Pandemija koronavirusa dovela je do onoga što je možda najbrži porast homeschoolinga, odnosno obrazovanja kod kuće koji je SAD ikada vidio. Dvije godine poslije, čak i nakon što su škole ponovno otvorene i cjepiva su postala široko dostupna, mnogi su roditelji odlučili nastaviti sami usmjeravati obrazovanje svoje djece.
Broj učenika koji se školuje kod kuće ove je godine pao u odnosu na prošlogodišnji rekord, ali je još uvijek znatno iznad razine prije pandemije, prema podacima koje je prikupio i analizirao Associated Press.
Obitelji koje su se možda okrenule školovanju kod kuće kao alternativi na brzinu sastavljenim planovima za učenje na daljinu, ostale su pri tome – razlozi uključuju zdravstvene brige, neslaganje sa školskim politikama i želju da zadrže ono što je dobro za njihovu djecu.
U 18 saveznih država koje su objavile podatke tijekom tekuće školske godine, broj učenika koji se školuju kod kuće porastao je za 63 % u školskoj godini 2020. – 2021., a zatim je pao za samo 17 % u školskoj godini 2021. – 2022., prenosi Fox News.
Prema američkom Uredu za popis stanovništva, oko 3 % američkih učenika školovalo se kod kuće prije porasta izazvanog pandemijom. Sve veći broj odrazio se na upise u javne škole, tj. na buduće financiranje te su obnovljene rasprave o tome koliko bi pobliže trebalo regulirati školovanje kod kuće. Ostaje nepoznato je li ovogodišnji mali pad signalizirao korak prema razinama prije pandemije – ili je znak da kućno obrazovanje postaje sve popularnije.
Linda McCarthy, majka dvoje djece iz predgrađa Buffala, kaže da se njezina djeca više nikada neće vratiti u tradicionalnu školu.
“Nema više domaće zadaće do ranih jutarnjih sati
Neimpresionirana predavanjima na daljinu kada su škole naglo zatvorile svoja vrata u proljeće 2020., te je jeseni počela školovati kod kuće svoju djecu iz petog i sedmog razreda. McCarthy, koja je radila kao pomoćnica učiteljice, rekla je da zna da i sama može bolje. Rekla je da su njezina djeca napredovala uz lekcije prilagođene njihovim interesima, stilovima učenja i rasporedu.
“Nema više domaće zadaće do ranih jutarnjih sati, nema više suza jer nismo mogli obaviti stvari”, rekla je McCarthy.
Nekada relativno rijetka praksa koja se najčešće birala iz razloga povezanih s poučavanjem vjere, školovanje kod kuće brzo je raslo u popularnosti nakon prijelaza stoljeća prije nego što se zaustavilo na oko 3,3 %, ili oko 2 milijuna učenika, u godinama prije pandemije, prema popis stanovništva. Ankete su ukazale na čimbenike uključujući nezadovoljstvo školama u susjedstvu, zabrinutost za školsko okruženje i privlačnost prilagođavanja obrazovanja.
Novi porast broja školovanja kod kuće natjerao je državna zakonodavna tijela diljem zemlje da razmotre mjere ili za ublažavanje propisa o obiteljima kod kuće ili za nametanje novih – rasprave traju godinama. Zagovornici većeg nadzora tvrde da postoji potencijal za neotkrivene slučajeve zlostavljanja i zanemarivanja djece, dok se drugi zalažu za manje u ime roditeljskih prava.
Što se porasta djece koja se školuju kod kuće tiče, Minnesota je, na primjer, izvijestila da se 27.801 učenik sada školuje kod kuće, u usporedbi s 30.955 tijekom prošle školske godine. Prije pandemije, kod kuće se školovalo 20.000 ili manje djece.
Tekst se nastavlja ispod oglasa