Hrvati će za blagdane potrošiti 11 mlrd. kn

Hrvatski će građani za ovogodišnje božićne i novogodišnje blagdane potrošiti podjednako kao i lani, odnoso približno 11 milijardi kuna, procjene su Hrvatske gospodarske komore (HGK), prenosi HRT.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Potpredsjednik HGK za turizam, trgovinu i financije Josip Zaher istaknuo je na susretu s novinarima na temu blagdanske potrošnje da su zbog aktualne gospodarske situacije hrvatski kupci posljednjih godina postali racionalniji, odnosno njihova blagdanska košarica uglavnom sadržava praktične, nužne darove za svakodnevnu potrošnju.

Pomoćnica direktora Sektora za trgovinu Tomislava Ravlić istaknula je da je očekivana potrošnja u prosincu od oko 11 milijardi kuna na razini prošlogodišnje, ali da se, s obzirom na deflacijska kretanja u pojedinim trgovačkim granama, može govoriti o blagom rastu potrošnje, odnosno da će kupci za isti iznos ove godine moći kupiti malo više dobara nego 2013.

Podaci HGK pokazuju da većina novca uoči božićnih blagdana odlazi na hranu, pića, dječje igračke, kozmetiku, obuću, odjeću, knjige i sl.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ravlić kaže da prosječni potrošači Europske unije ipak kupuju luksuznije darove, kao što su nakit, putovanja, boravak u hotelu ili razni kulturni i rekreacijski sadržaji, na koje Hrvati troše upola manje novca.
U takvim uvjetima HGK poziva trgovce da na svoje police, a potrošače da u svoje košarice, na blagdanski stol i pod božićno drvce stave što više domaćih proizvoda, ne samo kako bi njihovom pojačanom potrošnjom ojačali hrvatsku industriju, a posljedično i potaknuli gospodarski rast, nego i zbog toga što na taj način neizravno pomažu očuvanju radnih mjesta u industriji.

Zaher je kao pozitivan trend izdvojio sve veći broj hrvatskih proizvoda koji su uvršteni u prodajni asortiman velikih europskih trgovačkih lanaca, poput Spara ili Kauflanda, što se, kako kaže, očito može pripisati njihovoj kvaliteti i konkurentnosti u odnosu na uvozne proizvode.

HGK blagdansku potrošnju, odnosno potrošnju tijekom prosinca, prati od 2001., kada je ona iznosila oko 5 milijardi kuna i od tada je konstantno rasla do 12,5 milijardi kuna “zlatne” 2008. godine. S početkom krize 2009. potrošnja u prosincu naglo je pala na 10 milijardi kuna. Zatim se lagano oporavila i od 2011. stagnirala je na razini od 11 milijardi kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Ipak, tih 11 milijardi kuna i dalje je 30-ak posto više u odnosu na prosječnu mjesečnu potrošnju, koja u Hrvatskoj iznosi između 8 i 9 milijardi kuna, u čemu ove godine 20-ak posto čini i prodaja motornih vozila, koja neće imati znatniji udio u blagdanskoj potrošnji”, kaže Zaher.

Udarni dani prosinačke kupnje, podsjeća HGK, i ove će godine biti tijekom vikenda uoči Božića, odnosno od 19. do 24 prosinca.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.