Jure Vujić: Titoistička zločinačka industrija – Hrvatska kao najveća europska neistražena nekropola

francuska
Foto: GK/B. Čović

Nakon što je Roman Leljak, publicist i istražitelj Udbinih arhiva iz Slovenije, sinoć u emisiji Otvoreno iznio brojke od preko 146 000 hrvata ubijenih na stratištima u Sloveniji te da samo u Zagreb postoji neistražena 46 stratišta, onda bi se hrvatske institucije i Hrvatski sabor (koji bi trebao nakon konstituiranja konstituiranje vlade žurno otvoriti raspravo o tim tragičnim događaja) hitno trebali pozabaviti s takvim masovnim zločinima (iskopavanje, pokopavanja, i procesuiranje zločina) jer je riječ o najvećoj postojećoj neistraženoj nekropoli u Europi nakon kraja Drugog svjetskog rata. Također bi trebalo zbog pasivnosti, propusta i izbjegavanje ne preuzimanja odgovornosti od strane nadležnih pravosudnih i političkih institucija, hitno alarmirati nadležne europske i međunarodne instance o tom neistraženom i neprocesuiranom monstruoznom masovnom zločinu. Zbog ovakve sramote koje narušava međunarodni ugled Hrvatske, također bi se trebalo postići konsenzus oko same prirode takvog zločina koji s obzirom na planski, organizirani, masovni i sustavni karakter poprima oblike industrije zločina onako kako ga Leon Goldensohn, opisuje u svojim radovima i knjizi „Les Entretiens de Nuremberg, l’industrie du crime“ (Editions Flammarion, Paris 2005, na hr. Industrija zločina“.), a tome sam osobno posvetio jedno poglavlje u mojoj knjizi „Trg Maršala Tita-mitovi i realnosti titoizma” iz 2007.godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na desetom mjestu najvećih masovnih ubojica XX. stoljeća Josip Broz Tito

Naime, uspostava titoističke komunističke Jugoslavije 1945., zapečaćena je uz povredu prava samoodređenja naroda i manjina u multinacionalnoj državi. Njima je protiv njihove volje nametnuta tuđa država – totalitarna tvorevina koja vlada kako od 1918. tako i od 1945. Po zapovijedi i režiranju Tita, tijekom i poslije Drugog svjetskog rata, počinjeni su organizirano planski izvršeni masovni zločini koji su bili usmjereni prema „nacionalnim neprijateljima i klasnim neprijateljima“. Može se ustanoviti kako je titoistička vladavina, prema definiciji genocida Stephana Courtoisa (Stephane Courtois u „Crnoj Knjizi komunizma“) provodila i izvršila paralelno i konvergentno dva genocida „rasni genocid“ (uperen protiv nesrpskih naroda, njemačke i talijanske manjine, a pretežito protiv hrvatskog naroda), te klasni genocid usmjeren prema klasnim neprijateljima (što se očitovalo kroz prisilnu kolektivizaciju i progon „građanskih-buržoaskih neprijatelja”). Relevantan je podatak kojega iznosi leksikon genocida153 u kojem J. B. Tito figurira uz Staljina i Mao Ze Tonga, na top-listi svjetskih zločinaca koji su počinili genocid, te u istoj listi mu se pripisuje odgovornost za milijun i 172 tisuće žrtava.

Također, u uglednom njemačkom listu „Bild“ (Lexikon der Volkermorde, Gunnar Heinsohn, Reinbek bei Hamburg, Rowohlt Taschenbuch, 1998., str. 245 Autor članka: Claus Jakobi „Mein Tagebuch“, vidjeti www.leksikon-yu-mitologije.net) objavljen je popis najvećih ubojica XX. stoljeća, bez rata, temeljen na podacima Organizacije za pomoć žrtvama političke moći u Europi. Na desetom mjestu najvećih masovnih ubojica XX. stoljeća je bivši doživotni predsjednik Jugoslavije maršal Josip Broz Tito s milijun žrtava nakon rata.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Također bivši predsjednika SAD Harry S. Trumann (The President’s Special Conference with Editors of Business and Trade Papers“, 23. travnja 1948, http://www. Presidency.ucsb.edu/ ws/ws/indeks.php?pid=13167) izjavio je kako je „Tito pobio više od 400.000. protivnika u Jugoslaviji i prije nego se čvrsto uspostavio kao diktator“.

Stephane Courtois u „Crnoj knjizi komunizma” izričito obilježava titoističku komunističku vlast kao genocidnu vlast: „Rijetko se u povijesti događalo da uspostavi nove vlasti prethodi takvo krvoproliće… Glavne žrtve u nekim područjima bili su civili, većinom djeca i starci. To je bio doista bratoubilački rat sa stanovitim genocidnim crtama“.

Masovni zločini počinjeni tijekom rata nad hrvatskim narodom nakon Bleiburga, i na drugim nesrpskim narodima od strane jugoslavenskih organa pod zapovjedništvom J.B Tita odgovora također stricto sensu svim kriterijima genocida onako kako ga je (prije negoli je genocid dobio službenu kaznenu i zakonsku definiciju u Konvenciji od 9. prosinca 1958., te u članku 6. Rimskog statuta koji osniva međunarodni kazneni sud) definirao Rapahel Lemkin: “namjerno uništenje jedne ljudske zajednice – u totalitetu ili u jednom dijelu – čiji su pripadnici ubijani zbog njihove pripadnosti toj grupi, a genocid je počinjen zbog rasnog ili klasnog razloga, te se materijalizira s odlukom (Vidjeti: Bernard Bruneauteau, Le siecle des genocides, Armand Colin, 2004., i članak Ybes Ternon Comparer les genocides) uništenja donesenom od države-partije, te se materijalizira pripremanjem i planiranjem zločina“.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Leon Goldensohn, kriteriji industrije zločina

Danas je nepobitna povijesna činjenica da je komunistički titoistički represivni i totalitarni sustav odgovarao svim kriterijama definicije zločinačke industrije onako kako ju je iznio Leon Goldensohn koji se osvrnuo na totalitarne sustave, a posebice na nacističku zločinačku industriju, odnosno na sustavno planiranje, pripremanje (objavljivanje na posebnim listama „političkih neprijatelja“) i izvršenje zločina nad jednom nacionalnom ili klasnom skupinom.

Nadalje, Leon Goldensohn ukazuje na značaj banalizacije zločina u totalitarnim sustavima koji je postao uobičajena praksa vladavine, te podređenost upravnog, zakonodavnog, pravosudnog , policijskog, vojnog i obavještajnog aparata sustavnom planskom provođenju masovnog zločina. On nadalje naglašava kako u takvom sustavu zločinačke industrije, državni dužnosnici i režimski intelektualci unapređuju svoju karijeru, zahvaljujući njihovoj odanosti službenoj ideologiji i režimu, kao i njihovom svjesnom aktivnom ili pasivnom sudjelovanju u toj zločinačkoj mašineriji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tzevan Todorov (Tzevan Todorov, „Du culte de la difference a la sacralisation de la victime, Esprit, broj 212, 1995.) je opovrgavanje procesa sakralizacije žrtava te stigmatiziranje i osuđivanje svakog monopolističkog prisvajanja statusa žrtve, kao što je to iznio povjesničar Jean-Michel Chaumont kroz fenomen „natjecanje između žrtava“ kao neprestano utrkivanje prema prisvajanju statusa „apsolutne žrtve“ ili statusa „uniqueness“ genocida. Svi su genocidi jednaki i sve su žrtve jednake i ravnopravne bile one žrtve fašizma ili žrtve komunizma, a licitiranjem i manipuliranjem s brojkama žrtava s jedne i druge strane pogubni je proces suprotan svim etičko-moralnim i demokratskim pravnim standardima, te potiče razdor u društvu.

Tijekom Drugog svjetskog rata, a i nakon njega, „totalitarizacija rata“ (u svim tehnološkim komponentama, preciznost, mobilnost oružja i mobilizacija brojčanih postrojbi) stvorila je pretpostavke za totalitarizaciju pogubnosti ratnih posljedica. Naime, pobjeda se u ratu nije samo ostvarila porazima neprijateljske oružane sile, već i fenomenom masovnog stradanja pučanstva i industrijalizacije zločina. Ono što je karakteristično za kvalifikaciju zločinačke industrije jest da ona nije anarhični ili sporadični fenomen izoliranih i nepovezanih zločina, već uhodani i institucionalizirani permanentni sustav.

Povijesna je činjenica da psiho-strukturalna dominantna komponenta titoističkih komunističkih izvršitelja masovnog zločina u Hrvatskoj jest odsutnost savjesti i same svijesti krivnje o počinjenom zločinu (što je razvidno bilo i za vrijeme Domovinskog rata), te o institucionaliziranom nijekanju pravnog i moralnog statusa žrtve što tumače službeni komunistički dokumenti. Naime prigodom provedbe službenih popisa žrtava rata 1950.-1964. u partijskim uputstvima komisijama izričito je naglašeno: „Svi oni koji su u toku Narodnooslobodilačke borbe izgubili život na strani okupatora ili domaćih izdajica bilo na koji način (kao borci,. pomagači, simpatizeri) ne smatraju se žrtvama rata.“

Proces pokajanja i priznavanja komunističkih žrtava i odavanje počasti tim istim žrtvama predstavlja neophodnu psihološku pretpostavku za opću katarzu traumatiziranog kolektivnog pamćenja hrvatskog naroda. Naprotiv, relativiziranje, umanjivanje ili negiranje titoističkih masovnih zločina u ime „neporecivog“, „bezgrešnog“, „dobronamjernog“ i „dobročiniteljskog“ antifašizam dovodi do primjene „negacionizma metode“ koji negira ili relativizira u ime „Više sile„ ili „posebnog međunarodnog ratnog konteksta“ postojanje masovnih zločina. Time ih nastoji svjesno smjestiti u izolirane fenomene koji se rađaju u „sivoj neodređenoj zoni“ bez mogućnosti kvalifikacije i kvantifikacije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Zločini krvi„ i „zločini pera“ i intelektualni negacionizam komunističkih žrtava

U tom pogledu, S. Meitinger iz sveučilišta “De la Reunion“(Vidjeti članak „Du crime de sang au crime d’encre“ http.// www. Fabula. org./revue/cr/424.php.) aludirajući na relativiziranje ili banaliziranje zločina, uspostavlja usku uzročno-posljedičnu vezu između „zločina krvi“ i „zločina pera“ koji relativiziraju, prikrivaju ili negiraju zločin. Ne postoji povijest koja nije pristrana ili totalno neutralna, tako da uvijek postoji službena povijest ili historiografija i paralelna legitimna istraživačka revizionistička povijest koja je stara kao i službena povijest, ali također postoji povijesni negacionizam koji negira, veličava ili relativizira masovne zločine i genocide (nacistički i komunistički zločini).

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.