Facebookovi korisnici javljaju da i dalje imaju problema nakon pada mreža, otkriven uzrok

Facebook
Foto: Fah

Facebook, Instagram, WhatsApp i Messenger se oporavljaju, no situacija i dalje nije riješena za sve korisnike, donosi zimo.dnevnik.hr.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako se situacija s Facebookom, Instagramom i WhatsAppom počela popravljati oko ponoći, korisnici i dalje prijavljuju probleme s ovim platformama koje rade sporije, odnosno nekim su korisnicima i dalje nedostupne. Iz Facebooka su na svojim stranicama, uz ispriku korisnicima, objasnili zašto je došlo do problema, odnosno zašto im je trebalo toliko puno vremena da taj problem riješe.

Uzrok se nalazi u promjeni konfiguracije na ruterima koji koordiniraju mrežnim prometom između njihovih podatkovnih centara, a problemi s prometom utjecali su na način na koji podatkovni centri komuniciraju. Također, problemi su utjecali i na interne Facebookove alate i sustave koje svakodnevno koriste, zbog čega nisu mogli brzo dijagnosticirati niti riješiti problem.

Facebook Inc okrivio je “neispravnu promjenu konfiguracije” za gotovo šestosatnu blokadu koja je spriječila 3,5 milijarde njihovih korisnika u pristupu društvenim medijima i uslugama razmjene poruka kao što su WhatsApp, Instagram i Messenger.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U ranijoj objavi potvrdili su kako su njihovi servisi sada online, no da je potrebno još vremena dok se svima omogući potpuno korištenje platformi. Ono što je u ovom trenutku najvažnije, i za Facebook i za sve njegove korisnike, jest da nema nikakvih dokaza da je riječ o hakerskim napadima s kojima bi se ugrozili privatni podaci korisnika, već da je zaista riječ o infrastrukturnoj grešci.

Zbog te greške zaposlenici su čak imali problema i s međusobnom online komunikacijom, što je još jedan razlog koji je usporio rješenje problema. Naime, kako zaposlenici koriste podatke s Facebooka za pristup alatima poput Googleovih dokumenata i Zooma, nisu mogli komunicirati niti na taj način, tako da su se morali snalaziti s alternativnim rješenjima.

Još jedan problem jest što se situacija nije mogla riješiti udaljeno, već su inženjeri morali doći u jedan od njihovih glavnih podatkovnih centara u Kaliforniji kako bi popravili kvar. Dio zaposlenika nije niti mogao pristupiti svojim uredima i konferencijskim salama unutar ureda jer su poslušnost otkazale čak i oznake koje se koriste za otvaranje vrata i pristup uredskim prostorijama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako dio korisnika i dalje ne može pristupiti Facebooku, izgleda da je glavni uzrok problema otklonjen te bi se sada postupno situacija trebala riješiti i Facebook, Instagram i WhatsApp trebali bi uskoro nastaviti s normalnim radom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.