Prosječna starost komercijalnih zrakoplova: Najmlađe flote u Aziji, najstarije u Africi

Foto: Getty images

‘Najmlađe’ flote komercijalnih zrakoplova u svijetu nalaze se u Aziji s prosječnom ‘starosti’ od 8,5 godina, dok su ‘najstarije’ od prosječno 16 godina u Africi i Oceaniji, pokazala je najnovija analiza tvrtke ch-aviation, prema kojoj je prosječna starost zrakoplova dva komercijalna prijevoznika u Hrvatskoj 17,4 godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tu je analizu ch-aviation, kako napominju, švicarska tvrtka sa zagrebačkom adresom, objavila u četvrtak, uključujući i imena svjetskih prijevoznika s najmlađim flotama, mjereno u prosječnoj starosti flote zrakoplova.

Analiza podataka više od 30 tisuća aktivnih zrakoplova u komercijalnom prijevozu (putničkom i teretnom) pokazala je da je prosječna starost zrakoplova u svijetu 12 godina, navodi se u priopćenju.

Globalno gledano, na vrhu liste je prijevoznik Norwegian Air Sweden, čija je mala flota od pet zrakoplova najmlađa u svijetu, prosječno manje od godinu dana odnosno 0,74 godine. Slijedi Wizz Air UK ,čijih je deset zrakoplova prosječno staro 0,9 godina, a treći je još jedan prijevoznik ih Norwegian grupe – Norwegian UK, s 13 zrakoplova prosječno starih godinu dana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Među velikim zrakoplovnim prijevoznicima s više od 50 zrakoplova najmlađu flotu od prosječnih 3,2 godine ima vijetnamski prijevoznik VietJetAir, koji ima ukupno 60 zrakoplova, dok među vrlo velikim prijevoznicima s više od sto zrakoplova prvo mjesto po mladosti flote drži ruski Aeroflot čijih je 250 zrakoplova prosječno staro 4,7 godina.

U Europi najmlađe flote Norwegiana i Wizz Aira, a u Hrvatskoj zrakoplovi prosječno stari

Čelnik ch-aviationa Thomas Jaeger kao zanimljiv fenomen ističe i da najmlađe flote u Europi pripadaju prijevoznicima koji posluju kao brendirane podružnice prijevoznika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Neizvjesnost Brexita, snižavanje operativnih troškova i niz drugih razloga uzrok su stvaranju podružnica u drugim zemljama i u mnogim slučajevima i seljenju zrakoplova u register tih zemalja. Dobri primjeri su prijevoznici Norwegian, Wizz Air, Ryanair, SAS i Malta Air, čiji se zrakoplovi nalaze među pet najmlađih u Europi”, izdvojio je Jaeger.

Prosječna starost zrakoplova Norwegian Air Swedena iz Švedske je već spomenutih 0,7 godina, Wizz Aira UK iz UK 0,9 godina, a Norwegian UK iz UK jednu godinu, što su ujedno i najmlađi zrakoplovi koji lete ukupno u svijetu, dok je prosječna starost zrakoplova SAS Scandinavian Airlines Ireland iz Irske 1,3 godine. Zrakoplovi Malta Aira su nešto ‘stariji’, 1,7 godina.

Analiza tvrtke ch-aviation obuhvatila je i dva komercijalna zračna prijevoznika u Hrvatskoj – Croatia Airlines i Trade Air, utvrdivši da je prosječna starost zrakoplova koji lete 17,4 godine, pri čemu je najmlađi zrakoplov iz flote Croatia Airlinesa DHC-8-400 star 9,5 godina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Inače, najmlađe flote komercijalnih zrakoplova na svijetu su u Aziji, a listu na tom kontinentu predvodi niskotarifni prijevoznik flyadeal iz Saudijske Arabije, čijih je 11 zrakoplova prosječno staro 1,3 godine.

“Azijski zračni prijevoznici, posebno niskotarifni, pokazuju brzi rast, koji je u kombinaciji s dostupnim kapitalom doveo do situacije da se najmlađe flote zrakoplova nalaze u tom dijelu svijeta”, konstatira Jaeger.

U Južnoj Americi najmlađu flotu ima niskotarifni prijevoznik, čileanski JetSmarta, s prosječnom starošću zrakoplova od 1,6 godina, dok u Africi najmlađim zrakoplovima prosječno starim 4,3 godine leti kenijski prijevoznik Jambojet.

U Sjevernoj Americi, pak, najmlađim zrakoplovima prosječno starim 3,9 godina lete kanadski prijevoznik WestJet Encore i Frontier Airlines iz SAD-a, dok najmlađu flotu komercijalnih zrakoplova u Oceaniji od prosječnih četiri godine ima Air Tahiti iz Francuske Polinezije, pokazuje analiza tvrtke ch-aviation.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.