Šprajcov poučak: Kad nemaš argumenata, izruguj i vrijeđaj

Foto: snimka zaslona; Fotomontaža: Narod.hr

Nastavlja se medijska hajka na pjevača Marka Perkovića Thompsona. Nakon što su lijevo-liberalni mediji u Hrvatskoj, ali i dio hrvatske politike stao u zaštitu RTL-ove novinarke Danke Derifaj koja je – na snimci vidljivo i sudskom dokumentacijom potvrđeno – provalila na posjed slavnog autora hrvatskih budnica, oglasio se RTL-ov Zoran Šprajc.

Podsjetimo, u emisiji RTL Direkt čiji je voditelj, Šprajc je Thompsona prozvao “pastirskim pjevačem”, a komentatore koji su na društvenim mrežama iskazivali protivljenje provali u na njegov posjed “antivakserima” i “ustašofilima”.

Šprajc je tako stao uz bok drugih Dankinih branitelja, uključujući i Hrvatsko novinarsko društvo, suprugu Milorada Pupovca Slavicu Lukić (također novinarku, ali Jutarnjeg lista i nekadašnja potpredsjednica HND-a) te odvjetnike Antu Nobila i Jadranku Sloković.

“Na Facebooku uredništva Marka Perkovića Thompsona i drugim raznim portalima obožavatelji ljubav prema ovom pastirskom pjevaču i njegovim nekretninama i dalje iskazuju kako drugačije nego mržnjom prema kolegici Danki Derifaj. Svašta se tu može pročitati, od najprimitivnijeg prostačenja do prijetnji smrću i lomljenja kostiju. Takvo pisano nasilje na društvenim mrežama gotovo pa već postaje normalno. Iskazuju ga jednako zagriženi antivakseri kao i jednako zagriženi ustašofili. Pri tome pozive na nasilje i mržnju ispisuju ljudi s imenom i prezimenom i nikome ništa”, rekao je urednik i voditelj RTL Direkta.

> Zar govor mržnje i medijska hajka na Marka Perkovića Thompsona nije problem?

> Tko su hrvatski kreatori lažnih vijesti?

> Šprajc se oglasio o posjećivanju ‘Kluba’: Sjećate li se da je bio na listi honoraraca Nadana Vidoševića?

> HHO šokiran komentarom Zorana Šprajca: Radi se o govoru mržnje, jesu li za njega svi ubijeni nakon ’45. “domaći izdajnici”?

Odgovorili su mu administratori Thompsonove Facebook stranice.

“Izgleda kako se Zoran Šprajc nije uspio odmoriti preko ljeta. Jučer je učinio do sad neviđeno. Izvrijeđao je pratitelje Jutarnjeg Lista, Večernjeg lista, Glorije, Slobodne Dalmacije, Thompsonovog Facebooka i zamislite, gledatelje i pratitelje RTL televizije koji su se usudili kritizirati provalu Danke Derifaj u dom obitelji Perković. Do sad smo naučili da Šprajc vrijeđa svoje neistomišljenike, ali one kojima je program TV kuće koja mu isplaćuje plaću namijenjen – e, to je nešto novo.

Dakle, ako ne mislite da je u redu provaljivati u nečiji dom i plašiti nečiju djecu. Ako vjerujete svojim očima, dokumentima, dokazima o vlasništvu, odlukama suda, a ne uvjeravanjima Derifaj, Sloković ili nekog drugog – onda vam Šprajc poručuje kako ste: zagriženi antivakseri, pastiri, ustašofili i tko zna što je sve u emisiji nabrajao.
Molimo da ne pišete neprimjerene komentare, ipak smo mi fanovi Marka Perkovića Thompsona”, stoji u Facebook objavi.

Šprajc se za Slobodnu Dalmaciju osvrnuo na navedeni komentar i hrvatskom branitelju ‘poslao pusu i puno ljubavi’.

“Gospodin Perković, koji se kao i obično hrabro skriva iza “uredništva” svoje Facebook stranice, zamijenio je dvije potpuno različite teme – nekretninske probleme koje ima sa svojim susjedima i govor mržnje koji tim povodom isijava s njegove i svih drugih sličnih Facebook stranica i portala. Mi smo se u Direktu bavili ovim drugim pa mu tim povodom šaljem veliku pusu i puno ljubavi“, rekao je Šprajc za Slobodnu Dalmaciju.

Neprofesionalno ponašanje

Podsjetimo, Šprajc je bio novinar na HRT-u odakle odlazi 2014. godine. Prelazi na N1 gdje postaje izvršni producent i voditelj Dnevnika. Na N1 se zadržao samo godinu dana, te je od 2015. godine novinar RTL-a.

Gledateljima javne televizije Šprajc je ostao u pamćenju i po neprofesionalnom ponašanju kada je kao jedan od urednika i voditelj Dnevnika HRT-a za vrijeme prikupljanja potpisa za referendum o braku iznio tvrdnju da se potpisnici zahtjeva za raspisivanjem referenduma zalažu za „homofobnu izmjenu Ustava“.

> Kada Zoran Šprajc kroji istinu o Hasanbegoviću

Uz njega se veže i prekrajanje snimaka Tuđmanovih telefonskih razgovora tako da je ispalo da Tuđman bešćutno vraća vukovarsku djecu u okupirani Vukovar i ne želi razgovarati sa Dedakovićem nego mu s visoka odgovara da mu sve što ima faksira. A sve to u kontekstu već dokazano lažne teorije o prodaji Vukovara.

Šprajc je bio i predmet interne istrage HRT-a, jer se našao na popisu novinara HRT-a kojima je Nadan Vidošević kao šef Hrvatske gospodarske komore godinama isplaćivao honorare.

Trenutačna zvijezda RTL-a često je koristila priliku i za ocrnjivanje Zlatka Hasanbegovića, bivšeg ministra kulture, bivšeg premijera Tihomira Oreškovića, a pokazao je nevjerojatan nedostatak kulture, kada je emisiji ugostio predsjednicu Republike Hrvatske i ne ustajući sa stolca, uručio buket cvijeća.

Tuđman prikazan kao ‘izdajnik Vukovara’

Šprajc je 2011., tijekom svog rada na HRT-u, namjerno izmanipulirao Tuđmanov razgovor sa zapovjednikom Vukovara Milom Dedakovićem-Jastrebom. Ispalo je da bešćutni Tuđman vraća vukovarsku djecu u okupirani grad i ne želi razgovarati sa Dedakovićem nego mu odgovara da mu sve što ima faksira. Naravno, kontekst toga je bio dokazati da je Tuđman “Izdao Vukovar”. No cjelovita snimka je pokazala drukčiju priču.

Programsko vijeće HRT-a tada je ocijenilo kako je sporni prilog tendenciozan, zlonamjeran i montiran negdje drugdje te je Upravi HRT-a izdano pisano upozorenje te je zatraženo očitovanje o slučaju.

Šprajc je na upite Vijeća odgovorio podrugljivo, a članove vijeća ironično prozvao ‘vrhunskim profesionalcima’.

“Sporni prilog o okolnostima pada Vukovara objavili smo na godišnjicu pada grada jer nam se učinilo logičnim da se padom Vukovara bavimo na godišnjicu pada Vukovara. Možda ga je trebalo objaviti na Dan žena, Novu godinu ili Praznik rada, ali eto, novinarska logika je malo drukčija od vijećničke”, rekao je Šprajc u odjavi HRT-ovog Dnevnika.

Dodao je tada, između ostalog, kako su u prilogu novinara Hrvoja Zovka korištene snimke razgovora koje se nalaze u arhivi HRT-a te su već objavljene na HTV-u prije šest godina.

Podsjetimo, Hrvoje Zovko danas je predsjednik HND-a koji daje podršku RTL-ovoj novinarki i bivšoj potredsjednici HND-a Danki Derifaj.

> HND je ‘zaprepašten’ i ‘zgrožen’: Ali, ne provalom RTL-ove Derifaj u dom obitelji Perković…

> (VIDEO) RTL-ov Zoran Šprajc opravdavanje silovanja povezao s katoličkom vjerom

> (VIDEO) Neprofesionalni RTL-ov Zoran Šprajc: ‘Luka Modrić mogao bi zaigrati za NK Remetinec’

Komunističke žrtve prikazao kao ‘okupatore i domaće izdajice’

Šprajc je zgrozio javnost kada je u emisiji RTL Direkt najavio prilog o iskapanjima žrtava komunista-antifašista u Gračanima, implicirajući da su svi tamo ubijeni “okupatori i domaće izdajice” iako su tamo nakon rata dobrim dijelom ubijani civili, naravno bez suđenja.

Hrvatski helsinški odbor ovaj je istup ocijenio kao govor mržnje. “Kako dakle, novinar Šprajc već prije nego su iskopani posmrtni ostaci zna da se radi o „leševima okupatora i domaćih izdajnika“. Pokazalo se da se navodno radi o kostima domaćih životinja. Da li su i domaće životinje domaći izdajnici? Konačno, da se i radilo o iskopanim „leševima“ stradalih poslije drugog svjetskog rata, odakle Šprajc zna da su oni bili domaći izdajnici. Ili su za njega kao i za brojne druge u Hrvatskoj sve osobe ubijene poslije ’45. „domaći izdajnici“.

Izvršni odbor HHO-a (IO HHO) drži da se radi o tendencioznom govoru mržnje i to u trenutku kada se u Hrvatskoj vodi dijalog u pokušaju suočavanja sa zajedničkom bolnom prošlošću”, stoji u priopćenju HHO-a.

Bonton pred predsjednicom RH

Šprajc je 2017. u RTL Direkt pozvao i tadašnju predsjednicu Republike Hrvatske Kolindu Grabar Kitarović. Nakon pitanja kako surađuje s premijerom Plenkovićem, voditelj Šprajc našalio se kako se predsjednici, kad je premijer već zaboravio, on sjetio donijeti cvijeće za Dan žena. No dok joj je uručivao buket, nije se pridigao sa stolca, pa je predsjednica države ustala i primila dar, te zatim Šprajcu uručila bedž s natpisom “Pravi muškarac”.

Funkcija predsjednika države podrazumijeva podvrgavanje stanovitim protokolima i, naravno, bontonu, no čini se da do toga ne drže baš svi. Primopredaju cvjetnog buketa možete vidjeti na priloženom videu, oko 31:50.

Govor mržnje s ciljem stigmatizacije Katoličke crkve

HHO je ocijenio da je predsjednica pogriješila kada je došla u RTL-ovu emisiju ne pretpostavljajući da bi joj netko mogao „pucati u leđa“.

“U studiju RTL-a kao pozadina scenografije prilikom intervjua stajale su fotografije s kukastim križem, natpisom „živio Ante Pavelić“ kao i drugim simbolima i oznakama iz razdoblja fašističke NDH. Ovim je „scenskim prikazom“ Šprajc s urednicima direktno implicirao da je to i politička orijentacija predsjednice Republike. Svojim pitanjem Predsjednici vezano uz položaj žene u Katoličkoj crkvi Šprajc je pokazao tendencioznost stigmatiziravši cijelu Katoličku crkvu kao instituciju koja vuče unazad vezano uz prava žena. Kategorički je tvrdio da je za Crkvu žena i dalje „drugotna i drugorazredna“ pozivajući se pritom na neku spornu izjavu dekana Bogoslovnog fakulteta u Đakovu, Ivice Raguža. Potpuno je jasno da se cijelu Katoličku crkvu ne može gledati kroz izjavu jednog svećenika pa je očigledno da se opet radi o govoru mržnje s ciljem stigmatizacije Katoličke crkve u cjelini. IO HHO-a smatra da ovakvom načinu govora mržnje ne bi smjelo biti mjesta u niti jednom mediju, a kamoli u programu jedne televizije”, istaknuli su tada.

Referendum o braku kao “homofobna izmjena Ustava”

Prije nego što je prešao na N1, a potom i na RTL, Šprajc je gledateljima javne televizije ostao u pamćenju po neprofesionalnom ponašanju kada je kao jedan od urednika i voditelj Dnevnika HRT-a za vrijeme prikupljanja potpisa za referendum o braku iznio tvrdnju da se potpisnici zahtjeva za raspisivanjem referenduma zalažu za „homofobnu izmjenu Ustava“.

Financijske afere

Šprajca se povezivalo i s neformalnim ‘Klubom’ Dragana Kovačevića, uhićenog šefa Janafa kod kojeg je policija otkrila više od 5 milijuna kuna koje je držao u automobilu i garažama od prijatelja, od čega je jedan suprug zamjenice županijskog odvjetnika. U ‘Klubu’ su se na druženjima okupljali brojni moćnici, ali i poznate osobe, među kojima se spominjalo i Zorana Šprajca.

Osim toga, Nadan Vidošević, bivši šef Hrvatske gospodarske komore kojem se danas još uvijek sudi zbog korupcije, u razdoblju od 2010. do 2013. godine isplaćivao je honorare raznim novinarima, a među njima se našao i Šprajc. On je tada na ime honorara dobio oko 35 tisuća kuna.

Šprajc priznao da je bio u ‘klubu’ i da u kuću Rade Borić ne može ući bilo tko

Ugostivši lani Radu Borić, saborsku zastupnicu, a danas zastupnicu u zagrebačkoj Gradskoj skupštini ekstremno lijeve Nove ljevice, Šprajc je uz smijeh priznao da je i sam bio u “klubu” Dragana Kovačevića.

“Evo, moram priznati i ja sam bio u toj točionici. Zašto bi bilo sporno da se ljudi nalaze u nekom zatvorenom privatnom prostoru?”, upitao je Šprajc, na što je Borić odgovorila “zato jer se tamo nisu mogli družiti svi ljudi”.

Šprajc je uzvratio tvrdnjom da ni kod nje privatno ne može doći tko god hoće. ‘Ni vama doma ne dolaze svi ljudi, dolaze oni koje Vi zovete, kazao je.

“Tamo su se ipak neki novci unosili”, odvratila je Borić, na što je Šprajc ustvrdio da je to sada “naknadna pamet”.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr/slobodnadalmacija.hr