“S obzirom na to da gradnja sedam ugovorenih brodova nije niti počela, iz navedenog proizlazi da sredstva u iznosu 1.069,949.533 kune, za koja su izdana državna jamstva u ukupnom iznosu od 855,959.626 kuna, nisu utrošena za gradnju tih brodova”, rečenica je iz Zaključka kojim je na sjednici Vlade jučer prihvaćeno Izvješće o očekivanim fiskalnim učincima po aktivnim državnim jamstvima odobrenim društvima Uljanik Grupe.
Uljanik i IDS: 14 direktora koji su drmali brodogradilištem
To znači, prema svemu sudeći, da su ti krediti trošeni nenamjenski, vjerojatno za financiranje gradnje drugih brodova koji su kasnili s isporukom. O tome se dosad samo neslužbeno govorilo, a ovo je prvi put da Vlada to navodi u službenom dokumentu, o čemu je na sjednici Vlade govorio Zdravko Marić, ministar financija, piše Jutarnji.
“Utvrđuje se obveza dostave Izvješća iz točke 1. ovog Zaključka Državnom odvjetništvu RH radi provjere i pravne analize ugovora o gradnji brodova između Uljanik Grupe i naručitelja i s tim u vezi odobrenim jamstvima, te radi poduzimanja daljnjih potrebnih radnji i aktivnosti s ciljem zaštite imovine i imovinskih interesa RH”, navodi se dalje u Zaključku.
“Mi ćemo sve ugovore koji postoje o gradnji brodova, a koji se odnose na ova jamstva, provjeriti zajedno s Državnim odvjetništvom RH i detaljno ispitati njihove pravne posljedice te na taj način pokušati, koliko je to moguće, najbolje zaštititi interese RH”,rekao je u tom kontekstu premijer Andrej Plenković.
Tko je i kako uništio Uljanik?
“Trenutno stanje aktivnih jamstava iznosi 4.292,105.949 kuna, budući da iznos od 1.210,749.915 kuna nije iskorišten”, otkrio je na sjednici ministar financija Zdravko Marić.
Navedeni iznos mogao bi se dodatno uvećati u slučaju daljnjih otkazivanja brodova – naglasio je Marić i dodao da bi negativni fiskalni učinci koji će nastati zbog aktiviranja državnih jamstava značajno utjecati na likvidnost državnog proračuna u smislu potrebe osiguranja dodatnih sredstava.
Ipak, na kraju Zaključka ističe se kako je “nakon državne ovrhe nad nedovršenim brodovima potrebno pronaći način da se brodovi dovrše ili pronaći kupca za iste”, kako bi se nastojao naplatiti dio tražbina po protestiranim državnim jamstvima, bilo da se radi o prodaji ili o dovršetku započete izgradnje brodova.
Tekst se nastavlja ispod oglasa Tekst se nastavlja ispod oglasaIzvor: narod.hr/Jutarnji.hr
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.