Facebook pod velikim pritiskom moćnih multinacionalnih kompanija – ukidaju oglašavanja u srpnju zbog ‘govora mržnje’

epa08516890 A view of the iconic Facebook thumbs up 'Like' in Menlo Park, California, USA, 29 June 2020. The 'Stop Hate for Profit' campaign is getting more advertisers to boycott Facebook with its handling of hate speech and misinformation. EPA/JOHN G. MABANGLO

Kampanja #StopHateForProfit posljednjih je dana dobila pristaše u mnogim i moćnim multinacionalnim kompanijama. Bojkotu Facebooka kao platforme za oglašavanje pridružile su se multinacionalne kompanije poput Coca-Cole, Adidasa, HP-a, Unilevera, Honde, Starbucks, Ford i drugih, te najavile da će na 30 dana u srpnju suspendirati oglašavanje na ovoj društvenoj mreži. Ukupno je preko 120 kompanija najavilo da će povući oglase s Facebooka, piše CNBC

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Među prvima je  to napravio Microsoft i još u svibnju prestao oglašavati na Facebooku i Instagramu zbog nedefiniranog “neprimjerenog sadržaja”.

Sam Facebook godišnje na oglašavanju zaradi 70 milijardi dolara, a nedavno su dionice Facebook-a pale za 8%. Iz Facebook-a su poručili da rade na sprječavanju govora mržnje sa stručnjacima i organizacijama za zaštitu ljudskih prava.

U svom priopćenju Starbucks je naveo da je pauza u oglašavanju najbolji način da se spriječi širenje govora mržnje, a o sprječavanju govora mržnje Starbucks zajedno s organizacijama za zaštitu ljudskih prava će pokrenuti raspravu. Starbucks će se nastaviti oglašavati na YouTubeu. Iako se Starbucks neće službeno pridružiti kampanji „Stop mržnji radi profita“, obustavit će oglašavanje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Multinacionalne kompanije se nisu precizno izrazile što točno smatraju govorom mržnje i je li u to uključen govor mržnje prema svim religijama, svim rasama, svim spolovima i hoće li vrijediti ista pravila o govoru mržnje za sve ljude bez rezerve i bez podjele u odnosu na bilo koga.

Mnogi smatraju da se iza ovakvih restrikcija i pritisaka multinacionalnih kompanija može kriti selektivan pristup tzv. ‘govoru mržnje’, dok drugi smatraju da bi pravila ‘govora mržnje trebala biti precizno specificirana i vrijediti za sve ljude bez obzira na vjeru, rasu, spol i naciju. Postoji bojazan da ovakvi pritisci mogu dovesti i do ograničavanja slobode govora i pisanja, prema ekonomsko-političkim interesima moćnih lobija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.