Tina Gverović i Marko Tadić predstavljaju Hrvatsku u Veneciji

Foto: fah

Ministarstvo kulture imenovalo je Branku Benčić kustosicom za nastup Hrvatske na ovogodišnjem Venecijanskom bijenalu – Međunarodnoj izložbi vizualnih umjetnosti, prihvativši njezin prijedlog da na toj uglednoj manifestaciji izlažu umjetnici Tina Gverović i Marko Tadić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S novim radovima, posebno osmišljenima za izlaganje na 57. Venecijanskom bijenalu, Gverović i Tadić će predstavljati Hrvatsku na izložbi “Horizont očekivanja”, koja će se realizirati kao dvostruka samostalna izložba u organizaciji Moderne galerije.

Na ovogodišnjem Bijenalu, koji će se održati od 13. svibnja do 26. studenog, hrvatski paviljon je smješten na 94 četvorna metra u prostorima Artiglierije u Arsenalu.

Izložba “Horizont očekivanja” strukturira se kao fragmentaran narativ i ukazuje na privremenost izložbenog prostora i interese umjetnika za teme neizvjesnosti, tenzija ili urušavanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Tako se konstituira prostor koji se na razne načine oslanja na metodologiju izlaganja, percepciju promatrača, a okuplja dvije relativno bliske umjetničke pozicije, koje angažiraju konceptualne postupke i subjektivnu imaginaciju upisane u prostorne i vremenske diskontinuitete”, stoji u najavi Ministarstva kulture.

Cjelina pritom ne stvara fiksnu naraciju koja ocrtava određen sadržaj, već sudjeluje u stvaranju niza međuodnosa i pukotina, ukazujući na lomove kao mjesta potencijalne transformacije i imaginacije.

“Preuzimajući naslov iz teorije recepcije Hansa Roberta Jaussa (Estetika recepcije), kao struktura koja omogućuje razumijevanje, ‘horizont očekivanja’ ukazuje na neizvjesne mogućnosti identifikacije zajedničkog značenjskog vidokruga”, dodaje se.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tina Gverović radi u mediju instalacije, crteža, slike, zvuka, teksta i videa, a njezin rad često uključuje dezorijentirajuće instalacije i pitanja vezana uz prostor, teritorij i identitet te načinom na koji su ti koncepti vezani za imaginarno.

Diplomirala je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1997., nakon čega je završila poslijediplomski studij na Jan van Eyck Akademiji u Maastrichtu i doktorirala na Middlesex Sveučilištu u Londonu.

Izlagala je diljem svijeta, a među recentnim izložbama su joj Suzhou Documents ‒ Biennial (Suzhou, 2016), Umjetnička galerija Dubrovnik (Dubrovnik, 2016), galerija Raum mit Licht (Beč, 2015), Tate Britain (London, 2015), Tate Modern (London, 2014), MSUB (Beograd, 2014), SE8 galerija (London, 2013) i Garden of Learning – Busan Biennial (Busan, 2012). Sudjelovala je na rezidencijalnim programima u Švedskoj (Baltic Art Center, Visby, 2012), Austriji (Kultur Kontakt, Beč, 2011.), SAD (ISCP, New York, 2006.).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Marko Tadić, koji je diplomirao na Akademiji likovnih umjetnosti u Firenzi, radi kolaže, animirane filmove, crteže i instalacije, pod utjecajem naslijeđa modernizma koje koristi kao fragmente vizualne naracije kroz elemente umjetnosti, arhitekture, povijesti umjetnosti, gradeći neobičnu atmosferu zaborava.

Nagrađivani umjetnik izlagao je na brojnim samostalnim i grupnim izložbama te filmskim festivalima u Hrvatskoj i inozemstvu, u Zagrebu, Ljubljani, Milanu, Kasselu, Berlinu, Los Angelesu i New Yorku, a sudjelovao je i u nizu rezidencija i studijskih programa.

Kustosica ovogodišnjeg hrvatskog nastupa Branka Benčić 

Branka Benčić, nezavisna kustosica i povjesničarka umjetnosti, djeluje kao umjetnička direktorica Apoteke – prostora za suvremenu umjetnost, voditeljica i kustosica projekata Cinemaniac/Misliti film pri Pulskom filmskom festivalu i programa Kino umjetnika pri Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu, te koncipira godišnji program za Gradske galerije Osijek – galeriju Waldinger.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kao kustosica realizirala je velik broj skupnih i samostalnih izložbi u Hrvatskoj i inozemstvu, porečki Annale (2014., 2015., 2016.), Notes on Undoing (New York 2014.), Misliti film (2013), Parkour (galerija Forum, 2015), Video televizija anticipacija (MSU Beograd, 2013, s A. Sekulić), Damir Očko (Künstlerhaus KM – Halle für Kunst & Medien, Graz, 2014, Galleria Tiziana di Caro Napoli i Eastward Prospectus Bukurešt 2016.), niz izložbi za Zbirku Antuna Motike, Grada Pule, program Strategije samoreprezentacije u hrvatskoj video umjetnosti od 1970-ih (Marseille, 2012), Clueless Geometrija nesporazuma (s Lorenom Tadorni, Torino, 2010, Zagreb 2015), Arhitektura i film – subjektivni prostori (2009).

Izlagala je o suvremenim umjetničkim praksama na simpozijima, razgovorima s umjetnicima i festivalima (Tate Modern London, RU New York, MSU Zagreb, MSUB Beograd, Halle für Kunst, Lüneburg, KM Graz). Bila je članica žirija festivala i umjetničkih događanja: Oberhausen film festival, Furla Prize (Milano), Nagrada Radoslav Putar, Festival 25 FPS Zagreb, KulturKontakt (Beč).

Dobitnica je nekoliko međunarodnih kustoskih rezidencija i stipendija, a redovito objavljuje eseje iz suvremene umjetnosti u katalozima izložaba, stručnim publikacijama, časopisima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.