Škole će možda imati manju satnicu za provođenje nastave vjeronauka po radikalnom prijedlogu koji trenutno razmatra državno savjetodavno tijelo za nastavni plan i program. Većina osnovnih škola ima do dva i pol sata vjeronauka tjedno.
Međutim, dođe li do promjene koja se trenutno razmatra, škole će morati posvetiti više vremena podučavajući kurikulne predmete koje podupire država, poput matematike, irskog i engleskog jezika, kao i novi predmet o svjetskim religijama i etici.
Vjerske škole mogle bi odlučiti koliko vremena žele posvetiti vjeronauku, izvan vremena predviđenog za već spomenute osnovne predmete.
Tim bi se potezom popločio put za manje nastavnog vremena za vjersku formaciju tijekom redovitog školskog dana. Taj će potez sigurno naići na odobravanje mnogih ravnatelja zabrinutih zbog „kurikulnog preopterećenja“ i količine vremena koje se koristi za poučavanje o vjeri. Međutim, vjerojatno je da će među vjerskim grupama izazvati kontroverze budući da se smatra da bi se time moglo umanjiti značenje religije u vjerskim školama.
Glasnogovornik Nacionalnog vijeća za procjenu nastavnog plana i programa nije želio komentirati, samo je dodao da se objava detaljnih prijedloga očekuje na jesen.
„Dužni smo savjetovati ministra obrazovanja o raspodjeli vremena za školske predmete“, rekao je glasnogovornik i dodao: „Još uvijek razvijamo taj prijedlog, a njegovu objavu očekujemo na jesen.“
Glasnogovornik ministra je rekao da još nije dobio nikakve prijedloge, ali se veseli savjetovanju s partnerima za obrazovanje.
Zakon o obrazovanju (1998.) štiti pravo škola da odvoje razumno vrijeme u svakom školskom danu za predmete koji se odnose na duh škole, kao što je vjera. Međutim, nije određeno koliko vremena treba biti odvojeno za ovakve predmete, što školama dopušta fleksibilnost u tom području, piše Irish Times.
Novi predmet „Religije, vjerovanja i etika“ trebao bi biti odvojen od već postojećih predmeta koji se temelje na vjeri u vjerskim školama i koji tipično zauzimaju pola sata u svakom školskom danu.
Taj će se predmet usredotočiti na učenje o glavnim oblicima religija, tradicija i svjetonazora ljudi diljem svijeta, uključujući i svjetovna uvjerenja.
Vijeće smatra da će učenje o tome pomoći djeci da razviju suosjećanje s osobama različitih religija i vjerovanja.
Vjerojatno je da će se ovakav program preklapati s programima različitih više-vjerskih škola koje drže različite udruge poput „Educate Together“ i „Education and Training Bord“.
Istraživanje provedeno među gotovo 600 ravnatelja, pokazalo je da 8 od 10 ravnatelja smatra da bi se manje vremena trebalo posvećivati poučavanju o vjeri u učionicama.
Na pitanje o tome kojem predmetu treba dodijeliti manje nastavnog vremena u kontekstu pretrpanog kurikula, njih 85 posto navelo je vjeronauk.
S druge strane, čak 90 posto ravnatelja smatra da bi više vremena trebalo posvetiti predmetima poput matematike, engleskog i tjelesne i zdravstvene kulture.
Tipično se vjeronauk poučava 30 minuta svakog školskog dana koji traje 5 sati i 40 minuta. To se vrijeme obično povećava kada se škole uključe u pripremu djece za sakramente prve pričesti ili svete potvrde.
Prijašnji ministar obrazovanja, Jan O’Sullivan – snažni podupiratelj manje zastupljenosti vjere u učionicama – ranije ove godine ukinuo je 50 godina staro „Pravilo 68“ koje je vjeronauku davalo privilegirani status.
Tekst se nastavlja ispod oglasa