Facebook lani imao čistu dobit 16 milijardi dolara

Foto: fah

Facebook je u četvrtom lanjskom tromjesečju ostvario prihode od gotovo 13 milijardi dolara, 47 posto više nego u istom razdoblju godinu dana prije, a snažno je porasla i dobit najveće svjetske društvene mreže.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema u srijedu objavljenom poslovnom izvješću, čista dobit Facebooka dosegnula je u proteklom kvartalu 4,3 milijarde dolara, što je 20 posto više nego godinu dana prije.

Pritom su prihodi od oglašavanja porasli oko 50 posto, na 12,78 milijardi dolara, pri čemu prihodi od oglašavanja na mobilnim uređajima čine 89 posto ukupnih prihoda od oglašavanja, dok su godinu dana prije iznosili 84 posto.

Više od 70 milijuna tvrtki ima Facebook

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kompanija je objavila da više od 70 milijuna tvrtki širom svijeta održava službenu Facebook stranicu, a više od 6 milijuna tvrtki oglašava na Facebooku.

Oglašivači već dulje vrijeme preusmjeruju novac iz televizijskog u oglašavanje na web i mobilnim platformama, a Facebook je jedna od tvrtki koja od toga ima najviše koristi, premda je na mobilnom video tržištu suočen sa žestokom konkurencijom Snapchata i YouTubea, koji također svakodnevno privlače milijune posjetitelja.

Analitičari procjenjuju da će u ovoj godini Facebookovi prihodi od oglašavanja dosegnuti 53,8 milijardi dolara, pa će ta društvena mreža biti najveći prodavač oglasa u svijetu nakon Googlea.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema podacima iz poslovnog izvješća, Facebook je na kraju proteklog tromjesečja imao 2,13 milijardi aktivnih mjesečnih korisnika širom svijeta, dok je toj društvenoj mreži svakoga dana pristupalo njih 1,4 milijarde, 14 posto više nego godinu dana prije.

Dobit gotovo 16 milijardi dolara

U cijeloj 2017. godini prihodi Facebooka porasli su 47 posto, na 40,65 milijardi dolara, pri čemu je čista dobit kompanije skočila 56 posto, na gotovo 16 milijardi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“2017. je bila snažna godina za Facebook, ali i teška”, poručio je u izvješću Mark Zuckerberg, izvršni direktor koji je i osnovao Facebook 2004. godine.

Sudeći po poslovnim rezultatima, skandal zbog lažnih oglasa na Facebooku plaćenih iz Rusije kojima se pokušalo utjecati na predsjedničke izbore u SAD-u prije više od godinu dana nije utjecao na financijsko poslovanje te društvene mreže.

No, Facebook je nedavno najavio da će zaposliti nove djelatnike koji će se boriti protiv lažnih oglasa, a najavio je i druge mjere kako bi se povećala sigurnost te društvene mreže.

Zbog toga su, među ostalim, u četvrtom lanjskom kvartalu troškovi tvrtke porasli za 34 posto na godišnjoj razini, na 5,6 milijardi dolara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Facebook je objavio i da su njegove preinake u News Feedu dovele do smanjenja vremena kojeg su korisnici proveli na društvenoj mreži za otprilike 50 milijuna sati dnevno u odnosu na prethodno tromjesečje, što je potaknulo raspravu među analitičarima.

No, Zuckerberg je poručio da tvrtka poduzima vrlo ozbiljnu debatu o korisnosti stranica društvenih medija i želi osigurati da vrijeme potrošeno na mreži ima “više smisla”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.