Muška molitva kroz oči jedne žene: ‘Kleknuše, ne pred čovjekom, već pred živim Bogom’

Foto: Facebook/Vesela Dujmić

Kako javnu molitvu krunice muškaraca, koja se posljednjih nekoliko mjeseci održava i u gradovima diljem Hrvatske, a koja je izazvala tolike osude i napade medija, doživljava jedna žena?

Tekst se nastavlja ispod oglasa
> Dr. sc. Puškar, organizator molitve muškaraca: Ne napadamo žene, molimo da budemo bolji očevi i muževi
>  Muškarci javno molili krunicu: ‘Lijepo je što nas je svaki put sve više. Prosvjednici? I za njih smo molili’
> Organizator muške molitve krunice za Narod.hr: ‘Najljepši su prizori očeva i sinova kako mole zajedno’

Prenosimo komentar Vesele Dujmić iz Splita.

Kome smetaju?

Raspisali se portali. Neki tamo muškarci stvaraju probleme toliko da su postali velika tema, ne samo portala nego i komentatora po fejsu. Što rade, čime to tako uznemiriše naciju, koji im je grijeh?

Zamislite, usudili se prolaziti subotom ujutro, i to samo prvom subotom u mjesecu, ulicama gradova… Nose Gospine kipove, zastave. Ko mali plamičci zapališe se po gradovima i rastu.
A onda, kao da to nije dosta, vade oružje i kreću u boj. Kakvo oružje, kakav boj?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Oružje im je ono koje se do sada pripisivalo bakama. Zastarjelo, zakržljalo, kako može izazvati toliko otpora? Kome smeta to oružje, kome li je ugroza krunica?

Ti muškarci, penju li se na tenkove, što smjeraju, koga napadaju? Hajdemo ih dočekati da vidimo što će se dogoditi, gdje će grunuti. Oni idu i nešto govore. Psuju li, viču li, prijete li? Koga plaše?

Čekaj da osluhnemo… Ne psuju, ne buče, ne viču, niti prijete. Oni pjevaju i mole.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kome smeta molitva i pjesma, koga ugrožava, kome nameće vjeru? Je li toj pjesmi i molitvi cilj uvesti neke zakone, ti muškarci žele li nametnuti svima nenormalno kao normalno, koja prava traže?

I gdje si im tenkovi i bombe?

Ja ću ovdje, na splitskom Peristilu, dočekat ih. Nemam smokve da se uspnem, ali ću stati blizu i na čistini, da ih mogu vidjeti i čuti.

Na mokrom peristilskom tlu, oni kleknuše! Glave i srca okrenute prema katedrali svetoga Duje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kleknuše muškarci, ne pred čovjekom, već pred živim Bogom, zarobljenikom Tabernakula, Isusom u Svetohraništu, Onim kojega su maločas u pričesti primili, jednako tako, na koljenima, u poniznosti zamilovanog stvorenja Božjeg.

Koje su im nakane? Ovi u Splitu mole na Majčine nakane. Ona zna što treba narodu, ona može stati pred Sina i šapnuti mu, kao onomad u Kani na svadbi: “Vina nemaju”. Kao i onda, ona bdije nad obiteljima, i ona je kadra izazvati Božje milosrđe, čak i kad ju On naizgled, grubo odbije.

Ovi u Splitu posvećeni Isusu po Marijinim rukama, ponizno kleče, izlažu se i mole. Ne nalazim agresije, nepristojnosti niti nametanja.

> Dr. sc. Bruno Petrušić o muškoj, javnoj molitvi krunice: ‘Moliti treba uvijek i svugdje’
> Molitelj krunice: ‘Ne želim dopustiti da mi netko u mojoj Hrvatskoj brani kleknuti na javnom mjestu’
> Pater Nagy: Ne radi se samo o napadima na muškarce koji mole krunicu nego su ugrožena i vjerska i moralna načela, obitelj

“Znak osporavan”

Ali oni su znak osporavan već samim svojim postojanjem. Nikoga ne prozivaju, ni u koga ne upiru prstom, nikog ne napadaju, nikakve promjene zakona ne traže u koje bi ugurali neke izopačene ideje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kome i zašto onda smetaju muškarci koji mole? Tko se osjeća prozvan iako to nije?

Prolaze ljudi, zastaju, gledaju. Suprug ili otac viče na žensku osobu jer je gledala prema muškarcima koji mole. “Što gledaš, ajmo!” Bijesan je, odvodi je. Uznemiren je. Odlaze, ali njegov glas i dalje odjekuje. A oni ga nisu ni gledali ni pozivali. Samo su molili na mokrom peristilskom tlu.

I u drugim gradovima muškarci mole. Ispituju im se nakane, proziva ih se. Sve su to obiteljski ljudi koji čuvaju vrijednosti davno utvrđene a danas sa svih strana napadane. Proziva ih se, izruguju im se nakane i motivi. Ali oni ponizni pred Bogom, mole.

Znaju da ljudske slave neće vidjeti. Da im je do toga, ne bi bili po trgovima.

Pred splitskim katedralom molitva krunice, Gospine litanije. Jedan čovjek u crnom ustaje. Oko vrata nosi bijeli kolar. Udjeljuje blagoslov, muškarci se križaju, a i mi žene koje smo uokolo molile s njima. Skrivene, nasljedujući Mariju. Mi ne trebamo da nas se izjednačava s muškarcima. Oni imaju svoja mjesta a mi svoja. Njima treba biti dana uloga koja im od Boga i pripada i koju je najbolje opisao sveti Pavao u poslanici kako često čujemo na vjenčanjima. (Ef 5,21-33) Tamo jasno piše i za nas žene.

A svijet nas je huškao i huška, dok đavao šapće u srca o potrebi pobune i ratovanja u osvajanju svoga mjesta.
Isus je suprotan tome. On služi. Zato je to najveći dar. Služiti, a ne vladati.

I ovi muškarci, kada se nazivaju “Marijini ratnici” ne nose ni mača ni štita, ni puške niti oružja od kojega treba strahovati itko osim stanovnika pakla i njegovih slugu. Kome su oni ugroza i kome stvaraju nemir, to svatko neka stane iskreno preda se pa pitanje postavi sebi. Ukoliko je uznemirenome stalo do traganja za istinom.

A među vjernicima, ako se stvara zbunjenost, neka samo dođu, neka dođu i vide. Ukoliko dođu otvorena srca, srce će im sve reći.

* Mišljenja iznesena u komentarima osobna su mišljenja njihovih autora i ne odražavaju nužno stajališta uredništva portala Narod.hr.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.