SMH: Nedostatak radne snage najveći problem hrvatskih brodogradilišta

Foto: Fah

Vodstvo Sindikata metalaca Hrvatske – Industrijskog sindikata (SMH-IS) upozorilo je u petak da je najveći problem hrvatskih brodogradilišta nedostatak radne snage za ugovorene poslove od 1,3 milijarde eura te da je nužno smanjiti uvoz radne snage iz susjednih država koja nije stručna i istodobno većim plaćama motivirati povratak hrvatskih stručnih radnika iz inozemstva u domaća brodogradilišta.

“Hrvatska brodogradilišta imaju ugovorenih poslova za 1,3 milijarde eura, ali najveći je problem nedostatak radne snage za te poslove pa se iz susjednih zemalja uvozi radna snaga koja nije stručna te dolazi do pada kvalitete proizvoda”, istaknuo je na konferenciji za novinare u Splitu predsjednik tog sindikata Vinko Dragičević.

Na Odboru hrvatske brodogradnje, koji djeluje pri tom sindikatu, rekao je Dragičević, raspravljali su o strategiji prevladavanja teškoća zbog nedostatka radne snage u hrvatskim brodogradilištima u kojima trenutačno radi oko 5000 radnika, a potrebno ih je još oko 2500, uglavnom brodomontera, zavarivača i cjevara.

“Zaključili smo kako ćemo u idućih nekoliko dana poslati zahtjev upravama i vlasnicima hrvatskih brodogradilišta da se otvore kolektivni pregovori u njima te ćemo tražiti da se startne plaće za deficitarna zanimanja povećaju za 500 eura kako bismo spriječili odlazak domaće stručne radne snage iz brodogradilišta i istodobno potaknuli povratak naših radnika koji su uglavnom otišli u raditi u brodogradilišta u Italiji, Njemačkoj i Nizozemskoj radi većih plaća , istaknuo je Dragičević.

Upozorio je kako je nelogično uvoziti radnu snagu iz inozemstva koja se “prvi put penje na brod” jer nastaju pogreške u proizvodnji zbog kojih poslodavci moraju snositi višemilijunske troškove za popravak brodova.

Dragičević je također rekao kako je nužno da Hrvatska banka za obnovu i razvoj (HBOR) otvori “linije” za kreditiranje hrvatskih brodogradilišta jer im je, zbog prirode posla, potrebno imati novac kako bi na vrijeme završili ugovorene poslove. Pritom je istaknuo kako je takav angažman HBOR-a potreban za spas hrvatskih brodogradilišta jer 2018. završava rok njihova restrukturiranja, a time će država prestati subvencionirati brodogradilišta.

Po njegovim riječima, potrebno je žurno donijeti novi zakon o koncesijama jer nije prihvatljivo da brodogradilišta koja stvaraju dodanu vrijednost i nove proizvode za koncesiju plaćaju jednako kao ACI-jeve marine. Istaknuo je kako takve prakse nema nigdje u svijetu te da država s tim u vezi za brodogradilišta treba imati razumijevanja.

Dragičević je rekao kako treba promijeniti i način školovanja za zanimanja u brodogradnji.

“Potrebno je vratiti se sustavu u kojem se djeca tri dana u tjednu školuju u brodogradilištu, a dva dana u školi jer bismo na taj način, uz materijalnu naknadu koju bi pritom dobili, motivirali djecu za upis u škole za brodograđevne struke”, istaknuo je Dragičević.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr/h