Kampanja #StopHateForProfit posljednjih je dana dobila pristaše u mnogim i moćnim multinacionalnim kompanijama. Bojkotu Facebooka kao platforme za oglašavanje pridružile su se multinacionalne kompanije poput Coca-Cole, Adidasa, HP-a, Unilevera, Honde, Starbucks, Ford i drugih, te najavile da će na 30 dana u srpnju suspendirati oglašavanje na ovoj društvenoj mreži. Ukupno je preko 120 kompanija najavilo da će povući oglase s Facebooka, piše CNBC
Među prvima je to napravio Microsoft i još u svibnju prestao oglašavati na Facebooku i Instagramu zbog nedefiniranog “neprimjerenog sadržaja”.
Sam Facebook godišnje na oglašavanju zaradi 70 milijardi dolara, a nedavno su dionice Facebook-a pale za 8%. Iz Facebook-a su poručili da rade na sprječavanju govora mržnje sa stručnjacima i organizacijama za zaštitu ljudskih prava.
U svom priopćenju Starbucks je naveo da je pauza u oglašavanju najbolji način da se spriječi širenje govora mržnje, a o sprječavanju govora mržnje Starbucks zajedno s organizacijama za zaštitu ljudskih prava će pokrenuti raspravu. Starbucks će se nastaviti oglašavati na YouTubeu. Iako se Starbucks neće službeno pridružiti kampanji „Stop mržnji radi profita“, obustavit će oglašavanje.
Multinacionalne kompanije se nisu precizno izrazile što točno smatraju govorom mržnje i je li u to uključen govor mržnje prema svim religijama, svim rasama, svim spolovima i hoće li vrijediti ista pravila o govoru mržnje za sve ljude bez rezerve i bez podjele u odnosu na bilo koga.
Mnogi smatraju da se iza ovakvih restrikcija i pritisaka multinacionalnih kompanija može kriti selektivan pristup tzv. ‘govoru mržnje’, dok drugi smatraju da bi pravila ‘govora mržnje trebala biti precizno specificirana i vrijediti za sve ljude bez obzira na vjeru, rasu, spol i naciju. Postoji bojazan da ovakvi pritisci mogu dovesti i do ograničavanja slobode govora i pisanja, prema ekonomsko-političkim interesima moćnih lobija.