Luka Trst želi postati ‘europski Hong Kong’ te poziva Luku Rijeku na suradnju i partnerstvo

Foto: snimka zaslona

Sredinom srpnja pisali smo kako je mađarska vlada potpisala namjeru da kupi 32 hektara zemlje s 300 metara duge obale s dvije talijanske tvrtke Teseco i Seastock, te tako uđe u talijansku Luku Trst koja postaje konkurencija Luci Rijeka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naime, Mađarskoj je potrebna dobra željeznička veza od terminala te planira uložiti više od 70 milijuna eura u željezničku infrastrukturu u lučkom području i u novu teretnu stanicu, koja će također služiti mađarskom terminalu.

Ipak, generalni direktor Luke Trst, Mario Sommariva poziva na partnerstvo i jačanje suradnje Luke Trst i Luke Rijeka.

‘Puno tereta ide kopnom preko Hrvatske’

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Posljednjih nekoliko godina ubrzano razvijamo kompaniju u Hrvatskoj, fokusirani smo na luke u koje dolaze tereti, a među njima je i Rijeka. Zagrebački aerodrom raste na dnevnoj bazi, također. Velike su mogućnosti razvoja, ne samo morem i zračnim putem, puno tereta ide i kopnom preko Hrvatske”, istaknuo je za Večernji list Enrico Samer, čelni čovjek Samer&Co. shippinga, predstavljajući 100-godišnje poslovanje špediterske kompanije sa sjedištem u Trstu i rzvojne planove fokusirane n industrijske i bescarinske zone u kojima bi, uz bolji tranzit tereta i visoku tehnologiju.

Pritisak industrije

“Sjeverni Jadran predstavlja vrata za terete s Dalekog istoka, a Luka Trst ima jake veze s Lukom Rijeka”, poručio je Samer čija kompanija preveze više od 200.000 kamiona i kontejnera na godinu, a podružnice imaju u Sloveniji, Hrvatskoj, Srbiji, BiH, Crnoj Gori, Albaniji, Mongoliji i Japanu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Posjeduju lučke terminale i stotine tisuća četvornih metara skladišnog prostora u Luci Trst, preko kojih se odvija teretni tranzit i zanima ih poslovno povezivanje s Hrvatskom.

>Butković kaže da će se projekt nizinske željezničke pruge vezan uz Luku Rijeka završiti do 2030. godine

>Za terminal u Rijeci zainteresirani Kinezi koji grade Pelješki most i Singapur

Tekst se nastavlja ispod oglasa

>Srpska diplomacija radi posao za svoju zemlju, što radi hrvatska?

U Luku Trst lani su kao dioničari ušli Kinezi, China Communication Construction Company, s planom ulaganja teškim između pet i sedam milijardi dolara. Zanimljivo, ista je kompanija jedan od izvođača radova na Pelješkom mostu.

Talijani su tada memorandum o pristupanju Putu svile predstavili slavodobitno, najavljujući da će Trst postati novi Hong Kong. Taj sporazum je potencijalna prijetnja konkurentnosti naše Luke Rijeka , ali i slovenskom Kopru, no generalni direktor Luke Trst, Mario Sommariva, uvjerava da je optimalna opcija za sve sjevernojadranske luke – suradnja.

“Već imamo projekt s Lukom Rijeka, unaprijedit ćemo tu suradnju u budućnosti, a i već sada, sve je veći pritisak razvoja industrije iz istočnog dijela Europe. Zato vjerujem da Jadran može biti logistički sustav za tu industriju, uključujući sve luke u sjevernom dijelu Jadrana”, kaže Sommariva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na pitanje da precizira tu suradnju, čelni čovjek tršćanske luke otkriva da im je cilj daljnji razvoj Udruženja sjevernojadranskih luka koje uključuje Veneciju, Kopar, Trst i Rijeku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.