Što će biti s Istarskim ipsilonom?

Primorsko-goranski župan Zlatko Komadina rekao je u ponedjeljak da bi Vlada eventualno produljenje koncesijskog ugovora za Istarski ipsilon koncesionaru Bina Istri trebala uvjetovati dovršenjem cijele te prometnice od Pazina do Matulja, uključujući izgradnju druge cijevi tunela Učka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Komadina je to kazao na redovnoj konferenciji za novinare na traženje da komentira aktualne rasprave u vezi s daljnjom izgradnjom Istarskog ipsilona.

Naime, prema pisanju internetskog portala Novog lista, predstavnici Bina Istre i hrvatske Vlade “intenzivno pregovaraju” o izgradnji Ipsilona i redefiniranju koncesijskog ugovora, pa čak i njegovu produljenju nakon 2027. godine.

Komadina je ocijenio je da je prometna povezanost Primorsko-goranske županije prema istoku i zapadu loša, da je povezanost u smjeru sjever – jug dobra te da bi nastavak gradnje na nekom od lošije povezanih pravaca bio dobar za gospodarstvo, građane i turizam.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Rekao je da je postojeći koncesijski ugovor za Istarski ipsilon bio relativno loš po Hrvatsku, da je to takozvana negativna koncesija, gdje država plaća razliku do potrebne razine prometa za koncesiju.

Aneks ugovora o koncesiji vjerojatno bi značio povećanje javnog duga, ali i to da “EU prihvaća izgradnju cestovnih pravaca koja rješavaju tzv. uska grla između određenih regija i zemalja,” rekao je Komadina. Istaknuo je također da je dužnost koncesionara izgraditi drugu cijev tunela Učka i zbog sigurnosnih razloga.

Komadina smatra da je nastavak izgradnje Istarskog ipsilona od interesa i za Primorsko-goransku i za Istarsku županiju. “Bez obzira što se radi o određenim političkim stavovima, znači vladajuće garniture političkih stranaka u Istri, to je vrijedno razmotriti”, kazao je primorsko-goranski župan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Portal novilist.hr je 7. srpnja objavio tekst s nadnaslovom “Bina Istra želi produljenje ugovora, ali to je neprihvatljivo za Vladu” i naslovom “Hajdaš Dončić o Istarskom ipsilonu: produljenje koncesije ne dolazi u obzir”. Prema tom portalu, ministar prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić ocijenio je da je “riječ o jednom lošem koncesijskom ugovoru po Hrvatsku” te da “bi svako produljenje koncesije bilo tretirano od strane Eurostata kao novi koncesijski ugovor koji automatski ide u javni dug države.”

“Bio to politički uvjet IDS-a ili ne, o projektu dovršetka izgradnje Istarskog ipsilona i redefiniranju koncesijskog ugovora, intenzivno pregovaraju predstavnici Bina Istre i hrvatske Vlade, odnosno Ministarstva financija i resornog Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture”, piše u tekstu. “Na stolu su različite varijante i modeli, a tema je priprema novog ugovora o koncesiji, njegovo redefiniranje, pa čak i produljenje. Sadašnji ugovor o koncesiji istječe 2027. godine, a jedna od ponuđenih opcija Bina Istre jest produljenje koncesije za dodatnih pet godina kako bi se ostvario dodatni investicijski i kreditni potencijal za izgradnju punog profila na dionici dugoj oko 56 kilometara od Pazina do čvora Matulji, u što je uključen i projekt izgradnje druge cijevi tunela Učka,” navodi se.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.