Biskupi iz pet nordijskih zemalja objavili su pismo o tradicionalnom kršćanskom učenju o seksualnosti, podržavajući “utjelovljeni integritet osobnosti” protiv modernih transrodnih ideologija. Ova vijest dolazi nakon što je Odbor za doktrinu Američke biskupske konferencije (USCCB) izdao priopćenje kojim katoličkim zdravstvenim ustanovama daju moralne kriterije za razlikovanje koji medicinski zahvati promiču autentično dobro ljudske osobe, a koji su zapravo štetni.
“Sada se mijenjaju predodžbe o tome što znači biti čovjek, pa tako i seksualno biće. Ono što se danas uzima zdravo za gotovo sutra može biti odbačeno. Svatko tko puno ulaže u prolazne teorije riskira biti užasno povrijeđen”, navodi osam članova Nordijske biskupske konferencije u pismu koje je objavljeno u subotu, piše CNA.
“Pokušajmo, dakle, usvojiti temeljna načela kršćanske antropologije dok u prijateljstvu, s poštovanjem, dopiremo do onih koji se zbog njih osjećaju otuđenima”, nastavljaju. “Dugujemo Gospodinu, sebi i našem svijetu dati račun o onome u što vjerujemo i zašto vjerujemo da je to istina.”
> Američki biskupi zabranili tretmane za ‘promjenu spola’ katoličkim zdravstvenim ustanovama
Fizički spol nije slučajan
“Naše poslanje i zadaća kao biskupa je ukazati na miroljubivi, životvorni put Kristovih zapovijedi, koji je u početku sužen, a kako napredujemo sve širi”, navode biskupi u pismu.
“Iznevjerili bismo vas kad bismo ponudili manje,” kažu biskupi, dodajući, “nismo zaređeni da propovijedamo vlastite male ideje.”
Biskupi objašnjavaju da u Crkvi ima mjesta za sve, što je, prema tekstu iz 4. stoljeća, “milost Božja koja silazi na čovječanstvo”.
„Ovo milosrđe ne isključuje nikoga. Ali postavlja visoki ideal”, stoji u pismu.
“Crkva”, nastavlja pismo, “osuđuje nepravednu diskriminaciju bilo koje vrste, također na temelju spola ili orijentacije. Međutim, izjavljujemo da se ne slažemo kada pokret iznosi pogled na ljudsku prirodu koji apstrahira od utjelovljenog integriteta osobnosti, kao da je fizički spol slučajan.”
Nametanje djeci “kao težak teret samoodređenja za koji nisu spremni”
Navode i kako se takvo gledište djeci nameće kao “ne smjela hipoteza nego dokazana istina”.
Transrodnost je “nametnuta maloljetnicima kao težak teret samoodređenja za koji nisu spremni”, jadaju se biskupi, nazivajući “zanimljivim” da se u društvu koje je intenzivno svjesno tijela, tijelo zapravo shvaća previše olako.
Ljudi sada odbijaju vidjeti tijelo “kao značajnu vrijednost identiteta, pretpostavljajući da je jedino jamstvo koje ima posljedice ono koje proizvodi subjektivna samopercepcija, kako se konstruiramo prema vlastitoj slici”, primjećuju.
Jedinstvo muškarca i žene
“Božja slika u ljudskoj naravi očituje se u komplementarnosti muškog i ženskog”, stoji u pismu. “Muškarac i žena stvoreni su jedno za drugo: Zapovijed plodnosti ovisi o toj uzajamnosti, posvećenoj u bračnom jedinstvu.”
U pismu se dalje kaže da jedinstvo muškarca i žene, kao slika zajedništva Boga s čovječanstvom, nije uvijek lako i bezbolno.
“Za neke se to čini nemogućom opcijom”, priznaju biskupi. “Integracija muških i ženskih karakteristika unutar nas može biti teška. Crkva to prepoznaje. Ona želi zagrliti i utješiti sve koji prolaze kroz nevolje.”
Nordijski biskupi kažu da prepoznaju da “čežnja za ljubavlju i potraga za seksualnom cjelovitošću intimno dotiču ljudska bića” i žele biti uz svakoga kako bi ga pratili dok postupno raste u mudrosti i kreposti.
>Predsjednik Biskupske konferencije SAD-a optužio Bidena za lažne tvrdnje o pobačaju
>Poljski biskupi odlučni: Odbacujemo Sinodalni put njemačke Crkve
Primanje sakramenata
“Pozvani smo postati nove žene i muškarci”, kažu u pismu. “U svima nama postoje elementi kaosa koje treba urediti. Sakramentalna pričest pretpostavlja dosljedno življeni pristanak na pojam saveza zapečaćenog u Kristovoj Krvi.”
Ističu da okolnosti mogu značiti, dakle, da katolik neko vrijeme ne može primati sakramente. Ali “on ili ona time ne prestaje biti članom Crkve. Iskustvo unutarnjeg egzila obuhvaćeno vjerom može dovesti do dubljeg osjećaja pripadnosti. Izgnanici često ispadnu takvima u Svetom pismu. Svatko od nas mora proći put egzodusa, ali ne hodamo sami.”
Zbunjenost tradicionalnim kršćanskim učenjem o spolnosti
Nudi se i nekoliko savjeta onima koji su zbunjeni tradicionalnim kršćanskim učenjem o spolnosti.
„Prvo: Pokušajte se upoznati s Kristovim pozivom i obećanjem, bolje ga upoznati kroz Sveto pismo i molitvu, kroz liturgiju i proučavanje cjelovitog nauka Crkve, a ne samo djelića tu i tamo. Sudjelujte u životu Crkve”, savjetuju biskupi.
“Kao drugo,” dodaju, “razmotrite ograničenja čisto sekularnog diskursa o seksualnosti. Treba ga obogatiti. Trebamo odgovarajuće uvjete da govorimo o ovim važnim stvarima.”
Crkva će, kažu, “moći dati dragocjen doprinos ako obnovimo sakramentalnu prirodu seksualnosti u Božjem planu, ljepotu kršćanske čistoće i radost prijateljstva, što nam omogućuje da vidimo da se može pronaći velika, oslobađajuća intimnost također i u neseksualnim odnosima.”
Tko je sve potpisao pismo?
Pastoralno pismo čitalo se naglas na misama ovog vikenda u katoličkim crkvama u Švedskoj, Norveškoj, Finskoj, Danskoj i na Islandu.
Kardinal Anders Arborelius, biskup Stockholma u Švedskoj, jedan je od osam potpisnika dokumenta. Ostali su: iz Norveške biskup Trondheima Erik Varden, biskup Tromsøa Berislav Grgić i biskup Osla Bernt Eidsvig; iz Danske kopenhaški biskup Czeslaw Kozon; s Islanda biskup Dávid Tencer iz Reykjavika i biskup u miru Pierre Bürcher iz Reykjavika te iz Finske o. Marco Pasinato, apostolski administrator iz Helsinkija.
Tekst se nastavlja ispod oglasa