U organizaciji Muzeja grada Splita i Muzeja Ivana Meštrovića u srijedu navečer je u Galeriji Muzeja grada otvorena izložba Meštrović & Prodanović: umjetnik i njegov fotograf na kojoj je izloženo tridesetak crno-bijelih fotografija nastalih od 1922. do 1934. godine
U galeriji je izloženo tridesetak fotografija iz vremena kada su Ivan Meštrović i Svetozar Prodanović intezivno surađivali, tj u razdoblju do kada Prodanović izrađuje fotografije s obzirom da je1934. godine zatvorio atelje.
Prodanović je fotografirao sva djela koja je Meštrović radio u razdoblju od 12 godina, posebno javne spomenike kroz cijeli proces od skica u gipsu, lijevanja u broncu, do snimanja postavljenih djela na javnim površinama.
Kustosica Atelijera Meštrović i večerašnje izložbe Lana Majdančić rekla je da su fotografije srebro-želatinske, neke su kaširane na kartonu, a tijekom pripremanja izložbe određeni broj su povećali kako bi se bolje vidjela kvaliteta fotografije.
Kako je rekla Majdančić, povod izložbi je istraživanje građe fototeke, a priikom obrade naišli su na veliki broj fotografija Svetozara Prodanovića, koje su objavljivane za mnoge kataloge i monografije.
“Prodanović nikada dosad nije obrađivan, publiciran, a niti su njegove fotografije izlagane”, rekla je Majdančić.
Na izložbi je surađivala restauratorica i konzervatorica iz Hrvatskog državnog arhiva Martina Bagatin koja je rekla kako su rad na konzervaciji i restauraciji fotografija počeli 2012. godine, a suradnja se nastavila do danas. Istaknula je kako je ključno za zaštitu fotografske baštine u Hrvatskoj da se prikaže i način zaštite fotografije.
Osobitost Svetozara Prodanovića je u kvaliteti, likovnom senzibilitetu, osjećaju za kiparski volumen, strpljenju i fotografskom znanju da dobije optimum na fotografiji od kipa koji često i nije optimalan, rekao je na otvaranju izložbe povjesničar umjetnosti Maro Grbić.
Za njega je Prodanović poseban po tome što je radeći s Meštrovićem snimao “stanje gline i čistih gipseva” koje danas, kako je rekao, više nemamo, a njegova je posebnost u tome što je kod Meštrovića znao prepoznati ono najbolje.
“Na najboljim fotografijama se najbolje vidi što je Meštrović, gdje je on dobar, koja je njegova kvaliteta u kiparskom smislu i konačno je uspio dobiti da te stvari u tiskanim materijalima i u knjigama budu dobro vidljive. Po tome je Prodanović još uvijek najbolji fotograf Meštrovića do sada”, zaključio je Grbić.
Izložba je otvorena do 11. studenoga.
Tekst se nastavlja ispod oglasaIzvor: Hina/sv