Možda ne otvara željezna vrata, ali lijepa riječ nosi više sladoleda

Foto: Thinkstock

Komplimenti se isplate, barem kada je u pitanju brza hrana. Austrijski ekonomisti dokazali su tu tvrdnju pošto su kupili 800 porcija kebaba i 100 kuglica sladoleda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Znanstvenici sa sveučilišta u Innsbrucku poslali su nekoliko ljudi u restorane brze hrane i kazali im da nekoliko dana naručuju sladolede i kebabe.

Cilj je bio ustanoviti učinak pohvale i priznanja u interakciji kupca i prodavača.

Uputa je bila da na kraju narudžbe izgovore rečenicu: “Vaš je sladoled (ili kebab) najbolji u gradu”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na kraju su eksperimenta ustanovili da su narudžbe s pohvalom u prosjeku donijele 10 posto veću količinu sladoleda ili mesa od onih bez pohvale.

Slično su pokušali i s ostavljanjem napojnice prodavačima, ali to je donijelo povećanje u količini od samo sedam posto.

Vodeći autor studije Michael Kirchler kazao je da rezultati studije pokazuju da “postoji tendencija podcjenjivanja nematerijalnih poticaja, poput priznanja i pohvala, i istodobno precjenjivanje materijalnih poticaja”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sudionici eksperimenta nisu se zbog njega udebljali. Nakon mjerenja količine, sladoled su dijelili prolaznicima, a kebabe pučkim kuhinjama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.