HŽ putnički prijevoz mora ukinuti nerentabilne pruge jer bi u suprotnom morao ići u stečaj, rekao je resorni ministar Siniša Hajdaš Dončić komentirajući ukidanje nekih pruga.
Dodao je da se ta racionalizacija odnosi samo na putnički prijevoz, a da će država i dalje ulagati u teretni Cargo željeznički prijevoz jer on ima perspektivu.
Ministar kaže da će HŽ Putnički prijevoz za tjedan-dva poslati program restrukturiranja Agenciji za zaštitu tržišnog nadmetanja u kojem se predviđa racionalizacija i smanjivanje broja zaposlenih.
Bunit će se sindikati i lokalna samouprava, ali to je normalno, kaže Hajdaš Dončić te dodaje da je cilj kao i kod Croatia Airlinesa učiniti tvrtku održivom na tržištu. Najavio je da će početkom sljedeće godine lokalnim samoupravama biti omogućeno financiranje željezničkog putničkog prijevoza prugama za koje su zainteresirane, i to u dogovoru s privatnim partnerom, a država će osigurati određeni, minimalni iznos subvencija.
Na novinarska pitanja o ukidanju putničkih željezničkih linija, ispred zgrade Vlade odgovarali su ministar poduzetništva i obrta Gordan Maras i potpredsjednik Vlade i ministar regionalnog razvoja i fondova EU-a Branko Grčić. Maras kaže da na poduzetnike u udaljenima mjestima mogu povoljno utjecati investicije u pružnu infrastrukturu te da se na tome intenzivno radi. Hoće li biti jedna ili dvije putničke linije više ili manje, mislim da neće previše utjecati na poduzetnike, rekao je Maras.
Grčić pak drži kako živimo u vremenu kada tvrtke u državnom vlasništvu treba ozbiljno restrukturirati, a to znači da se neke potpuno nerentabilne linije jednostavno teško mogu održati.