Mađarska od Italije u Trstu dobila more: Uz slovensku luku Koper, luka Rijeka dobila novog konkurenta

Foto: Orban Viktor, Facebook

Mađarska vlada potpisala je namjeru da kupi 32 hektara zemlje s 300 metara duge obale s dvije talijanske tvrtke Teseco i Seastock, koje djeluju na području Žavelj. Mađarska investicija zajedno s obnovom okoliša na zagađenom području i izgradnjom infrastrukture stajat će 100 milijuna eura, objavile su prošlog tjedna slovenske Primorske novice.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Potpisali smo ugovor o kupnji i prodaji s mađarskom vladom“, rekao je prvi čovjek tršćanske luke Zeno D’Agostino, predsjednik lučkog sustava. Za sada se ne zna koja će mađarska državna logistička tvrtka biti stvarni vlasnik zemljišta i koncesionar buduće luke i logističkog terminala.

Mađari odustali od luke Rijeka?

Zanimljivo, prvi čovjek tršććanske luke otkrio je kako su Mađari razmišljali o luci na sjevernom Jadranu, što bi mogle biti slovenska luka Koper i hrvatska luka Rijeka. “Prije dvije godine, kada smo započeli naše prve razgovore u Mađarskoj, nismo mislili da ćemo imati ovakav rezultat. Mađarska je tada razmišljala o drugim lukama na sjevernom Jadranu, ali to smo uspjeli promijeniti”, kazao D’Agostino. Uz spomenuto područje, Mađarska je kupila i područje bivše rafinerije Aquila, u sklopu sustava slobodnih zona (punto franco).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

D’Agostino procjenjuje da će mađarski lučki i logistički terminal postati operativan za nekoliko godina. Kaže da mađarska strana njegovog terminala neće biti namijenjena kontejnerima, jer tome već služi željeznica putem koje 28 vlakova tjedno za Mađarsku. “Ovo će biti višenamjenski terminal”, rekao je.

>Butković kaže da će se projekt nizinske željezničke pruge vezan uz Luku Rijeka završiti do 2030. godine

>Za terminal u Rijeci zainteresirani Kinezi koji grade Pelješki most i Singapur

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naime, Mađarskoj je potrebna dobra željeznička veza od terminala te planira uložiti više od 70 milijuna eura u željezničku infrastrukturu u lučkom području i u novu teretnu stanicu, koja će također služiti mađarskom terminalu.

S druge strane, Slovenija sada gubi nadu u pronalazak partnera za izgradnju druge željezničke pruge od Kopra prema unutrašnjosti duljine 27 km koja se planira 20 godina, a Hrvatska luka Rijeka nastavlja stagnirati jer će se projekt nizinske željezničke pruge vezan uz luku završiti do 2030. godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.