U Zagreb stigla djela baroknog majstora Guercina

Vrijedne slike jednog od najvećih baroknih majstora Guercina stigle su danas iz Italije u zagrebački Muzej za umjetnost i obrt (MUO), gdje će biti izložena od 28. listopada do kraja siječnja iduće godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U štićenom vozilu posebno konstruiranom za prijevoz umjetnina dovezeno je 35 djela u 29 sanduka, od kojih svaki ima više od 150 kilograma.

Izložba “Guercino – svjetlo baroka” je povijesni događaj za Hrvatsku jer se prvi put predstavlja jedan od najvećih talijanskih baroknih majstora, i to na integralan način kao retrospektiva gdje imamo mogućnost uvida u njegove najranije radove, pa do zrelih radova pedesetih i šezdesetih godina 17. stoljeća, rekao je za Hinu ravnatelj MUO-a, Miroslav Gašparović.

Guercino je jedan od umjetnika koji je bitno odredio slikarstvo 17., 18. pa čak i 19. stoljeća, njegovi su radovi utjecali na jednog od najvećih umjetnika baroka, španjolskog slikara Diega Velazqueza, a kroz to i na slikarstvo cijele Europe. On je širim krugovima nešto manje poznat nego Caravaggio, kojega smo imali prilike vidjeti u Muzeju prošle godine, ali nije zato manje značajan i utoliko je za hrvatsku kulturu ova izložba značajnija od Caravaggia, jer prikazuje značajan dio opusa tog velikog talijanskog slikara, ustvrdio je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zagrebačka izložba donosi tridesetak majstorovih djela, oltarne pale i freske prenesene na platno, koje su izvorno nastale za crkve i palače u Centu, Guercinovom rodnom gradu ili u okolici, prostoru između Bologne i Ferrare za koji je njegov opus trajno vezan. Njihov kronološki slijed obuhvaća široki vremenski raspon od prvih narudžbi za opremu samostanske crkve Spirito Santo i župne crkve Renazzo u Centu do kasnih djela iz bolonjske faze.

Amblematska djela prijelaznog stila nakon boravka u Rimu predstavljaju slike “Cristo risorto appare alla vergine”, 1628. i “Madonna con bambino benedicente”, 1629., koje jednostavnim kompozicijama, suzdržanijim emotivnim nabojem uz odmjerenije geste likova i svjetlijim tonalitetom u cjelini najavljuju njegovu kasniju klasicističku fazu zahvaljujući kojoj se, nakon smrti Guida Renija 1642., kada je preselio u Bolognu i preuzeo njegovu radionicu, Guercino uspio nametnuti kao vodeći bolonjski slikar.

Izložba Giovanija Francesca Barbierija, zvanog Guercino (Cento, 1591. – Bologna, 1666.), nakon izložbe Caravaggiove slike “Večera u Emmausu” primjer je još jedne dobre suradnje MUO-a s Italijom, djela su posuđena iz pinakoteka u Centu i Bologni te iz Rima i privatnih kolekcija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Voditeljica odjela za marketing i PR MUO-a Vesna Ledić rekla je da je, kao i u slučaju Caravaggia, izložba dar talijanske vlade, ovaj put u povodu njihova predsjedanja Vijećem Europske unije, tako da talijanska strana pokriva naknadu za posudbu, osiguranje, sav prijevoz, izradu kataloga, prijevod i tisak, a hrvatska vizualni identitet, popratne događaje i postav.

Slike, čije se osiguranje procjenjuje na šezdesetak milijuna eura, moraju se jedan dan aklimatizirati, pa će se spremnici s umjetninama sutra otvoriti u nazočnosti posuditelja, dok će u petak dvije talijanske restauratorice nadgledati postavljanje Guercinove freske prenesene na platno, koja sada prvi put izlazi iz Italije.

Nakon Zagreba izložba putuje u Tokio, a zatim na turneju po američkim gradovima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.