U Zagreb stigao prvi rabljeni tramvaj: Nemaju ni klimu, a Tomašević se hvali. Pogledajte druge reakcije

Foto: fah, snimka zaslona. Montaža: Narod.hr

U Zagreb je stigao prvi od 11 polovnih tramvaja koje je Grad kupio od njemačkog grada Augsburga. Iako je gradonačelnik Tomislav Tomašević tvrdio da su tramvaji stari 15 do 20 godina, ispostavilo se da su još stariji. Radi se tramvajima tipa GT6-M, njemačkog proizvođača ADtranz iz 1996. Grad je na ove stare polovne tramvaje dao 2.700.000,00 eura, a zagrebačkim ulicama trebali bi poslužiti dok ne stignu novi Končarevi tramvaji. I dok se Tomašević hvali “novim pojačanjem”, zastupnici Gradske skupštine poručuju da je stigao savršen “muzejski primjerak”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Njemački grad Augsburg dao nam je ponudu, tramvaji su pogodni tračnicama, kupit ćemo ih 11 i koštat će 2,7 milijuna eura. Stari su 15-20 godina, što je manje od prosječne starosti sadašnjih tramvaja u Zagrebu, a koja je 27 godina. Jedan novi tramvaj košta 2 milijuna, ovih 11 kupujemo za otprilike iznos jednog novog”, kazao je ljetos gradonačelnik Tomašević. No, kako se to zna dogoditi, ispostavilo se da Tomašević ne govori istinu. Tako je rabljene tramvaje “pomladio” za 10-ak godina. Tramvaji za koje je Zagreb dao 2,7 milijuna eura datiraju iz 1996. što znači da su stari 27 godina i da nisu mlađi od prosječne starosti ZET-ovih tramvaja.

Možda će vas zanimati

Tomašević kaže da su nabavljeni rabljeni tramvaji stari 15 do 20 godina: Strani mediji tvrde da se radi o većoj brojci

Isti portal 3. kolovoza piše da je u Augsburg stigao prvi od 15 novih tramvaja koji će zamijeniti “gotovo 30 godina stare i kraće GT6M” tramvaje

Osim da su stariji nego je to tvrdio Tomašević, saznalo se i da nemaju klimu. Da bi počeo voziti zagrebačkim ulicama, potrebno je napraviti neke preinake, poput ugradnje sustava za karte ili primjerice klime, piše Dnevnik.hr.

>Pernar upao gradonačelniku na presicu; Tomašević priznao da su tramvaji koji stižu stariji no što je tvrdio

“Sada slijede testiranja u gradu, homologacija, ishođenje rješenja, odnosno dozvole za prometovanje i naravno, što je jako važno edukacija vozačkog osoblja. Računamo da bi ovaj konkretan tramvaj negdje prije Božića bio u normalnom dnevnom prometovanju”, objasnio je Marko Bogdanović, predsjednik Uprave ZET-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tomašević se hvali

Tramvajem se pohvalio i sam gradonačelnik koji se veseli što “ZET napokon dobiva pojačanje u vidu ovih tramvaja”.

“U Zagreb je stigao prvi od 11 rabljenih tramvaja iz Augsburga. 🙌🏻🚊 Nakon što smo osigurali 40 milijuna eura za 20 novih niskopodnih tramvaja i potpisali ugovor o isporuci, ovo je još jedan korak ka dugoročnom cilju boljeg javnog prijevoza kroz povećanje broja vozila, smanjenje kvarova i češće vožnje na pojedinim linijama.
Rok isporuke 20 novih tramvaja je za dvije godine, pa će se 11 rabljenih tramvaja, kupljenih po cijeni jednog novog, pokazati kao izvrsno rješenje do dolaska novih, a ulicama će voziti još 10-15 godina.
Bivša vlast je zanemarivala potrebe građana, pa je zadnji tramvaj isporučen prije čak 13 godina. Veselim se da nakon toliko godina ZET napokon dobiva pojačanje u vidu ovih tramvaja!”, napisao je Tomašević.

Možda će vas zanimati

Urnebesne šale na Tomaševićev račun o '15 godina starim tramvajima' proizvedenim 1996.

‘Tomaševićeva teorija relativnosti starosti tramvaja’, tramvaji su mlađi jer su vozili unatrag?! Podsjeća li vas ovo na Brzog i njegovu metlu?

‘Muzejski primjerak’

I dok iz Grada ponavljaju kako je riječ o nužnoj i privremenoj mjeri, i da su tramvaji u dobrom stanju, mnogi su nezadovoljni. Tako i Sindikat radnika ZET-a ističe da, dok se vani u promet uvode tramvaji na vodik, gorivo budućnosti, Zagreb u promet uvodi “staro željezo”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dolazak prvog od 11 za Zagreb “novih” tramvaja komentirali su i zastupnici u Gradskoj skupštini Trpimir Goluža i Igor Peternel.

>Ivica Lovrić otkriva kako je namješten natječaj za tramvaje iz Njemačke i poručio: Tomašević uvozi njemački otpad

“U Zagreb je stigao prvi polovni tramvaj iz serije koju je Grad kupio od njemačkog grada Augsburga. Tramvaj je super- raritetni muzejski primjerak bez klime. Nevjerojatni su antitalenti!”, napisao je Igor Peternel.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“”DA SE NE BACE!” Nabavka “muzejskih” tramvaja iz Augsburga, proizvedenih 1996., dokaz je kako gradska vlast gleda u budućnost. Kroz retrovizor…. Vraćajući nas u prošlost”, poručio je Trpimir Goluža.

“Novim” tramvajem nisu oduševljeni ni u grupi “Poruči gradonačelniku Tomaševiću (powered by Zagreb24)”.

>Urnebesno: ‘De facto novi’ tramvaji nemaju klimu, ali zato imaju ventilacijski sustav

“Stigli (de facto) novi tramvaji! Izgledaju de facto kao iz prošlog stoljeća! 🤣🤣🤣🤣🤣 Hoće li i na njima biti naljepnice s reklamama (gradonačelnik je obećao ukloniti ih još prošle godine, pa je nedavno trabunjao do konca ove, no prema mojim informacijama to se neće dogoditi ni do konca iduće, a ni one nakon nje)! 😉 Samo sposobno, samo uspješno – (ne)Možemo!”

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Bok! Ja sam novi zagrebački tramvaj😁 Dobro…nisam nov, imam 27 godina, ali zato nemam klimu🥵 Uživat ćete u vožnjama samnom!”, napisali na stranici Mosta Sesvete uz ilustraciju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.