo na unapređenju rada Ministarstva. Vjerujemo da će sve to doprinijeti boljoj kvaliteti rada javne uprave od lokalne do državne razine te olakšati poslovanje poduzetnika i svakodnevicu građana.

Što planirate u sljedećoj godini? Možemo najaviti skoro ugovaranje projekta e-Poslovanje u vrijednosti 51 milijuna kuna, Centar dijeljenih usluga (362 milijuna kuna), Jedinstveno upravno mjesto (114 milijuna kuna) te e/m-Potpis i e/m-Pečat vrijedne 22 milijuna kuna, što se također sufinancira s 85% iz sredstava EU. Tu su i zakonodavne aktivnosti gdje ističem Zakon o sprječavanju sukoba interesa, Zakon o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma, Zakon o ovlasti Vlade RH, Zakon o državnim službenicima, Zakon o sustavu državne uprave, Zakon o zakladama, Zakon o ustrojstvu ministarstava i drugih središnjih tijela državne uprave, Uredba o klasifikaciji radnih mjesta u državnoj službi i Uredba o ocjenjivanju i nagrađivanju državnih službenika i namještenika kao i niz drugih zakonodavnih aktivnosti… Sve navedeno sastavni su dijelovi jednog projekta koji se zove reforma javne uprave ili, bolje rečeno, poboljšanje rada javne uprave. Svaki projekt ima određeno vrijeme trajanja, priprema, ugovaranje, realizacija i tek onda implementacija na terenu u poslovne procese, a za to je potrebna suradnja svih ministarstava, jedinica lokalne i regionalne samouprave kao i službenika koji te procese provode. Nemoguće je sve provesti u godinu dana, takva su očekivanja nerealna. Problem birokracije postoji u svim zemljama i na svim razinama javne vlasti, a problemi se prebacuju na Ministarstvo uprave koje ne može utjecati na zakonska rješenja i pojednostavljenje procesa u drugim tijelima. Mi omogućavamo razvoj platforme, a na drugima je da to prepoznaju i rade zajedno s nama. Samo zajedničkim snagama možemo očekivati reformu svih reformi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Rad na Zakonu o agencijama počeo je u veljači 2016., ostavljen vam je prijedlog, a vi ga najavljujete tek u travnju 2019. Dvije godine prolongira se ukidanje agencija. Do svibnja 2017. trebalo ih je ukinuti 20%, a vi ukidanje najavljujete za siječanj 2019.?

To je još jedan primjer nerada i lažnih obećanja članova Mosta dok su participirali u Vladi. I naravno, taj je nedovršeni posao dočekao ovu Vladu, kao i sve ostalo što nisu napravili. Mostov pristup racionalizaciji agencija, u kojem Most ima svoje kadrove, bio je potpuno pogrešan i zato nije dao rezultate. Na 110. sjednici Vlade donesen je Zaključak o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, trgovačkih društava, instituta, zaklada i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima, riječ je o 54 tijela, kojem se Most opirao. Nakon što se provede racionalizacija, donijet ćemo i zakonska rješenja kojima ćemo normativno urediti oblike, način osnivanja, ustroj i djelokrug agencija. Određene agencije će se spojiti, neke će se pripojiti ministarstvima i drugim tijelima, a zaposlenici će imati priliku svoj posao nastaviti obavljati u okviru novog ustroja.

Jedna smo od najcentraliziranijih zemalja EU, niz lokalnih jedinica funkcionira na pomoći središnje države, trećina ih i ne želi preuzeti decentralizirane funkcije, pokazalo je istraživanje prof. Vedrana Đulabića koji ulogu Ministarstva uprave u tomu vidi katastrofalnom jer proces decentralizacije prepušta stihiji umjesto da ga vodi. Zašto Ministarstvo uprave ne zanima što struka ima za reći?

Poštujem struku i zakoni se moraju donositi u suglasju struke, politike i iskustva na terenu. Dvojim napada li prof. Đulabić Ministarstvo uprave isključivo kao stručnjak ili kao savjetnik SDP-a. Činjenica je da SDP-ova Vlada nije napravila ništa po tom pitanju, a nisam vidio njegove napade u to vrijeme. Volio bih, umjesto kritika, čuti i konkretna rješenja jer smo tijekom mog mandata napravili niz kvalitetnih izmjena: izvrstan Zakon o jedinicama lokalne i regionalne samouprave koji je poboljšao kvalitetu rada JLP(R)S, unio je stabilnost i bolju suradnju između predstavničkog tijela i izvršne vlasti, porezna reforma povećala je prihode JLP(R)S za oko dvije milijarde kuna na godišnjoj razini. Dekoncentrirali smo upravnu inspekciju i napravili niz poboljšanja kako bi JLP(R)S mogli kvalitetnije ispunjavati svoje zakonom utvrđene obveze. Pripremili smo Zakon o sustavu državne uprave kojim ćemo poslove ureda državne uprave prepustiti županijama i to je prvi pravi primjer stvarne decentralizacije u Hrvatskoj. No to je samo početak. Do kraja mandata bit će pripremljen niz zakonskih rješenja kako bi se podigla kvaliteta rada općina, gradova i županija, kao i razina usluga koje pružaju građanima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jačate ulogu županija premda se nisu istaknule u privlačenju sredstava EU niti su u stanju kvalitetno odrađivati i postojeće funkcije? Pokazale su se i kao kočničari decentralizacije.

Ne slažem se s vašom ocjenom rada županija, one su bitan partner Vladi RH u provedbi projekata. Cilj nam je ojačati ih, kao i općine i gradove, dati im veće ovlasti, što povlači sa sobom i odgovornost. Država će prenijeti obavljanje velikog dijela poslova na županije, no zadržat ćemo nadzor nad obavljanjem tih poslova. Želja nam je napraviti funkcionalnu i fiskalnu decentralizaciju kako bismo približili usluge građanima, a županijama, općinama i gradovima osigurali prihode za obavljanje tih usluga.

Ako je bivši predsjednik HDZ-a Tomislav Karamarko sumnjao u APIS i tomu se tada u HDZ-u nitko nije suprotstavio, zašto bi bilo neodgovorno i neprimjereno što su referendumske inicijative sumnjale u APIS, te tražile građanski nadzor? Demokratski je omogućiti nadzor. U protivnom, čemu skupa predstava s APIS-om, zašto analizu referendumskih potpisa nisu besplatno odradili državni službenici?

Ne znam o kakvoj „predstavi“ govorite, mi nismo u kazalištu, već odgovorno u skladu sa zakonom radimo posao zbog kojeg su nas naši sugrađani izabrali. Radilo se o provjeri više od milijun potpisa što zahtijeva potrebnu računalnu aplikaciju koju Ministarstvo uprave nema te nekoliko desetaka osoba koje su taj posao odradile pod nadzorom, a sve kako bi se zaštitili osobni podaci potpisnika. Zamislite da smo kutije s potpisnim listama selili po uredima, dali svakome službeniku po jednu kutiju, obučavali ga za rad u aplikaciji i učili ga Zakon za zaštitu osobnih podataka, kolike bismo tek onda kritike doživjeli, zbog toga smo taj posao povjerili APIS-u. Na ovaj način provjera se odvijala u jednoj prostoriji, potpisne liste su pod nadzorom, ljudi su obučeni i sve to nadzire povjerenstvo sastavljeno od službenika, a ne političara. Napadi referendumskih inicijativa isključivo su političke naravi i nemaju veze s profesionalno obavljenim poslom. Ponavljam, Vlada i ja osobno podržavamo referendum kao Ustavom zajamčeno pravo na izjašnjavanje stava hrvatskih građana, no taj Ustav i zakon trebaju poštovati svi građani, pa i referendumske inicijative.

Mate Mijić podsjetio kako je HDZ govorio 2016. godine: ‘APIS nam je ukrao 5 – 6 mandata!’

(VIDEO) Luka Mlinarić iz GI Narod odlučuje: ‘Uvid u navodno nevažeće potpise izgleda kao namještaljka kojom se spriječava revizija provjere potpisa’

Kuščević optužio Narod odlučuje za netransparentnost te najavljuje promjenu Zakona o referendumu

Ustavnopravni stručnjak prof. Smerdel o angažiranju APIS-a za provjeru potpisa: ‘Čisto bacanje državnog novca’

Nije valjda da ćete pod krinkom zaštite osobnih podataka onemogućiti uvid “zainteresiranoj javnosti” u nevaljane potpise!?

Potpisi su davani javno, organizatori su ih mogli i kopirati. Kopiranje ne bi bilo u skladu sa zakonom. Za sve koji su se prijavili organizirat ćemo uvid sukladno tehničkim mogućnostima, broju prijavljenih i Zakonu o zaštiti osobnih podataka. Nema govora da će se ikome onemogućiti uvid. Zaključak Vlade o potpisima nije “sveto pismo”. Uostalom, pravo na žalbu protiv odluka tijela vlasti zajamčeno je Ustavom! Izvješće je napravljeno stručno i objektivno. Vlada RH je zaključak uputila Hrvatskom saboru i ja nemam nikakvih problema da protiv tog zaključka bilo tko pokrene neki oblik pravne zaštite.

Kuščević sumnju u nepristranu provjeru potpisa GI Narod odlučuje nazvao ‘neopravdanom’: Podsjetimo što je sve izjavljivao!

Kuščević kaže da bismo trebali imati povjerenja u APIS: Evo zašto ne bismo

Kuščević se čudi na pitanje o reviziji potpisa GI Narod odlučuje: ‘Što je revizija i tko ju je ovlašten provesti?’

Ispada da ste se kao ministar javno hvalili tuđim, i to nezakonitim djelima, ulovom igluna nedopuštenih dimenzija. Hoćete li inspekciji otkriti identitet krivolovca?

Tko kaže da je to nezakonit ribolov? Radi se o fotografiji staroj četiri-pet godina s ulovom jedne koće u Hvarskom kanalu. Ribarska inspekcija pokrenula je postupak i pustimo da se taj postupak dovrši pa ćemo vidjeti o kakvom se ribolovu radi, zakonitom ili ne. A ja ponavljam, nažalost nikad nisam ulovio igluna.

Ministar Kuščević pod sumnjom u krivolov optužio ribare s koće: Evo što su mu oni odgovorili

Načelnik Pučišća Marino Kaštelan na Facebooku vas je nazvao “WhatsApp ministrom”. Kaže, vidimo li vas kako petljate po mobitelu, vjerojatno urgirate kod ministara da se riješi neki problem pa je pobrojio “bračka čuda” koja su se dogodila vašim zalaganjem. Smijete li to raditi, niste u sukobu interesa? Što je s građanima koji nemaju svog ministra, kome da se oni jave?

Ja sam WhatsApp, SMS, e-mail, sastanak, razgovor i kako god hoćete ministar. Pomažem desecima općinskih načelnika, gradonačelnika i župana u rješavanju njihovih problema pri realizaciji njihovih projekata. To mi je posao, ne samo za jedinice lokalne samouprave s otoka Brača već iz cijele Hrvatske, jer ja sam ministar hrvatske Vlade. Dnevno primim stotine poziva i naravno da moj posao ministra uprave jest i da pomažem u okviru zakona svakoj općini, gradu i županiji.

Intervju u cijelosti možete pročitati na portalu Večernjeg lista.

 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.