Zašto je gorivo pojeftinilo samo simbolički i kako se varaju kupci?

Barelu nafte cijena je u nekoliko mjeseci cijena pala sa 120 na samo 57 dolara. Ako mu je vrijednost na svjetskom tržištu prepolovljena, zašto smo na crpkama dočekali samo kozmetičku promjenu cijene goriva?
Na ova i druga pitanja vezana uz kvalitetu i cijenu goriva, odgovor su pokušali dati gostujući u HRT -ovoj emisiji Otvoreno, Davor Štern, Ismar Avdagić, Slavko Linić, Goran Šaravanja i Željko Marušić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Svo INA-ino gorivo ispunjava Euro V standarde. Cijena nafte pala je 46%, ali dolar je ojačao 11%. Vi ako proizvodite nabavljate unaprijed i treba tri mjeseca da se potroše zalihe koje su npr kupljene po 99 dolara”, objasnio je Šaravanja zašto ne pada naglo cijena goriva.

“Niska cijena nafte ovisi o nekoliko faktora: recesiji, većoj proizvodnji, manjoj potrošnji, nepostizanju dogovora OPEC-a o kvotama proizvodnje, iskorištavanju nafte iz uljnog škriljevca u SAD-u koje se širi u Europu, a i burze su prestale na temelju panike dizati cijene i stvarati ekstra profit. Ne bih to nazvao stagnacijom, cijena nafte vraća se na normalu”, kazao je Štern.

Linić je rekao da država treba ponovno kontrolirati i korigirati cijene goriva. Već sutra očekuje pad cijena goriva za 60-70 lipa. Smatra da se naftne kompanije neodgovorno ponašaju i da resorni ministar mora odrediti niske cijene jer oni rade što hoće. Dodao je da niske cijene za državni proračun znače oko 1 milijarde kuna manje od PDV-a. Država bi onda mogla razmišljati o podizanju trošarine koja je na donjoj granici, kazao je. No ipak se nada da do toga neće doći. Ponovio je da odmah očekuje pad cijene goriva za 60-70 lipa, a u idućih nekoliko tjedana još za dodatnih 50 lipa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Štern: Zašto je država ukinula državni inspektorat i dnevnu kontrolu goriva?

“Akcija je bila pokazna vježba na nešto što se nekad radilo dnevno. Kad ne znate kad dolazi kontrola oprezniji ste, a ova je bila čak i najavljena.  Zašto je država ukinula državni inspektorat koji je gorivo kontrolirao još u cisternama na granici. Često se dogodi da se ekipa s benzinske dogovori da neka cisterna, koja prevozi lošije gorivo, istanka to gorivo lošije kvalitete na crpku i to se događa kontinuirano”, smatra Štern.

“Kod goriva je pronađen problem s filtrabilnošću te kod dizelskih je utvrđena neadekvatna kvaliteta koja uzrokuje gašenje motora. Gorivo je moralo izdržati -15°C, a izdržalo je -13°C. Također kod jednog dizelskog goriva pronađen je niži cetanski broj, a kod benzinskog niži oktanski broj. To može uzrokovati oštećenja na motoru”, rekao je Ismar Avdagić  analizirala kvalitetu goriva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Pun sam razumijevanja za interese potrošača. Nažalost svako imenovanje i proglašavanje krivim narušilo bi sudski postupak koji je u tijeku. Zakon o pravu na pristup informacijama zabrajnuje davanje informacije koji bi doveo u pitanje odluku suda. Cilj je bila specijalna prevencija, kazniti one koji varaju, i generalna prevencija, poslati poruku ostalima da se ne mogu tako ponašati. Još nije donijeta zabrana prodaje takvog goriva, možda bude već sutra kad dobijem svu dokumentaciju”, rekao je Avdagić.

 

 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.