Skup podrške umjetnika Ukrajini: U Histrionskom domu u 19 sati prikazuje se film Jakova Sedlara “Julija”

Julija

U sklopu podrške hrvatskih umjetnika Ukrajini u Histrionskom domu, Ilica 90, u ponedjeljak, 28. veljače 2022. u 19 sati održat će se projekcija filma Julija, redatelja Jakova Sedlara. Između ostalih, u programu će sudjelovati glumci Mia Begović i Joško Ševo.

> Ukrajina: Troje kandidata, od koji su dvoje tajkuni, se natječe za predsjednika jedne od najsiromašnijih zemalja svijeta

“Izuzetna žena”

Dokumentarni film Julija redatelja Jakova i Dominika Sedlara, govori o životu i političkom djelovanju bivše ukrajinske premijerke Julije Timošenko.

– Julija je izuzetna žena koja je ušla u politiku jer je željela pomoći svojoj zemlji koja je bila u bijedi, a stradala je zbog toga što nije bila dio sistema – kazao je Jakov Sedlar na ranije.

O karizmatičnoj Juliji u ovom dirljivom filmu govore članovi njezine najuže obitelji, suprug Aleksandr i kći Eugenia, te utjecajne osobe poput Paula Coelha, Josea Manuela Barrosa, Vaclava Havela i mnogih drugih. Narator je slavni američki glumac Armand Assante, a na samom kraju filma violončelistica Ana Rucner svira ukrajinsku himnu.

Vođa opozicije u Parlamentu

Hrvatski redatelj Jakov Sedlar puno vremena je proveo u Ukrajini, te je snimio još jedan film i režirao predstavu o bivšoj ukrajinskoj premijerki koja je sada vođa opozicije u Ukrajini – Juliji Timošenko. Prije nekoliko dana Sedlar je rekao za Večernji list:

– Onaj tko malo bolje poznaje Putinov mentalni sklop očekivao je napad na Ukrajinu. Teško je bilo predvidjeti kada će se dogoditi, ali da li će – nije bilo sumnje. Ukrajinu poznajem relativno dobro, jer sam nekoliko mjeseci proveo u toj lijepoj i Hrvatskoj prijateljskoj državi čiji ljudi samo riječima hvale govore o Hrvatskoj. Razlog mojim boravcima u Ukrajini bila su dva filma i jedna kazališna predstava koje sam radio o velikoj ikoni Ukrajine – bivšoj premijerki, a sada vođi opozicije u Parlamentu – Juliji Timošenko. Drugi film i predstavu pod nazivom “Tko želi ubiti Juliju Timošenko”, radio sam dok je bila u zatvoru u koji ju je strpao bivši proruski predsjednik Janukovič, poznat po zlatnim wc školjkama koje su pronađene u njegovoj kući kada je pobjegao iz zemlje pred ogorčenim Ukrajincima – ispričao je Sedlar i otkrio što mu je sve Timošenko rekla u razgovoru koji su vodili samo nekoliko sati nakon invazije Rusije na Ukrajinu.

“Iskreni pozdrav hrvatskom narodu”

– Nekoliko puta u zadnjih mjesec dana razgovarao sam s Julijom. Bila je sigurna da će Putin napasti. Jutros u 9.15 sati čuo sam se s njom. Bila je u Parlamentu. Njezina kratka poruka bila je sljedeća: “Ovdje počinje rat, možda i treći svjetski. Ljudi su u panici, iako smo i kao narod i kao država spremni napraviti sve da pobijedimo brutalnoga agresora. Nemojte samo moliti za nas, pokušajte nešto i konkretno napraviti – protestirajte protiv ruskog fašizma! Iskreni pozdrav hrvatskom narodu! Budite uz nas! Poslat ću Vam poruku.”

Nikada s njom nisam kraće razgovarao. Njezin glas nije bio prestrašen, kao i uvijek bila je odlučna. Ta žena nije se bojala nikoga, bila je jedina koja se suprotstavila Putinu kada je bila kriza s plinom prije desetak godina. Zbog svojih stavova bila je proganjana I zatvorena, ali nikada nije odustala od svojih stavova i svoje voljene domovine. Tako je i sada, u ovoj vjerojatno najtežoj situaciji za Ukrajince u njihovoj teškoj povijesti – prenosi Sedlar apel Julije Timošenko.