Velika anketa za Z1: Škoro i Tomašević idu u drugi krug

Foto: Z1

Prema reprezentativnom istraživanju koje je za Z1 televiziju provela agencija Akter public na uzorku od 2.750 birača u Zagrebu koji su odgovorili na anketna pitanja, u razdoblju od 23. ožujka do 13. travnja, Miroslav Škoro je s 14,75 posto glasova na čvrstom drugom mjestu iza Tomislava Tomaševića, koji ima 31,06 posto glasova. Ovo je anketa koja je provedena na najvećem uzorku birača do sad. Rezultati su ponderirani prema dobi i spolu ispitanika.

Ovaj vrtuljak zahtijeva JavaScript

Primjetan je blagi pad Tomaševića koji je prisutan i u ostalim anketama, ali ne takav da bi ugrozio njegovo vodeće mjesto među kandidatima.
Škorin rezultat odražava rezultate Domovinskog pokreta na prošlogodišnjim parlamentarnim izborima, kada je Domovinski pokret dobio 13,5 posto glasova birača u 2. izbornoj jedinici, gdje je bio nositelj.

> Škoro: ‘Faktograf se svrstavanjem uz Tomaševića odredio u političkom smislu, suprotno svemu onome što oni zagovaraju’

> Škoro: ‘Iza mene neće doći Rada Borić, Vili Matula, Jelena Veljača ili Soros’

> 14 činjenica o Tomaševićevoj udruzi Institut za političku ekologiju koju je Hasanbegović spomenuo

> Tomaševićev program: Rodna i LGBT ‘jednakost’, pobačaj, sudjelovanje u homoseksualnim povorkama…

Na trećem je mjestu SDP-ov kandidat Joško Klisović, s malim zaostatkom iza Škore, s 11,20 posto glasova, i također je kandidat za ulazak u drugi krug jer je do kraja kampanje preostalo još ravno mjesec dana. Klisović je često na udaru kritika zbog neagresivne kampanje pod sloganom “Mirni čovjek Zagreba (JK)”, no čini se da taj pristup daje rezultate.

Na četvrtom je mjestu ponovno zamjenica pokojnog gradonačelnika Milana Bandića, koja trenutno vodi grad, Jelena Pavičić Vukičević, sa 7,4 posto glasova, a iza nje je Vesna Škare Ožbolt koja bi po ovom istraživanju dobila 6,3 posto glasova. HDZ-ov kandidat Davor Filipović je ovdje tek peti – što je velika razlika u odnosu na istraživanje koje je za N1 provela agencija MASMI. Ovdje valja napomenuti da to istraživanje odudara od svih ostalih – po niti jednom drugom istraživanju Filipović nije niti približno tako visoko.

Iza njih slijede kandidati koji nemaju realnih izgleda za drugi krug – Anka Mrak Taritaš, koja je na prošlim izborima izgubila od Bandića u drugom krugu sa 16.000 glasova razlike, a koja ovaj put ima samo 4,8 posto glasova potencijalnih birača, i Mostovac Zvonimir Troskot s 4,1 posto. Svi ostali kandidati su ispod jedan posto. Neodlučnih je birača 13,82 posto.

Anketa je provedena telefonski od 23. ožujka do 13. travnja.

Politički analitičar o anketi

Anketu je komentirao i politički analitičar Tomislav Stipić.

“Ono što se zapravo dogodilo s potencijalnim ulaskom Miroslava Škore u drugi krug je što se pojavila Anka Mrak-Taritaš koja je Jošku Klisoviću, koji je bio najočitiji kandidat za drugi krug uz Tomaševića, uspjela otrgnuti čak 4 posto glasova. To Joška Klisovića stavlja u loš položaj za drugi krug. Očito je da je Anki Mrak-Taritaš tako uspjelo ono što desnici nikad uspjelo na zagrebačkim izborima – a to je da kandidat desnice uđe u drugi krug.”

“Djelomični kandidat desnice barem u zadnja 3 mandata bio je Milan Bandić, zato kandidati desnice nisu mogli ostvariti neki bolji rezultat. Ponajprije tu mislim na HDZ, ako se uopće ta stranka može smatrati desnicom, s obzirom na to da su oni uvijek imali kandidate koji su bili fiktivni kandidati, koji su igrali za Bandića. To svjedoče i zadnja dva ciklusa gdje su njihovi kandidati jedva dogurali do 5 posto, a lista im je prolazila duplo ili troduplo bolje i nakon toga su sklapali koalicije s Milanom Bandićem.”

“Nije mi jasno zbog čega Miroslav Škoro i njegov Domovinski pokret nisu išli zajedno s Mostom, iz razloga što su to radili u drugim dijelovima Hrvatske. Mislim da bi baš u Zagrebu postigli tu sinergiju i dobili koji glas više, i onda bi Škoro, po ovoj anketi, mogao zaista ući u drugi krug.”
“Mislim da je ova anketa vrlo reprezentativna jer je od svih drugih TV anketa koje su rađene po nacionalnim televizijama, ova rađena s najvećim uzorkom, na 2750 ispitanika, Rezultati koji su Tomaševiću davali po 39 posto su za mene prenapuhani. Ovaj je rezultat realan i slijedi nam borba za drugi krug. I Miroslav Škoro i Joško Klisović imaju šansu ući u drugi krug”.

Uzorak od 2750 građana

Akterpublic je agencija s dugogodišnjim iskustvom u tržišnom komuniciranju, koja za potrebe razumijevanja javnog mnijenja provodi istraživanja javnog mnijenja na temu problema s kojima se javnost susreće u 2021 godini. Navedeno uključuje i predizborna istraživanja o rejtinzima kandidata i stranaka.

Metoda prikupljanja podataka je CATI metoda, na području Zagreba, na uzorku od 2750 građana. Uzorak je stratificiran prema regiji i veličini naselja te spolu i dobi. Maksimalna pogreška uzorka iznosi +/- 4%.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr