Na trajektu Jadrolinije opet pala rampa, što se čeka sa smjenom Sopte?

rampa
Foto: Fah

Ponovno je pala rampa na trajektu Supetar na liniji Porozina-Brestova koja povezuje otok Cres i kopno. Do pada rampe došlo je kod pristajanja u luku Brestova. Do nesreće je došlo navodno jer član posade pri spuštanju rampe trajekta nije uključio hidrauliku zbog čega je došlo do tehničkog problema sa zatvaranjem rampe.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz Jadrolinije su izvijestili kako je ”došlo do tehničkog problema oko rukovanja hidrauličkim sustavom broda”, te da su svi putnici i automobili su evakuirani.

Najnovija nezgoda na brodu Jadrolinije dogodila se dan nakon što je procurio nacrt izvješća Ministarstva mora, prometa i infrastrukture vezano za nesreću na Lošinju 11. kolovoza ove godine kada su smrtno stradala trojica pomoraca. Prema navedenom izvješću glavnu odgovornost za nesreću na Lošinju i smrt trojice pomoraca snosi predsjednik Uprave Jadrolinije, David Sopta (HDZ).

>Jadrolinija: Smijenjen tehnički direktor, hoće li Uprava na čelu sa Soptom preživjeti

Prema nacrtu izvješća za nesreću na Lošinju glavnu odgovornost snosi Sopta

U nacrtu izvješća o istrazi nesreće stoji kako je David Sopta, predsjednik Uprave Jadrolinije, odgovoran što nije uspostavio sustav upravljanja sigurnošću kompanije. Za njega se traži kazna od 33.180 eura (250.000 kuna), koliko je predviđena maksimalna novčana kazna za prekršaj za koji ga se tereti prema Pomorskom zakoniku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U izvješću se ističe da se odgovornost nižeg rukovodstva može razmatrati ”samo segmentno”. Uz naglasak kako je ”predsjednik Uprave u cijelosti odgovoran za sustav i ničije ga pogreške ne oslobađaju od odgovornosti”.

Pokretanje prekršajnog postupka predlaže se protiv predsjednika Uprave i u vezi održavanja broda. U tom kontekstu citira se Pomorski zakonik i navodi kako proizlazi da je predsjednik Uprave u cijelosti odgovoran za sustav održavanja svih brodova kompanije, uključujući i brod Lastovo. 

Prema dokumentu, odgovornost članova posade u vezi nesreće broda Lastovo nije utvrđena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Možda će vas zanimati

Nacrt izvješća o nesreći broda Lastovo: Odgovornost je na predsjedniku Uprave Sopti

Tročlani tim Ministarstva mora, prometa i infrastrukture proveo je u kolovozu upravnu istragu i izradio Nacrt završnog izvješća o provedenoj upravnoj istrazi pomorske nesreće broda...

Obitelji poginulih pomoraca Jadrolinije podnijele tužbe za naknadu štete

Obitelji trojice poginulih članova posade trajekta Lastovo koji su 11. kolovoza smrtno stradali u Malom Lošinju jer je na njih pala rampa, podnijele su tužbe za naknadu štete i ukupno traže 568.100 eura na ime štete iz radnog odnosa.

U tužbi se navodi da je članove obitelji Boška Kostovića, a to su supruga, dvije kćeri, sin i majka, njegova smrt teško pogodila i zbog toga traže naknadu za neimovinsku i imovinsku štetu. Jadroliniju pak smatraju odgovornom za tragediju. Imovinsku štetu traže zbog troškova vijenaca i crnine. Neimovinsku traže na ime pravične i novčane naknade zbog nastalih duševnih boli zbog smrti bliske osobe.

Odvjetnik Savić u svim tužbama predlaže da se na sudu ispitaju tužitelji. Napominje da su se svi oni obratili Jadroliniji s odštetnim zahtjevom za mirno rješenje spora. No kako do njega nije došlo, podnijeli su tužbe. O njima će odlučivati sudovi u Splitu i Zadru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
>Obitelji poginulih pomoraca Jadrolinije podnijele tužbe za naknadu štete, traže ukupno 568.100 eura

Lošinjska tragedija izvukla je na površinu cijeli niz problema

Nakon nesreće u Malom Lošinju, kada je pala rampa trajekta Jadrolinije i ubila trojicu članova posade, te jednoga teško ozlijedila, sve je više incidenata povezanih s Jadrolinijom. Problema je evidentno bilo i ranije, ali se o njima nije pisalo. Prošlog mjeseca u luci Supetar pala je rampa na brodu Mljet, a do medija je došla informacija tek nakon što su informacije i fotografije poslali čitatelji.

U kolovozu je pak još jedan trajekt imao tehničkih problema s rampom. Po dolasku u Split trajekt Hrvat nije mogao spustiti rampu zbog čega su se vozila morala iskrcavati na rikverc. Također, dogodio se i kvar na rampi na trajektu ”Tin Ujević”, odnosno pukla je sajla koja je u skorom roku popravljena. Za to vrijeme putnici su, umjesto Ujevićem, za Brač isplovili trajektom ”Mljet”.

Kvar je imao i trajekt Oliver, koji je kupljen u Grčkoj. Na njemu je bilo 340 putnika kada je 25. srpnja zbog tehničkog kvara satima plutao u Korčulanskom kanalu.

Čelni ljudi sindikata već dugo upozoravaju da je stanje u Jadroliniji neodrživo, a smatraju da je najveća odgovornost na HDZ-ovom šefu Jadrolinije – predsjedniku uprave Davidu Sopti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
>Jadrolinija proživljava teške dane: Tko je za to odgovoran?

 

 

 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.