Što se krije iza ‘medijskog kartela’ najvećih medija osnovanog zbog izbora u Francuskoj?

wikimedia commons

Među partnerima su veliki nacionalni i regionalni dnevni listovi kao što su Liberation, Le Monde i Les Echos, časopisi, informativni portali, agencija AFP, Google i Facebook. Od međunarodnih medija sudjeluju britanski Channel Four i BBC News te Bloomberg

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Trideset i sedam francuskih i međunarodnih medija, uz podršku Googlea i međunarodne medijske mreže First Draft, pokrenuli su “CrossCheck”, zajedničku platformu za utvrđivanje činjenica kako bi se razotkrile lažne informacije koje bi mogle utjecati na francuske predsjedničke izbore ovog proljeća.

Portal omogućuje partnerima da udruže snage u razotkrivanju navodno lažnih informacija i objave članke s provjerenim činjenicama, objasnila je direktorica First Drafta Jenni Sargent.

“Zanimljivo nam je što ćemo moći surađivati s drugim redakcijama jer sav taj posao radimo sami, a samo jedna redakcija ne može odgovoriti na sve što kruži”, rekao je Adrien Senecat iz Le Mondea.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zamišljeno je da projekt traje dok traje kampanja za predsjedničke izbore, no mogao bi biti i produljen ako se pokaže uspješnim. Među partnerima su veliki nacionalni i regionalni dnevni listovi kao što su Liberation, Le Monde i Les Echos, časopisi, informativni portali, agencija AFP, Google i Facebook. Od međunarodnih medija sudjeluju britanski Channel Four i BBC News te Bloomberg.

CrossCheck će objavljivati članke s ispravljenim informacijama koje potvrde barem dvije redakcije.

Postavlja se pitanje s kojim ciljem dolazi do ovog udruživanja u ovom trenutku koje možemo slobodno nazvati ‘medijskim kartelom’? Zašto se on pokreće upravo 2017., a ne prije četiri godine kada je npr. pobijedio Obama ili Angela Merkel? Kada je Velika Britanija bila u EU?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mediji imaju danas ulogu u političkim odnosima po snazi gotovo jednaku konvencionalnom oružju, pa stoga ovo nikoga previše i ne čudi. Ipak, udruživanje medija zbog „istine“ podsjeća na neka olovna vremena koje Hrvati ili narodi istočne Europe često puta mogu dobro namirisati. Stoga pitanje motiva, namjera i kriterija su ključni u ovom udruživanju. Hoće li biti selektirani i ‘popravljani’ samo članci koji su pro-Le Penovski, oni koji pišu pozitivno o francuskoj predsjedničkoj kandidatkinji ili će svi predsjednički kandidati biti podvrgnuti istom kriteriju? Što u ovom društvu rade Google i Facebook? Hoće li mega-popularna tražilica filtrirati koje se vijesti smiju čitati, a koje ne? Slično pitanje vrijedi i za Facebook.

Hoće li biti ‘crosscheckirani’ samo jedni ili jedna ili svi kandidati i to po jednakim kriterijima. Sudeći po američkim izborima: teško.

Na kraju krajeva, još uvijek je slobodno postaviti pitanje: ide li ovo u prilog ili protiv slobodnog govora i pisanja ili ide u prilog sužavanja ovog najvažnijeg područja javnog života?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.