Popularni brendovi poput Dr Martensa i Costa Coffeea suočavaju se s bojkotom na društvenim mrežama – otkrivamo zašto

brendovi
Foto: TWPhotography/ Istock

Popularni brendovi izazvali su bujicu negativnih reakcija na društvenim mrežama te poziv na bojkot njihovih proizvoda, baš kao što se to dogodilo i popularnom Bud Ligtu nedavno. Razlog bojkota ovog puta nije samo reklama s transrodnim osobama već i promoviranje operacija ”promjene spola” među mladima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naime popularni brendovi su kroz promociju ”sakaćenja mladih djevojka” na ovaj način izbanalizirali bolnu operaciju mastektomije stavivši je u kontekst LGBTIQ+ propagande, piše Daily Mail.

>18-godišnjak umro od komplikacija tijekom tzv. operacije promjene spola

Banalizacija mastektomije

Popularne robne marke kritizirane su i ocjenjene kao krajnje nemoralne zbog banaliziranja operacije mastektomije time što su u reklamnim kampanjama koristili ilustracije ljudi kojima su uklonjene dojke, a sve u svrhu promocije ”operacije spola”.

Mastektomija je inače operacija kojoj pribjegavaju žene koje imaju rak dojke, a podrazumijeva otklanjanje dojke koja je zahvaćena zloćudnom bolešću.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Costa Coffee, Oxfam, Dr Martens i LGBTQ+ dobrotvorna organizacija Stonewall nedavno su izložili i promovirali nove dizajne kampanja koji prikazuju likove androginog izgleda (androgin: onaj koji ima ”dva spola/dvospolac”) s ožiljcima na mjestima gdje su im odstranjene dojke operacijom.

Aktivistkinja za ženska prava Maya Forstater, koja je u odboru skupine za ljudska prava, a zalaže se za jasnoću pitanja ”spola” u zakonu, posramila je ove četiri organizacije zbog ilustracija kojima promoviraju ”operacije promjene spola”.

”Potpuno nemoralno. Crtane ilustracije koje trivijaliziraju rezanje grudi djevojkama”, izjavila je na Twitteru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Costa Coffee

Problem je izbio u prvi plan nakon što je bivša volonterka Childlinea razotkrila ilustraciju transrodne osobe podvrgnunte mastektomiji, na kombiju Costa Coffee-a.

Ta ilustracija prikazivala je lik androginog izgleda, koji nosi bermuda hlače, s ožiljcima ispod svake bradavice. Ilustracija je preuzeta s murala dizajniranog od lanca (Costa Coffee) za ‘Brighton and Hove’ Gay Paradu održanu prošle godine.

Costa Coffee je opravdavao svoju kampanju rekavši da ona služi promicanju ”inkluzivnosti i raznolikosti”. Međutim kampanja je na kraju označena kao neinteligentna i neodgovorana, sudeći prema bujici negativnih reakcija i komentara na društvenim mrežama te pozivima na bojkot tvrtke.

>Najnovija znanstvena istraživanja otkrila zastrašujuće posljedice operacija promjene spola

Dr Martens

U međuvremenu, Dr Martens — nekad obuća koju su birali skinheadi i punkeri — postala je posljednja tvrtka koja je pala pod utjecaj ”woke” kulture, nakon promoviranja čizama za koje se ispostavilo da podržavaju ”transrodne” operacije.

Dizajner cipela izdao je par prilagođenih čizama s duginim bojama koje prikazuju crtanu osobu u toplesu s ožiljcima ispod grudi — zaštitnim znakom operacije uklanjanja grudi — kao dio promotivnog trika. LGBTQ+ prijateljske čizme — koje je dizajnirao samoproglašeni ”queer ilustrator” — reklamirane su na Instagram računu i web stranici tvrtke prošlog tjedna, što je izazvalo žestoku raspravu među njihovim kupcima i korisnicima društvenih mreža.

Neki su optuživali dr. Martensa da ”zarađuje na sakaćenju” žena i pozivali na bojkot tvrtke, dok su drugi hvalili tvrtku jer se zalaže za manjine. Ova kontroverza i posljedice oko nje podsjećaju na Bud Lightovu odluku da se udruži s kontroverznim transrodnim TikToker influencerom Dylanom Mulvaneyem.

Dr Martens izlaže čizme, koje su izradili obožavatelji po narudžbi, na svojoj web stranici kao dio kolekcije ‘DIY Docs’. Novi dizajn čizama, koji je izazvao kontroverze, odnosi se na čizme 1460, originalne Dr Martens čizme, koje su bila popularne među skinheadima, vozačima skutera i punk rockerima 1970-ih.

Dizajnirala ih je umjetnica iz Colorada, Jess Vosseteig, koja je rekla da sa svojim dizajnom želi ”predstavljati queer radost”. Vosseteigin prethodni rad uključuje sliku naslovljenu “Mjesečnice nemaju spol”, koja ima za cilj podsjetiti ljude da više ”uključuju druge spolove kada se govori o menstruaciji”. Čizme su podijeljene u sklopu sedmodnevnog Instagram natjecanja, u kojem su korisnici morali lajkati objavu i označiti prijatelja koji će također sudjelovati u natjecanju.

>Međunarodni endokrinolozi otkrivaju političku pozadinu promicanja promjene spola među mladima u SAD-u

Stonewall

Ranije ove godine Stonewall je bio kritiziran zbog prodaje božićnih čestitki koje su kritičari kritizirali zbog veličanja ”dvostruke mastektomije kod mladih žena”.

Svečana čestitka na kojoj je pisalo ‘Sretni praznici’ prikazivala je troje ljudi androginog izgleda, od kojih jedan ima ožiljke od mastektomije. Bivši odvjetnik James Esses tweetao je u to vrijeme: ”Stonewall prodaje božićne čestitke, uključujući i ovu koja veliča dvostruku mastektomiju mladih ljudi.”

U odvojenom tweetu, Maya Forstater podijelila je naslovnicu i stranice iz knjige Djedov ponos, Harryja Woodgatea – dobitnika nagrade Stonewall. Ilustrirana knjiga za djecu koja ”slavi snagu zajednice i važnost LGBTQIA+ povijesti” prikazuje ilustrirane crteže ljudi koji marširaju na gay paradi, uključujući i jednu osobu koja ima ožiljke od dvostruke mastektomije.

Voditelj kampanje ističe i ilustriranu knjigu koju je objavio Penguin pod nazivom ”Bodies Are Cool”. Naslovnica slikovnice Tylera Federa koja slavi ”sve vrste tijela” prikazuje različite ljude u svim oblicima i veličinama, uključujući čovjeka koji izgleda kao da je bio podvrgnut operaciji ”promjene spola”.

Protivljenja ”trans” propagandi na društvenim mrežama

Mayu Forstrater podržali su mnogi na društvenim mrežama, a jedan od korisnika Twittera je napisao: ”Ne vidim kako to svi ne vide kao nemoralno”.

Drugi je dodao: ”Koje opravdanje uopće mogu imati brendovi koji to normaliziraju?”

>Bud Light i dalje na gubitku; analitičari vjeruju da će se bojkot nastaviti i u budućnosti

Odgovor dr Martensa

Daily Mail je kontaktirao Costu, Penguin, Oxfam, Stonewall i Dr Martens.

Glasnogovornik dr. Martensa rekao je: ”Ovaj jednokratni par čizama dio je dugogodišnjeg online natjecanja – ‘DIY Docs’, gdje umjetnici dizajniraju jedan par čizama koji će donirati našoj zajednici. Ovaj par odražava stilski izričaj umjetnika kao ilustratora i člana LGBTQIA+ zajednice.”

”Uvijek smo prihvaćali različitost u zajednici Dr. Martensa. Ponosni smo što podržavamo naš tim i naše kupce te što nastavljamo podržavati kreativnost i slobodu izražavanja”, poručio je glasnogovornik dr Martensa.

>Kirurg priznao da je izvodio nepovratne operacije promjene spola na maloj djeci

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.