Tomašević neovlašteno kamerama snimao kako Zagrepčani bacaju smeće; AZOP traži ove promjene

azop
Montaža: narod.hr, izvor: Fah

Grad Zagreb neovlašteno je kamerama koje služe za nadzor prometa i evidenciju nepropisnog parkiranja snimao građane kako bi ih ulovio u nepropisnom bacanju smeća. Naime, Agencija za zaštitu osobnih podataka (AZOP) zabranila je Gradu Zagrebu da pomoću kamera na ovaj način utvrđuje ‘otpadne’ prekršaje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naime, zagrebačko komunalno redarstvo svakodnevno s 530 nadzornih kamera kontrolira 170 lokacija sa spremnicima za odlaganje otpada kako bi detektiralo građane koji nepropisno odlažu otpad, a od 1. siječnja izdalo je oko 2000 kazni i 2500 upozorenja. Za fizičku osobu koja nepropisno odlaže otpad visina kazne je 90 eura, za pravnu osobu 500 eura, odgovornu osobu u pravnoj osobi 90 eura i za obrt 250 eura.

>Zagrepčani zovu službe zbog najezde štakora; stručnjakinja: Smeće je najveći problem

Sve su to, izgleda, radili neovlašteno.

Priopćenje Agencije za zaštitu osobnih podataka (AZOP) prenosimo u cijelosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zabrana AZOP-a

Agencija za zaštitu osobnih podataka (AZOP) zabranila je Gradu Zagrebu, Gradskom uredu za obnovu, izgradnju, prostorno uređenje, graditeljstvo, komunalne poslove i promet, kao voditelju obrade, omogućavanje uvida i/ili izuzimanje snimki nastalih videonadzorom javnih površina Odjelu komunalnog redarstva, posebice u svrhu postupanja u vezi utvrđivanja prekršaja protiv osoba koje nepropisno odbacuju otpad na površine javne namjene.

>Tomaševićev model odlaganja otpada: Ophodarima zabranjen rad jer su radili bez zaštitne opreme

Gradu Zagrebu, Gradskom uredu za obnovu, izgradnju, prostorno uređenje, graditeljstvo, komunalne poslove i promet naloženo je da u roku od 90 dana, između ostalog, donese odgovarajući unutarnji pravno provedbeni okvir upravljanja videonadzornim sustavom kojim će se utvrditi i provoditi politike i postupke povezane s videonadzorom javnih površina.

Videonadzor postavljen u svrhu evidencije prometnih prekršaja

Naime, videonadzorni sustav na javnoj površini Grada Zagreba postavljen je u svrhu provođenja poslova nadzora nepropisno zaustavljenih i parkiranih vozila, upravljanja prometom, izdavanja naredbi za premještanje nepropisno zaustavljenih i parkiranih vozila te poduzimanja mjera sukladno ovlastima propisanih Zakonom o sigurnosti prometa na cestama i Prekršajnim zakonom, a isto prate ovlašteni prometni redari unutar Odjela prometnog redarstva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Po pritužbi građana i nakon objava u medijima o mogućem korištenju videonadzornog sustava koji je postavljen na javnim površinama u Gradu Zagrebu u svrhu utvrđivanja prekršaja protiv osoba koje nepropisno odbacuju otpad na površine javne namjene, Agencija je provela nadzorno postupanje kako bi utvrdila sve okolnosti o obradi osobnih podataka putem videonadzora.

Što Grad mora napraviti?

Tijekom nadzornog postupanja utvrđeno je kako Grad Zagreb, Gradski ured za obnovu, izgradnju, prostorno uređenje, graditeljstvo, komunalne poslove i promet:

  • vodi evidenciju aktivnosti obrade odnosnu na obradu osobnih podataka putem videonadzora kojim je obuhvaćena javna površina na području Grada Zagreba, protivno odredbama članka 30. stavka 1. Opće uredbe o zaštiti podataka
  • nije proveo odgovarajuće organizacijske mjere kako bi osigurao odgovarajuću razinu sigurnosti obrade osobnih podataka putem videonadzora kojim je obuhvaćena javna površina na području Grada Zagreba, a suprotno odredbama članka 32. stavka 1. i 2. Opće uredbe o zaštiti podataka te članka 28. stavka 1., 3. i 4. Zakona o provedbi Opće uredbe o zaštiti podataka. Naime, premda prema iskazima odgovornih osoba postoji opća mogućnost ulaska komunalnih redara u tzv. Operativno komunikacijski centar, prvenstveno prema potrebama i samostalnoj procjeni komunalnih redara te tako i mogućnost uvida, ali i eventualnog podnošenja zahtjeva za izuzimanjem nastalih snimki videonadzornog sustava u postupcima iz njihove nadležnosti, utvrđeno je kako voditelj obrade nije predvidio, a s tim u vezi, nije dokumentirao interni pravno provedbeni okvir upravljanja videonadzornim sustavom, uključivo postupke, procedure i protokole odnosne na eventualno moguće otkrivanje i/ili izuzimanje, uključujući podnošenje i zaprimanje zahtjeva djelatnika Odjela komunalnog redarstva za otkrivanjem snimki nastalim korištenjem videonadzornog sustava na javnim površinama
  • nije adekvatno označio da je javna površina pod videonadzorom, a sukladno odredbi članka 13. stavka 1. Opće uredbe o zaštiti podataka, u vezi s člankom 27. stavkom 2. Zakona o provedbi Opće uredbe o zaštiti podataka

Postavljanje oznaka

Sukladno utvrđenom, osim gore navedene mjere, Gradu Zagrebu, Gradskom uredu za obnovu, izgradnju, prostorno uređenje, graditeljstvo, komunalne poslove i promet, kao voditelju obrade, naloženo je da postavi oznake da je javna površina pod videonadzorom koje trebaju biti vidljive najkasnije prilikom ulaska u perimetar snimanja svake od lokacija na koje su postavljene kamere, a koje čine sustav videonadzora javnih površina Grada Zagreb, a sukladno članku 27. stavak 1. Zakona o provedbi Opće uredbe o zaštiti podataka. Isto tako, Agencija je naložila voditelju obrade uskladi sadržaj svih obavijesti o postojanju videonadzornog sustava javnih površina, sukladno odredbama članka 27. stavka 2. Zakona o provedbi Opće uredbe o zaštiti podataka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.