(FOTO) Prosvjed protiv zatvaranja ceste: Za mještane Omiša to znači 50-ak kilometara dulji put

Oko 200 građana iz omiškog zaleđa u srijedu je blokadom prometa na Jadranskoj magistrali kod mosta na ulazu u Omiš iz zapadnog smjera izrazilo nezadovoljstvo najavama da bi od sutra trebala biti zatvorena za promet cesta koja povezuje Omiš sa selima u zaleđu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Alternativni pravci za stanovnike iz zaleđa Omiša su preko Pavića mosta na istoku i Žrnovnice na zapadu. Ovakvim odlukama uvelike se protive stanovnici i poduzetnici ovog kraja. Ističu da će najmanje 45 dana ostati prometno hendikepirani, a povodom toga organizirali su mirni prosvjed.

Nekoliko tisuća ljudi ostat će prometno hendikepirano

Svima koji su upoznati s konfiguracijom terena te rasporedom prometnica i infrastrukturnih objekata u Omišu te zaleđu grada na Cetini, nije potrebno puno objašnjavati što znači odluka Hrvatskih cesta da se od četvrtka zatvori DC70 na najmanje 45 dana. A potpuno zatvaranje te ključne prometnice za omiško gospodarstvo te stanovnike cijelog područja će se u iduće dvije-tri godine ponavljati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dakle, Hrvatske ceste kao investitor nastavljaju radove na Omiškoj zaobilaznici, strateški važnom projektu koji bi u budućnosti postao dio brze ceste između Splita i Omiša, piše Dalmacijadanas. Omiška zaobilaznica na istoku je više-manje gotova, probijen je i tunel koji sada gleda na kanjon Cetine. Iduće dvije godine se trebaju nastaviti radovi na zapadnoj obali Cetine kako bi se konačno mostom koji izlazi iz surih stijena premostila rijeka, a samo središte Omiša “oslobodilo” nevjerojatnih prometnih čepova, pogotovo u srcu sezone. To je dakle strateški projekt koji nitko ne osporava. E sad, kako bi se pripremila ta zapadna (desna) strana obale Cetine – kako su informirali iz HC-a, riječ je o “čišćenju i obaranju nestabilnih blokova na zapadnoj litici kanjona Cetine” – cesta DC70 koja prolazi ispod tih litica će od četvrtka biti zatvorena. Potpuno. Možda i dulje od 45 dana, jer “izvođenje radova uvelike ovisi o vremenskim (ne)prilikama”.

A ta cesta DC70 nakon prolaska kroz najuži dio kanjona gotovo u srcu Omiša, vodi dalje prema gospodarskoj zoni grada, onoj u Zakučcu, te dalje prema Gatima i ostalim mjestima u zaleđu. Taj pravac često ljeti koriste lokalci kako bi došli do Splita te izbjegli kolone na Jadranskoj magistrali. No, zatvaranjem ceste će se zapravo prekinuti komunikacija između velikog broja firmi koje rade u gospodarskoj zoni i središta Omiša. Odnosno, ponuđena je alternativa vožnja prema Splitu te natrag ili gotovo jednako duga varijanta prema istoku, do Pavića mosta i potom opet natrag. Za zaposlenike zone u Zakučcu ili mještane Gata, to znači nekih 50-ak kilometara dulji put.

Stanovnici Omiša kažu kako probijanje tunela Lisičina ne bi bilo isključivo dodatni trošak, jer bi se materijal iskopa mogao koristiti za nasipanje obalnog područja tijekom izgradnje Gradske luke u Omišu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nekoliko tisuća ljudi ostat će prometno hendikepirano

Hrvatske ceste d.o.o.: „Molimo građane za strpljenje“

Međutim, Hrvatske ceste d.o.o smatraju da su ovo nužni radovi koji će dugoročno donijeti pozitivne učinke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“U pogledu potpunog zatvaranja predmetne ceste, svjesni smo činjenice da je alternativni pravac duži, no molimo građane za strpljenje jer su ovi radovi dio projekta koji će po završetku dugoročno donijeti mnoge pozitivne učinke za ovaj kraj. Ovim putem napomenuli bismo kako smo maksimalno pokušali izaći u susret lokalnom stanovništvu radi njihovih dnevnih migracija, te pronaći rješenje za alternativno prometovanje, a da pritom ne ugrozimo rokove koje imamo za završetak istih. U interesu svih je da se radovi čim prije završe kako bi se svakodnevni život stanovnika tog područja čim prije vratio u normalu i kako bi se radovi koji uvjetuju zatvaranje ceste dovršili bez prekoračenja rokova predviđenih unutar dinamičkog plana. Nažalost, unatoč dobroj volji svih prisutnih donijeta je odluka kako izvedba pontonskog mosta nije moguća kao niti djelomično propuštanje prometa po trasi zahvata. Oba sagledana alternativna rješenja nemaju sigurnosno uporište te s time ne mogu biti odobrena”; poručuju iz Hrvatskih cesta.

Lokalne samouprave traže podrobnije sagledavanje nastalog problema te vjeruju da će mirnim prosvjedom doći do nekih dugoročnih rješenja.

Prosvjed organiziraju Mjesni odbori s područja Grada Omiša, a sve njihove aktivnosti podržavaju i poduzetnici koji u Zakučcu imaju svoje poslovne objekte i pogone.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.