Predsjednik Sindikata Zračne luke Zagreb Ante Dujić izjavio je danas za narod.hr kako je već ranije isticao da će biti posljedica koncesijskog ugovora nakon što su Francuzi preuzeli koncesiju nad Zračnom lukom Zagreb što se sada nakon povećanja cijena usluga pokazalo točnim.
„Napominjali smo da će to biti posljedica ovakvog koncesijskog ugovora, gdje će se jedan dio troškova kroz povećanje putničkih pristojbi prenijeti na putnike,“ rekao je Dujić komentirajući povećanje cijena putničkih usluga u Zračnoj luci Zagreb podsjećajući kako je Hrvatska prije dvije godine zabranila podizanje cijena zračnoj luci prozivajući ih „monopolistima“.
Ta je koncesija primjer kako ne treba sklapati ugovore o koncesiji, ocijenio je danas na konferenciji za novinare predsjednik zagrebačke Gradske skupštine Darinko Kosor.
Upozorio je da budući koncesionar, konzorcij Zagreb Airport International Company (ZAIC), ne nastavlja radove, te da je nedavno povisio naknade i do 100 posto, a hrvatskim direktorima omogućava bonuse za nejasne poslove u “fantomskoj tvrtki”.
Naglasio je kako je koncesionar od 5. ožujka povećao naknadu putnicima (za sigurnost, domaći i međunarodni promet), što u prosjeku poskupljuje kartu oko 70-ak kuna. I to, dodao je Kosor, unatoč tomu što nije podigao kvalitetu usluge, već naprotiv, koristi staru pristanišnu zgradu koju su izgradili hrvatski građani.
Na pitanje bi li se mogao porast cijena odraziti i na broj zaposlenika u zračnoj luci, Dujić objašnjava kako se broj zaposlenika smanjuje iz dana u dan. Po njegovoj procjeni, od kada je zaključena priča s koncesionarom, broj radnika je pao s 1130 na ispod 1000. „Prirodnim odljevom ljudi odlaze, a vrlo malo novih ljudi se zapošljava tako da je trošak izdataka za plaće koncesionaru samim time smanjen,“ tvrdi Dujić i napominje kako povećanje plaća usluga ne spada u sindikalni djelokrug.
„Upozorili smo da će ovakav odabir koncesionara dovesti do toga da će se ovaj trošak prevaliti što na državu, što na građane Hrvatske pa i na ovaj način. Nažalost, ljudi kojima smo uputili ovakve komentare nisu to uzeli u obzir nego su radili po svome,“ rekao je Dujić.
“Koncesionari na sve moguće načine izbjegavaju obveze iz Kolektivnog Ugovora, a to se vidi iz dana u dan“, istaknuo je Dujić i naveo kako se silan broj propisa o zaštiti na radu ne poštuju jer se ne može utvrditi tko je poslodavac kojih, kako kaže, ima šest.
„Po mišljenju sindikata trebao bi biti poznat samo jedan poslodavac, tj. koncesionar. Sustavom organizacije što im je država dopustila da naprave oni imaju šest poduzeća i nitko ne zna tko je kome nadležan,“ objašnjava Dujić.
Dujić navodi kako su napravljeni veliki problemi u pogledu školovanja radnika i polaganja licenci, tako da su nekim radnicima istekle licence pa nisu mogli raditi, što je izravno utjecalo na njihov dohodak. „Ima stotine takvih priča. Od banalnih da nema zaštitnih odjela ili službene odjeće, koju je poslodavac obvezan osigurati, pa do najopasnijih situacija gdje se ne poštuju određene obveze ili ugovori sa sindikatima te nasilno nametanje nove organizacijske strukture. Većinu toga smo predvidjeli, ali nije nas nitko ozbiljno shvaćao,“ tvrdi Dujić.
Tekst se nastavlja ispod oglasa