Sredinom srpnja pisali smo kako je mađarska vlada potpisala namjeru da kupi 32 hektara zemlje s 300 metara duge obale s dvije talijanske tvrtke Teseco i Seastock, te tako uđe u talijansku Luku Trst koja postaje konkurencija Luci Rijeka.
Naime, Mađarskoj je potrebna dobra željeznička veza od terminala te planira uložiti više od 70 milijuna eura u željezničku infrastrukturu u lučkom području i u novu teretnu stanicu, koja će također služiti mađarskom terminalu.
Ipak, generalni direktor Luke Trst, Mario Sommariva poziva na partnerstvo i jačanje suradnje Luke Trst i Luke Rijeka.
‘Puno tereta ide kopnom preko Hrvatske’
“Posljednjih nekoliko godina ubrzano razvijamo kompaniju u Hrvatskoj, fokusirani smo na luke u koje dolaze tereti, a među njima je i Rijeka. Zagrebački aerodrom raste na dnevnoj bazi, također. Velike su mogućnosti razvoja, ne samo morem i zračnim putem, puno tereta ide i kopnom preko Hrvatske”, istaknuo je za Večernji list Enrico Samer, čelni čovjek Samer&Co. shippinga, predstavljajući 100-godišnje poslovanje špediterske kompanije sa sjedištem u Trstu i rzvojne planove fokusirane n industrijske i bescarinske zone u kojima bi, uz bolji tranzit tereta i visoku tehnologiju.
Pritisak industrije
“Sjeverni Jadran predstavlja vrata za terete s Dalekog istoka, a Luka Trst ima jake veze s Lukom Rijeka”, poručio je Samer čija kompanija preveze više od 200.000 kamiona i kontejnera na godinu, a podružnice imaju u Sloveniji, Hrvatskoj, Srbiji, BiH, Crnoj Gori, Albaniji, Mongoliji i Japanu.
Posjeduju lučke terminale i stotine tisuća četvornih metara skladišnog prostora u Luci Trst, preko kojih se odvija teretni tranzit i zanima ih poslovno povezivanje s Hrvatskom.
>Za terminal u Rijeci zainteresirani Kinezi koji grade Pelješki most i Singapur
>Srpska diplomacija radi posao za svoju zemlju, što radi hrvatska?
U Luku Trst lani su kao dioničari ušli Kinezi, China Communication Construction Company, s planom ulaganja teškim između pet i sedam milijardi dolara. Zanimljivo, ista je kompanija jedan od izvođača radova na Pelješkom mostu.
Talijani su tada memorandum o pristupanju Putu svile predstavili slavodobitno, najavljujući da će Trst postati novi Hong Kong. Taj sporazum je potencijalna prijetnja konkurentnosti naše Luke Rijeka , ali i slovenskom Kopru, no generalni direktor Luke Trst, Mario Sommariva, uvjerava da je optimalna opcija za sve sjevernojadranske luke – suradnja.
“Već imamo projekt s Lukom Rijeka, unaprijedit ćemo tu suradnju u budućnosti, a i već sada, sve je veći pritisak razvoja industrije iz istočnog dijela Europe. Zato vjerujem da Jadran može biti logistički sustav za tu industriju, uključujući sve luke u sjevernom dijelu Jadrana”, kaže Sommariva.
Na pitanje da precizira tu suradnju, čelni čovjek tršćanske luke otkriva da im je cilj daljnji razvoj Udruženja sjevernojadranskih luka koje uključuje Veneciju, Kopar, Trst i Rijeku.
Tekst se nastavlja ispod oglasa