Njemački bulevarski list upozorava turiste na ‘prirodnu katastrofu’ u Hrvatskoj, a u tekstu – komarci u Vukovaru

komarci
Foto: Monaža Narod.hr / FaH / snimka zaslona

Njemački bulevarski list Express privukao je pozornost čitatelja fotografijom Dubrovnika s naslovom koji upozorava putnike u Hrvatsku na “prirodnu katastrofu”, a u tekstu je riječ o redovitoj ljetnoj borbi s komarcima u Osijeku i Vukovaru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Express je iznad velike fotografije Dubrovnika s plažom u prvom planu stavio naslov: “‘Prirodna katastrofa’ – Hrvatsku pogodila pošast – putnici to sad moraju znati”.

U tekstu su tema komarci, i to stotine kilometara od onoga što sugerira naslov

Kad čitatelj otvori tekst, može kao prvo vidjeti da ispod spomenute slike Dubrovnika piše sitnim slovima: “Hrvatski gradovi Osijek i Vukovar bore se s pošasti komaraca. Fotografija iz svibnja 2020. prikazuje plažu u Dubrovniku u Hrvatskoj i nije ni na koji način povezana s tim događajem”.

komarci
Foto: Snimka zaslona

Riječ je o tipičnoj “navlakuši”, kojom takva vrsta medija tradicionalno nastoji privući pozornost čitatelja. Naslovi i naslovna fotografija ciljano izazivaju određeni dojam, koji se sa sadržajem teksta može tek posredno dovesti u vezu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Express u članku vjerno opisuje muke koje građani Osijeka i Vukovara imaju s komarcima, uključujući i mjere kojima se mjesne vlasti suprotstavljaju pošasti, jedino ne spominje da se to ponavlja svakog ljeta. S temom koja prosječnom njemačkom turistu pritom pada na pamet, morem i plažama, to naravno nema nikakve veze.

>Nijemci spašavaju hrvatski turizam: Samo prošli vikend došlo ih je 80 tisuća

Slične objave događale su se prijašnjih godina povremeno u talijanskim medijima, u pravilu negdje početkom sezone, što je svaki put upućivalo na zaključak kako autori žele time oslabiti konkurenciju u turizmu. Postavlja se pitanje, otkud takav naslov u njemačkom mediju, u zemlji koja od hrvatskog turizma ima samo koristi.

Zlonamjernost ili bezobzirnost

Riječ je očito samo o pokušaju privlačenja pozornosti, bez obzira na moguće posljedice. Ranije se takvim metodama bavio samo bulevarski tisak, danas je to trend koji je zahvatio i medije koji su ranije bili ozbiljniji i odgovorniji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
>Der Spiegel se uključio u hajku na MPT: Ponovno smo pitali veleposlanika u Njemačkoj kako će zaštititi ugled Hrvatske

Svaka negativna vijest o nekom turističkom odredištu može se negativno odraziti na uspjeh njegova poslovanja. Hrvatska je u tom pogledu prijašnjih godina bila ranjivija, ali je u posljednje vrijeme postala ugledna kao odredište i u njemačkoj javnosti ju se uglavnom stavlja u istu razinu s drugim, mnogo većim odredištima. Valja pretpostaviti da je razlog tome i izravni interes dijela njemačkog gospodarstva u hrvatskom turizmu.

Tim više čudi ovakav manipulativni naslov njemačkog lista, ali uzevši u obzir medijske trendove, takvi primjeri bezobzirnosti sve su češći.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.