Rusi namjeravaju prodati svoj udio u Agrokoru – tko bi ga mogao kupiti?

Foto: Fah

Sberbank je spreman prodati svoj 39,2-postotni udio u Agrokoru i taj bi se posao mogao provesti u prvoj polovici ove godine, prenose u četvrtak ruski mediji izjavu prvog zamjenika predsjednika Sberbanka Aleksandera Vedjakina, javlja HRT.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sberbank je spreman prodati svoj udio u hrvatskom trgovačkom lancu Agrokor, a taj posao se vjerojatno može provesti u prvoj polovici ove godine, izjava je Vedjakin na marginama gospodarskog foruma u Davosu, prenosi list Kommersant pozivajući se na agenciju Reuters.

“Pregovori su u tijeku sa svim zainteresiranim stranama, a ima ih dosta”, rekao je Vjedjakin za RIA Novosti. Istaknuo je da je u tijeku postupak podmirenja obveza Agrokora prema Sberbanku te da je prodaja udjela u hrvatskom maloprodajnom lancu dio strategije rješavanja dugova.

Sberbank je najveći Agrokokov kreditor s izloženošću od 1,1 milijarde eura, a u skladu s postignutom nagodbom u postupku izvanredne uprave koja uključuje zamjenu duga za dionički udjel Sberbank bi bio najveći dioničar Agrokora s udjelom od 39,2 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Sberbank vjerojatno neće trebati retailera u toj zemlji (Hrvatskoj). To je non-core imovina i prodaja je dio naše strategije”, objasnio je Verdjakin razloge za odluku o prodaji udjela.

Inače, početkom prosinca prošle godine savjetnik predsjednika Uprave Sberbanka Maksim Poletaev je u razgovoru za Reuters rekao da je Sberbank počeo primati ponude za prodaju svog udjela u Agrokoru.

Poletaev je rekao da su Sberbanku počele stizati ponude za kupnju udjela u Agrokoru od raznih fondova, od SAD-a i Kanade do Velike Britanije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

– Sve ovisi o cijeni, za sada proučavamo te prijedloge, izjavio je početkom prosinca Poletaev.

Interes pokazao britanski Tesco

U ovom kontekstu vrijedi podsjetiti kako je krajem 2018. godine odjeknula vijest kako bi britanski trgovački lanac Tesco mogao preuzeti Konzum.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Radi se o najvećem trgovačkom lancu u Velikoj Britaniji, 4. u Europi i među pet najvećih u svijetu, koji je u 2016. ostvario 72,4 mlrd. dolara ukupnih prihoda i već gotovo dva desetljeća čeka pravu priliku u Hrvatskoj, pisao je tada Večernji list.

Još od 2000. godine o ulasku na naše tržište razgovara s Agrokorom, ali je prije dvije godine u Konzumu u Radničkoj ulici u Zagrebu otvoren tek Tescov high-street brend F&F, globalno prisutna linija odjeće za žene, muškarce i djecu. Stručnjaci tvrde kako Tescu naša regija nije strana.

Već ima trgovine u Mađarskoj, Slovačkoj, Poljskoj i Češkoj te na strana tržišta ulazi akvizicijama, odnosno kupnjom postojećih trgovačkih lanaca. U Češkoj je kupio trgovine američkog Kmart-a, u Mađarskoj lanac S-Market, u Južnoj Koreji E-Land, u Kini Hymall, a s obzirom na prilike u Agrokoru, čini se da nikad bliže nije bio Konzumu koji je u zadnje dvije godine izgubio oko 4 mlrd. kn prihoda.

Zanimljivo, početkom listopada slovenski poslovni list Finance pisao je kako bi Agrokor trebao dobiti novog rukovoditelja za maloprodaju, i to Engleza Davida Morrisa. On je bio šef centrale Tescoa u regiji centralne i istočne Europe, najprije u Poljskoj, a zatim u Mađarskoj i u Češkoj. U periodu od 2015. do 2017. godine vodio je čitavu srednjeevropsku regiju. Tesco je, na čelu sa njim, posljednjih nekoliko godina znatno poboljšao profitabilnost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.