Na prestižnoj Šangajskoj listi najboljih svjetskih sveučilišta za 2020., koju je u subotu 15. kolovoza objavio Academic Ranking of World Universities, Sveučilište u Zagrebu i ove je godine rangirano između 401. i 500. mjesta.
Svrstavši se i ove godine među 500 najboljih sveučilišta na svijetu, Sveučilište u Zagrebu potvrdilo je svoj status međunarodno kompetitivnoga i izvrsnoga sveučilišta.
Kao i prethodnih godina, prvo mjesto na Šangajskoj listi i ove je godine zauzelo Sveučilište Harvard. Za njim slijede sveučilišta Stanford i Cambridge, Massachusetts Institute of Technology (MIT) i Sveučilište u Kaliforniji, Berkeley. Među prvih 20 mjesta ove je godine 15 američkih, tri britanska, jedno francusko i jedno švicarsko sveučilište.
Sveučilište u Zagrebu jedino je hrvatsko sveučilište uvršteno u Šangajsku listu za 2020. Taj rezultat stoga je potvrda dosadašnjega rada Sveučilišta u Zagrebu i predstavlja značajan doprinos prepoznatljivosti hrvatske znanosti u svijetu.
Od sveučilišta u okruženju, na ovogodišnjoj Šangajskoj listi pojavljuju se Sveučilište u Beogradu, koje je rangirano na poziciji 401-500, te Sveučilište u Ljubljani koje se nalazi na poziciji 501-600.
Šangajska lista jedna je od najprestižnijih svjetskih globalnih rang-lista sveučilišta koja prvenstveno vrednuje uspješnost visokoobrazovnih institucija prema pokazateljima znanstvenoga i istraživačkoga rada. U okviru rangiranja, Šangajska lista u postupku vrednovanja koristi četiri temeljne grupe kriterija: broj alumna i sveučilišnih nastavnika koji su osvojili Nobelovu nagradu ili Fieldsovu medalju, broj nastavnika na listi najcitiranijih znanstvenika koju objavljuje Clairvate Analytics, broj radova objavljenih u časopisima Nature i Science, broj radova indeksiranih u SCI-Expanded i SSCI bazama te znanstvena produktivnost po nastavniku.
Šangajska lista objavljuje se od 2003. godine, a Sveučilište u Zagrebu u klub najuspješnijih svjetskih sveučilišta plasiralo se prvi puta 2011.
Cjelovita lista najboljih svjetskih sveučilišta za 2020. godinu dostupna je OVDJE.
Tekst se nastavlja ispod oglasa