Zuckerberg: Misija Facebooka je da ‘poveže svijet’

Šef Facebooka Mark Zuckerberg iznio je planove da dovede pristup internetu i društvenu mrežu Facebook u zemlje u razvoju, prenosi BBC.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Govoreći na Kongresu mobilnih tehnologija u Barceloni, rekao je da bi „set osnovnih usluga“ trebao biti dostupan svima.

Facebook je član projekta internet.org, pokrenutog prošle godine, kojemu je cilj milijardama ljudi omogućiti pristup internetu.

Jedan je analitičar rekao BBC-u da se planovi Facebooka „mogu promatrati s potpuno komercijalnog stajališta“.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zuckerberg je jednom prilikom rekao da kad Facebook dosegne milijardu korisnika 2012. godine, ta će mreža početi tražiti načine da uključi više korisnika diljem svijeta.

U svom prvom pojavljivanju na Kongresu mobilnih tehnologija, Zuckerberg je otkrio niz projekata u kojima će Facebook, uz partnere iz internet.orga, raditi na dovođenju pristupa internetu na nova tržišta.

„Većina ljudi u svijetu uopće nema pristup internetu,“ rekao je publici, dodajući da su potrebne „dramatične promjene“ u ovoj industriji da bi se to promijenilo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Njegova se tvrtka već udružila s Ericssonom, MediaTekom, Nokijom, Operom, Qualcommom i Samsungom, između ostalih, u nastojanju da smanji troškove mobilnih podataka diljem svijeta.

Aplikacija za Ruandu

Pilot projekt najavljen u ponedjeljak bit će usmjeren na omogućavanje besplatnog online obrazovanja za studente u Ruandi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

SocialEDU omogućavat će pristup „iskustvu kolaborativnog online obrazovanja“ kroz prilagođenu aplikaciju koja se povezuje s Facebookom.

Airtel, mrežni operater u Africi, dat će besplatni podatkovni promet studentima koji koriste aplikaciju, a Nokia će im pribaviti uređaje po sniženoj cijeni.

Vlada Ruande također će doprinijeti projektu, pomažući u snižavanju cijena i uređivanju nastavnih materijala.

Širenje prihoda

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Internet.org naručio je i istraživanje od konzultantske tvrtke Deloitte o vrijednosti širenja pristupa internetu u zemljama u razvoju.

Izvješće procjenjuje da bi „premošćivanje jaza u povezanosti“ moglo stvoriti 2,2 trilijuna dolara u obliku dodatnog BDP-a, te više od 140 milijuna novih radnih mjesta.

Govoreći za BBC, Mark Little, glavni analitičar u tehnološkoj konzultantskoj tvrtki Ovum, rekao je da bi ulaganje na nova tržišta „potaknulo rast prihoda od oglašavanja“ za Facebook.

Rekao je da su nedostatak povezanosti i dominantnost lokalnih društvenih mreža priječili prodor tog giganta društvenih medija u neke dijelove svijeta.

Facebookov je cilj „olakšati svijetu da dijeli informacije“, dodao je. „Što se više dijeli, to više oglasa Facebook može prodati“.

Napredovanje Indije

Zuckerberg je najavio i partnerstvo pod vodstvom Facebooka s kompanijom za robu široke potrošnje Unilever, koje će provesti istraživanje o nedostatku pristupa internetu u Indiji.

Internet.org kaže da samo 13% stanovništva Indije trenutačno ima pristup internetu, uz vrlo niske stope povezanosi u ruralnim zajednicama.

Istraživat će se obrazovni i kulturološki čimbenici koji ograničavaju korištenje interneta, kao i sveprisutna pitanja infrastrukture i troškova.

Chris Weasler, direktor za globalnu povezanost u Facebooku, rekao je da je taj potez dio širenja „globalne ekonomije znanja“.

 

 

 

 

 

 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.