Tko je koliko potrošio u predizbornoj kampanji – SDP skupo platio američkog PR-ovca?

Zagreb, 25.6.2015.- Na Dan državnosti premijer Zoran Milanović položio je vijenac i zapalio svijeću kod Središnjeg križa u Aleji poginulih hrvatskih branitelja Domovinskog rata na zagrebačkom gradskom groblju Mirogoju. foto HINA/ Ivan ŠARAVANJA/ iš

Za financiranje izborne promidžbe od donatora je do sada najviše dobio HDSSB, najmanje IDS, na kampanju je najviše potrošila SDP-ova koalicija Hrvatska raste, pokazuju objavljena izvješća.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

HDZ, odnosno Domoljubna koalicija, svoja će izvješća objaviti tijekom poslijepodneva, poručio je glasnogovornik HDZ-a Ivan Jabuka.

HDSSB je od donatora dobio 726.000 kuna, na promidžbu je potrošio 605.000 kuna. Na popisu donatora su svi viđeniji HDSSB-ovci, od utemeljitelja stranke Branimira Glavaša, preko aktualnog predsjednika Dragana Vulina do saborskih zastupnika Dinka Burića, Josipa Salapića, Krešimira Bubala. Svaki od njih kampanju je pomogao s po 10.000 kuna.

Po dobivenim donacijama, a riječ je o 418.000 kuna, slijedi koalicija Naprijed Hrvatska – Progresivni savez, koja je u prvoj polovici službene kampanje, u devet jednica, potrošila 936.000 kuna. Dvoje građana, iz Zagreba i Hvara, uplatilo je po maksimalno dopuštenih 30.000 kuna, široke ruke bio je i kandidat te koalicije Slavko Linić (donirao 20.000 kuna), ali i Luka Denona (10.000 kuna). Među donatorima su i tvrtke Jadransko osiguranje (20.000 kuna) te varaždinski Coning (17.000 kuna).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pravne osobe političkoj stranci u kalendarskoj godini smiju donirati najviše 200.000 kuna, neovisnoj listi i kandidatu nacionalnih manjina po 100.000 kuna. Za fizičke osobe, dakle građane i obrtnike, granica je 30.000 kuna.

OraH je od donatora dobio 260.000 kuna, na kampanju je u 12 izbornih jedinica potrošio 170.000 kuna. Najveći pojedinačni donatori su tvrtke Crodux derivati sa 100.000 kuna te Crodux Plin sa 50.000 kuna.

Most nezavisnih lista skupio je 215.000, a (u deset jedinica) na promidžbu potrošio gotovo 300.000 kuna. Među 51 donatorom je i tvrtka Orbico s 20.000 kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Preko sedamdeset donatora pomoglo je kampanju U ime obitelji – Projekt Domovina sa 190.000 kuna. Na naplatu je do sada stiglo 98.000 kn, a konačni obračun uplaćenih i utrošenih sredstava bit će poznat na kraju kampanje koja završava 8.11.2015.

Koalicija Spremno Ruže Tomašić, koja je od donatora dobila 133.000 kuna, na kampanju je potrošila 140.000 kuna.

Hrvatskoj zori Milana Kujundžića donatori su dali 44.000 kuna, a stranka je za predstavljanje biračima potrošila 57.000 kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

IDS od donatora nije dobio ništa, a u kampanju je do konca listopada uložio 470.000 kuna.

SDP je posebna priča

Donacijama se ne može hvaliti ni SDP-ova koalicija Hrvatska raste, dobila je svega 32.600 kuna, a potrošila nešto više od deset milijuna kuna. Po izbornim jedinicama trošila je od 915.000 kuna (Četvrta) do 1, 2 milijuna kuna (Prva i Deseta), što znači da se približila dopuštenim granicama. Naime, po jednoj jedinici može se maksimalno potrošiti milijun i pol kuna.

Alexu Braunu, starijem potpredsjedniku američke tvrtke za politički marketing Penn, Schoen & Berland (PSB) kojeg je SDP angažirao od početka ove godine kako bi im podigao rejting, u listopadu je za troškove predizborne kampanje isplaćeno nešto više od 800.000 kuna bez PDV-a, navodi Jutarnji list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tvrtki Penn, Schoen & Berland SDP je za razdoblje od 1. listopada do 28. listopada za svaku izbornu jedinicu platio 83.712 kuna, a za svih deset izbornih jedinica 837.127 kuna. Tako bi se moglo zaključiti da je mjesečni trošak njegovih usluga oko 830.000 kuna, što bi značilo da je stranka njegov angažman od početka godine do danas platila nešto više od 8,3 milijuna kuna bez PDV-a.

Za Jutarnji list su to demantirali, rekavši kako se taj iznos odnosi samo na usluge pripreme i provedbe predizborne kampanje, a ne na ukupan trošak konzultantskih usluga PSB-a.

Donacije se mogu skupljati do završetka službene kampanje, ponoći 6. studenoga, a cjelovita financijska izvješća izborni sudionici dužni su podnijeti 30 dana nakon izbora, do 8. prosinca.

Rok za objavu izvješća istječe u ponoć.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.